تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 18 مهر 1403    احادیث و روایات:  
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821726645




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

توجه به دهكهاي پايين جامعه در راس برنامه هاي دولت نهم قرار دارد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: توجه به دهكهاي پايين جامعه در راس برنامه هاي دولت نهم قرار دارد
مشهد - خبرگزاري مهر: معاون استاندار خراسان رضوي و فرماندار نيشابور گفت: دولت نهم با نگاه عدالت محوري، توجه به دهكهاي پايين جامعه را در راس فعاليتهاي خود قرار داده است.

به گزارش خبرنگار مهر در نيشابور، سيد جلال هاشمي پيش از ظهر امروز در مراسم تجليل از پيشكسوتان زندگي در فرهنگسراي سيمرغ افزود: در مكتب ديني ما اعتقاد است كه احترام به بزرگترها، بركات زيادي را در دنيا و آخرت به دنبال خواهد داشت.

وي با اشاره به توجه اسلام به سالمندان، از اين قشر به عنوان گروهي ذي قيمت كه عمر خود را براي عزت و رفاه خانواده خود گذاشته اند، ياد كرد.

وي اضافه كرد : توجه به تعاليم دين و فعاليت هاي برنامه ريزي شده ورزشي مي تواند روان و جسم بدن را سالم نگه دارد.

وي همچنين گفت : دولت نهم با نگاه عدالت محوري، توجه به دهك هاي پايين جامعه را در راس فعاليت هاي خود قرار داده است.

مدير شبكه بهداشت و درمان نيشابور در ابتداي مراسم گفت: هم اكنون 20 هزار نفر سالمند در نقاط شهري و 22 هزار نفر در نقاط روستايي شهرستان نيشابور زندگي مي كنند.

دكتر احمد درودي افزود : نرخ اميد به زندگي در كشورمان 73 سال است كه به لحاظ كيفيت زندگي، كشورمان در رتبه 82 جهاني است.

وي با تاكيد بر ايكه براي مقابله با مشكلات نياز به سرمايه گذاري و هزينه براي مراقبت از سالمندان داريم، اظهار داشت : به علت اينكه در دوران پيري، برآوردن نيازهاي اساسي سالمندان در طول شبانه روز از عهده خود آنان خارج است، نياز به مراقبت رواني و جسمي از اين قشر بيشتر احساس مي شود.

وي آموزش بهداشت به سالمندان، افزايش آگاهي جامعه درباره بهداشت سالمندان و بهبود روابط با دستگاه هاي مرتبط با سالمندي را از برنامه هاي وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي براي پوشش خدمات بيشتر در مراقبت از سالمندان عنوان كرد.

وي خاطرنشان كرد: بايد آگاهي هاي جامعه در ارتباط با راه هاي شاد زيستن، مشكلات جسمي، وضعيت رانندگي و تردد در معابر، سيستم حافظه و ... سالمندان تقويت شود.

در ادامه يك روان پزشك از مشهد به سالمندان توصيه كرد: يك پزشك مشاور براي خود انتخاب كنند تا با برنامه كنترل هاي شش ماهه، جلو بسياري از بيماري ها در ابتدا گرفته شود و كسالت هاي احتمالي با يك داروي معمولي، مرتفع شود.

دكتر سيد جعفر حسيني با اشاره به اينكه بيماري هاي سالمندي با يك بيماري سطحي و كوچك شروع مي شود، خطاب به اطرافيان سالمندان گفت: بايد نيازهاي سالمندان بررسي شود و متناسب با مشكلاتشان هر كسي عهده دار رفع بخشي از مشكلات شود تا نياز به حضور در خانه سالمندان كم شود.

وي در عين حال گفت: لذت و ميزان عمر ما در برابر ابديت هيچ است و ما بايد خود را براي ابديت و دنياي بزرگ آخرت آماده كنيم .

اين مراسم پس از گذشت دو هفته از روز سالمند در نيشابور برگزار شد.
 چهارشنبه 24 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 34]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن