تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 16 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):سپاسگزارى منافق از زبانش فراتر نمى رود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821298127




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ابطحي: عبدالله نوري نظام را قبول ندارد


واضح آرشیو وب فارسی:بازتاب آنلاین: ابطحي: عبدالله نوري نظام را قبول ندارد
قبلاً در ميان رجال سياسي برجسته، مهندس موسوي نيز در لاك خود فرو رفته بود و هيچ ظهور سياسي نداشت. اما جنس سكوت نوري با مهندس موسوي تفاوت فراواني داشت. نوري بي آنكه جائي اظهار كند جوري رفتار مي كرد كه مي شد از رفتارش فهميد كه مشروعيتي براي نظام قائل نيست
به گزارش بازتاب آنلاين محمد علي ابطحي در سايت خود نوشت:

اين سوال نه از سر آن است كه نوري نمي تواند يك رئيس جمهور خوب باشد بلكه بالقوه نوري مي توانست كانديداي مهم شرايط فعلي باشد. زيرا هم «همه» بر توانائي او متفق القول هستند و هم نوري امروز را خيلي انسان آزادي خواهي مي شناسند كه مي تواند گزينه نو و مناسبي براي رياست جمهوري ايران باشد.

نوري اما بعد از آزادي از زندان در اپوزوسيوني قرار گرفته بود كه هيچ فعاليت سياسي مشهودي نداشت. اين شيوه سياسي را از درون زندان اتخاذ كرد. در انتخابات سال 80 هم كه پيشنهاد حمايت از آقاي خاتمي به وي شد، اين پيشنهاد را رد كرد.

قبلاً در ميان رجال سياسي برجسته، مهندس موسوي نيز در لاك خود فرو رفته بود و هيچ ظهور سياسي نداشت. اما جنس سكوت نوري با مهندس موسوي تفاوت فراواني داشت. نوري بي آنكه جائي اظهار كند جوري رفتار مي كرد كه مي شد از رفتارش فهميد كه مشروعيتي براي نظام قائل نيست كه در اين ميان در مورد انتخابات و كانديداتوري اين و آن حرف بزند، حمايت كند و يا حتي مخالفت نمايد.

در انتخابات مجلس شوراي اسلامي و يا در انتخابات پيشين رياست جمهوري نيز از هيچكس، حتي از معين و كروبي هم با همين استدلال حمايت نكرد.طبيعي است كسي كه چنين باور و رفتاري دارد نمي توانست از جنس خاتمي و كروبي باشد كه اگر تن به رقابت بدهد، قبول مي كنند كه در درون همين نظام و يا گذر از گذرگاههاي همين نظام و سيستم رئيس جمهوري اسلامي ايران شوند كه قانون اساسي قدرت را در آن به نحوي تقسيم كرده كه رئيس جمهور بايد نفر دوم كشور باشد و لوازم اين جايگاه را بپذيرند.

اگر اين تحليل در مورد شخصيت امروزي آقاي نوري درست باشد، طبعاً بر اساس مباني و چارچوبي كه انتخاب كرده است، قابل قبول نبود كه خود را در اين چارچوب سياسي فعلي كشور كانديداي رياست جمهوري كند بي آنكه امكان و قدرت تغيير اساسي در اين سيستم را داشته باشد و يا آنكه حتي راهكاري تاكنون براي ان هدف ارائه كرده باشد.

البته تاكنون شنيده نشده كه آقاي نوري قصد تغيير نظام را داشته باشد اما كاملاً مي شود فهميد كه نوري اين چارچوبهاي كنوني را باور ندارد و تا اين چارچوب ها هست و نوري به آن باور ندارد، طبيعي است كه كانديدا نشود و كشور از توان او محروم بماند. همچنانكه وقتي در انتخاب هاي گذشته دوستان نزديك او از ايشان خواستند كه از كساني كه خود آقاي نوري به آنان علاقه مند بود حمايت كند، نپذيرفت.
 پنجشنبه 18 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: بازتاب آنلاین]
[مشاهده در: www.baztabonline.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 53]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن