تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دلى كه در آن حكمتى نيست، مانند خانه ويران است، پس بياموزيد و آموزش دهيد، بفهميد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821214072




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

در مراسم توديع دانشجو و معارفه تمدن تاكيد شد؛تاكيد بر صيانت از آرا و دوري از مسايل حاشيه‌‏اي


واضح آرشیو وب فارسی:ايلنا: در مراسم توديع دانشجو و معارفه تمدن تاكيد شد؛تاكيد بر صيانت از آرا و دوري از مسايل حاشيه‌‏اي
تهران- خبرگزاري كار ايران
مراسم توديع و معارفه استاندار قديم و جديد تهران صبح امروز در حالي برگزار شد كه كامران دانشجو معاون سياسي وزير كشور از مردم استان تهران حلاليت طلبيد.
وزير كشور:استان تهران نماد فرصت‌‏ها و چالش‌‏هاست
به گزارش خبرنگار "ايلنا" در اين مراسم وزير كشور گفت: استان تهران نماد فرصت‌‏ها و چالش‌‏هاست و مديراني كه در استان تهران مستقر مي‌‏شوند بايد بدانند كه رهبري نظام اداري و اجرايي كشور را نانوشته در اختيار دارند.
كردان تصريح كرد: مديريت در استان تهران در حقيقت اعمال مديريت در پهنه ايران اسلامي است و اگر استان تهران به نحو مطلوب و در تراز مردم تهران اداره شود، الگوي مناسبي براي اداره كشور خواهد بود.
وي افزود: مديران استان تهران بايد فرصت‌‏ها را ارج نهد و چالش‌‏ها را به فرصت تبديل كنند. آنچه را كه ما مدير لايق و شايسته مي‌‏شناسيم فقط بهره‌‏وري از فرصت‌‏ها نيست بلكه تبديل چالش‌‏ها به فرصت مهمترين برگ برنده‌‏اي ا‌‏ست كه مي‌‏تواند در دست يك مدير باشد.
وزير كشور ضمن اينكه تهران نمادي تاثيرگذار در سراسر كشور است، افزود: حال كه هم مردم ايران و هم مديران كشور از تهران تاثيرپذيري دارند، مديراني كه در استان تهران مستقر مي‌‏شوند بايد بدانند كه رهبري نظام اداري و اجرايي كشور را نانوشته در اختيار دارند.
كردان تصريح كرد: مسووليت مديران ارشد تهران در اين زمينه فوق العاده سنگين است چرا كه همه كساني كه در كشور كار مي‌‏كنند تهران را الگوي خود قرار داده‌‏اند به همين خاطر استاندار فارغ از عمل استانداري بايد چنان رفتار كند كه الگويي براي ساير استان‌‏ها باشد.
وزير كشور افزود: مديريت استان تهران به لحاظ حقوقي و سياسي به دليل آنكه در مركز كشور قرار گرفته، بسيار سخت است چرا كه همه مقامات و صاحبان اختيار اصلي كشور در اين كلان شهر حضور دارند.
وي با بيان اين‌‏كه هنر استاندار و مديران تهران اداره مطلوب اين كلان شهر است، اضافه كرد: مديران استان تهران در موضع برزخي قرار دارند چرا كه مديريت در تهران رفتاري است كه هم مورد بهره‌‏جويي ديگران است و هم در چنبره قدرت مديران كشور قرار دارد.
وزير كشور با اشاره به حمايت وزارت كشور براي اداره بهتر استان تهران گفت: استان تهران نيمي از مينياتور كشوراست و 30 درصد جمعيت كشور در اين استان قرار دارد و به همين خاطر بايد تدبيري انديشيده شود كه وزارت كشور براي اين كار طرحي را در اختيار دارد و تلاش مي‌‏كند از ظرفيت مجلس شوراي اسلامي بهره بگيرد و به چند وجهي بودن مديريت شهر تهران خاتمه دهد.
وزير كشور با بيان اينكه بايد استاندار تهران تبديل به يك استاندار قدرتمند در چارچوب موازين قانوني شود، به مرتضي تمدن توصيه كرد در اداره تهران نشاط عمومي را براي شهروندان فراهم كند و افزود: رعايت حقوق شهروندان و نظارت عاليه بر پروژه‌‏هايي كه در سطح استان تهران در شرف اجراست را بايد اعمال نماييد و سيستمي را طراحي كنيد كه عدم النفع پروژه‌‏ها به زيان ملت تمام نشود.
وي تاكيد كرد: ارتباط مستمر و دائم با مردم و برداشت از رفتار و افكار آنها براي اعمال مديريت بهتر و كمك به همياري كليه دستگاه‌‏هاي اجرايي از موضع برادري بزرگ‌‏تر و در جهت رفع مشكلات دستگاه‌‏هاي اجرايي را براي اين كه خروجي آن خدمت شايسته به مردم استان تهران مي‌‏شود به شما توصيه مي‌‏كنم.
كردان با تشكر از زحمات كامران دانشجو و با بيان اينكه مديري تازه نفس براي خدمت‌‏گزاري به استان تهران آمده است، گفت: خوشحاليم كه آقاي دانشجو به وزارت كشور آمد و براي تهران كه تمدن ساز است آقاي تمدن به عنوان استاندار اين استان گام نهاده است.
پس از سخنان وزير كشور لوح يادبود به كامران دانشجو استاندار سابق تهران اهداء شد.
استاندار تهران: مديريت توانمند نيازمند دوري از مسائل حاشيه‌‏اي و انسجام همه مديران استان است
همچنين در اين مراسم مرتضي تمدن با اشاره به اولويت‌‏هاي كاري خود در استان تهران اظهار داشت: استفاده از ظرفيت‌‏هاي عظيم مردمي و بهره‌‏گيري از راي و نظر تشكل‌‏هاي صنفي و سياسي و نيز استفاده از ظرفيت عظيمي كه در استانداري تهران وجود دارد، مي‌‏تواند باعث شكوفايي استان شود.
وي افزود:‌خدمت‌‏گزاري بدون منت و خالصانه كه از دغدغه‌‏هاي رياست محترم جمهوري است، مورد‌توجه اينجانب است.
استاندار جديد تهران در ادامه تصريح كرد: توجه به اولويت‌‏هاي برنامه پنجم توسعه و نيز اجراي دقيق سياست‌‏هاي اصل 44 از جمله محوري‌‏ترين برنامه‌‏هاي كاري من خواهد بود.
وي با بيان اينكه در امر ارتقاء تشكيلات سياسي و اداري بايد كوشا بود، گفت: نهادينه كردن مديريت بحران و توجه به آمايش منطقه‌‏اي از ديگر اولويت‌‏هاي كاري در استان خواهد بود.
تمدن در ادامه تاكيد كرد:‌ارتقاي امنيت اجتماعي و توجه به برنامه‌‏ريزي هوشمندانه و بلندمدت نيز بايد در اولويت باشد.
وي در پايان تصريح كرد:‌مديريت توانمند نيازمند دوري از مسائل حاشيه‌‏اي و انسجام همه مديران استان است.
گفتني است پيش از سخنان استاندار جديد تهران، كامران دانشجو قائم مقام وزير كشور نيز طي سخنان كوتاهي از مجموعه استانداري تهران خداحافظي كرد.
حميدرسايي: دولت نهم يك دولت پركار و كم‌‏خرج است
نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي نيز گفت: دولت نهم يك دولت پركار و كم‌‏خرج است و اين مدال به دفعات از سوي رهبري به سينه اين دولت چسبانده شده است.
رسايي افزود: البته برخي دوره‌‏هاي پركار ديگري نيز در كشور بود اما كم‌‏خرج نبودند و نتوانستند دفاع حقيقي را براي مردم بوجود آورد.
وي يادآور شد: هفت يا هشت سال پيش با مصوباتي در مجلس، برخي ارگان‌‏ها مانند سپاه كه سربازان اين نظام بودند را در تنگنا قرار دادند و با كم كردن بودجه، اين ارگان‌‏ها مورد بي‌‏مهري واقع شدند.
رسايي با اشاره به سفرهاي استاني دولت نهم و مقايسه آن با سفرهاي 16 سال گذشته در دولت‌‏هاي سابق گفت: اگر روحيه پركاري و كم‌‏خرجي رئيس‌‏جمهور به سطح وزرا، استانداران و مديران كل نيز برسد، در پيشرفت كشور بسيار تاثيرگذار خواهد بود.
نماينده تهران در پايان تاكيد كرد: با شناختي كه از كامران دانشجو و مرتضي تمدن دارم، مطمئن هستم كه در سمت‌‏هاي جديد خود اين رويه را پيگيري مي‌‏كنند و از وزير كشور بابت حسن انتخابشان تشكر وقدرداني مي‌‏كنم.
تقوي: مديريت را نبايد به افراد ضعيف سپرد
رئيس شوراي سياست‌‏گذاري ائمه‌‏جمعه نيز در اين مراسم گفت: مديران هر اجتماعي سرمايه‌‏هاي ارزشمند آن جامعه هستند.
سيدرضا تقوي با اشاره به آسيب‌‏هايي كه در معرض حوزه مديريت يك جامعه هستند، گفت: سرمايه‌‏هاي يك ملت منحصر به نفت و گاز، طلا و منابع ديگر نمي‌‏شوند. مديران از سرمايه‌‏هاي ارزشمند و گران‌‏قدري هستند كه ارزش‌‏ آنها، بيش از سرمايه‌‏هاي مادي است.
سخنران مراسم توزيع و معارفه استاندار تهران در ادامه تاكيد كرد: ملتي كه نيروهاي شايسته و لايقي نداشته باشد، اگر همه امكانات نيز در اختيارش قرار گيرد، نمي‌‏تواند از آن امكانات به خوبي استفاده كند.
رئيس شوراي سياست‌‏گذاري ائمه‌‏جمعه با بيان اين تجربه ثابت كرده است جامعه‌‏اي كه امكانات مالي‌‏اش كم بوده اما از شخصيت‌‏هاي لايق استفاده كرده، توانسته است جامعه را به پويايي برساند، اظهار داشت: نبايد در جامعه فقط به دنبال سرمايه‌‏هاي مالي باشيم. اگر مديران شايسته در يك جامعه باشد، به طور قطع همه چيز فراهم خو اهد شد. مديران يك جامعه مي‌‏توانند سرنوشت يك كشور را رقم بزنند.
وي در ادامه با آسيب‌‏شناسي مديريت گفت: يك مدير موفق، مديري است كه مراقبت كند تا آسيب‌‏هاي كمتري به حوزه مديريتش وارد شود.
تقوي با بيان اينكه پست و مقام امانتي است كه در اختيار مديران براي خدمت به خلق قرار مي‌‏گيرد، گفت: بايد بدانيم پست‌‏ها ابدي نيستند و نبايد درحوزه مديريت كشور، افراد ضعيف قرار بگيرند.
رئيس شوراي سياست‌‏گذاري ائمه‌‏جمعه يكي ديگر از آسيب‌‏هاي مديريت را نداشتن برنامه دانست و گفت: مديري كه برنامه نداشته باشد، اركان مديريتش لرزان است.
وي افزود: سستي و سهل انگاري نيز از آفات بزرگ مديريت است.
تقوي با بيان اينكه شتاب‌‏زدگي از آسيب‌‏هايي است كه حوزه مديريت را مورد خدشه قرار مي‌‏دهد، اظهار داشت: شناختن فرصت‌‏ها و مشكلات يك جامعه بايد در دستور كار مديران لايق باشد.
وي تاكيد كرد: مديران بايد واقعيات را در گزارش‌‏هاي خود لحاظ كنند و از زياده‌‏گويي كه يكي از آفات مديريت است، پرهيز كنند.
رئيس شوراي سياست گذاري ائمه جمعه در پايان با بيان اينكه مديران نبايد گزارش غلط به روساي بالا دست خود بدهد، اظهار داشت: مديران يك جامعه نبايد به خاطر كارهايي كه انجام مي‌‏دهند، بر سر مردم منت بگذارند.
پايان پيام

كد خبر: 451174
 يکشنبه 21 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايلنا]
[مشاهده در: www.ilna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 166]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن