تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 16 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):رجب نام نهرى است در بهشت از شير سفيدتر و از عسل شيرين‏تر هركس يك روز از ماه رجب ر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821355243




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

توسط بسيج سازندگي انجام گرفت؛ بازسازي و احداث 3 هزار مسجد در مناطق محروم كشور


واضح آرشیو وب فارسی:قدس: توسط بسيج سازندگي انجام گرفت؛ بازسازي و احداث 3 هزار مسجد در مناطق محروم كشور
ميهن: براساس تفاهمنامه همكاري مشترك نيروي مقاومت بسيج و سازمان اوقاف و امور خيريه و با حضور نيروهاي بسيج سازندگي 3 هزار مسجد در مناطق محروم كشور مرمت، بازسازي و احداث مي شود.
در مراسم امضاي اين تفاهم نامه نماينده ولي فقيه و سرپرست سازمان اوقاف و امور خيريه در اين نشست گفت: با توجه به رويكرد دولت نهم به مباحث ديني و ارزشي، امسال سازمان اوقاف 600 ميليارد ريال اعتبار به طور متمركز صرف احداث، مرمت و بازسازي مساجد مي كند كه اين بودجه غير از بودجه هاي غير متمركز است كه براساس اين تفاهمنامه و با بهره گيري از توان نيروهاي بسيج سازندگي و اولويت مناطق محروم هزينه خواهد شد.
حجة الاسلام والمسلمين مصلحي افزود: اين طرح در مرحله اول در مناطق محروم و مرزي آغاز و براي هر مسجد 300 تا 500 ميليون ريال سرمايه گذاري خواهد شد.
در ادامه اين مراسم فرمانده نيروي مقاومت بسيج نيز در سخناني با بيان اهداف بسيج از حضور در اين گونه فعاليتها گفت: نيروي مقاومت بسيج دو اصل اساسي كمك به سازندگي و محروميت زدايي از مناطق محروم كشور و توسعه فرهنگ كار و تلاش در ميان جوانان را دنبال مي كند.
حجة الاسلام والمسلمين طائب افزود: اين نيرو با برخورداري از سازمانهاي اقماري ويژه جوانان و نوجوانان اعم از بسيج فرهنگيان، دانش آموزي، دانشجويي و سازندگي پروژه هاي مختلفي را در عرصه سازندگي و با هدايت بسيج سازندگي به ثمر رسانده است.
وي خاطر نشان كرد: براي تحقق اهداف بلند بسيج سازندگي احتياج به بسترسازي دستگاههاي مرتبط است كه زمينه هاي اجرايي آن را فراهم كنند و بسيج سازندگي آن را سازماندهي مي كند.
وي با اشاره به نقش مساجد در شكل گيري و پيروزي انقلاب اسلامي افزود: بسيج سازندگي به منظور فراهم كردن شرايط مناسب فعاليت هاي فرهنگي ديني طي سال هاي 85 و 86 در احداث و مرمت و زيباسازي 1216 مسجد و حسينيه نقش آفريني داشته است.
وي تأكيد كرد: بسيج سازندگي در بخش احداث مساجد، مناطق محروم را در اولويت قرار مي دهد، ضمن آنكه در جاهايي كه بخش خصوصي امكان حضور و فعاليت ندارد، گروههاي سازندگي بسيج وارد ميدان مي شوند.
خبر ديگري حاكي است، سردار خراساني رئيس سازمان بسيج سازندگي نيروي مقاومت بسيج با ارايه گزارشي از طرح بسيج سازندگي و اردوهاي هجرت و اهداف و دستاوردهاي مختلف اين طرح در رابطه با غني سازي اوقات فراغت جوانان و ترويج فرهنگ كار و تلاش و آشنايي با زمينه هاي اشتغال يادآور شد: به گفته مسؤولان ترويج و توسعه تشكلهاي بسيج سازندگي، ميزان عملكرد اين طرح از سال 79 تا پايان سال 86، حدود 18 ميليون نفر روز گزارش شد.
نماينده ولي فقيه در جهاد كشاورزي نيز گفت: «فلسفه فرمان رهبر انقلاب در تشكيل بسيج سازندگي شاخصه فرهنگي آن است، اين طرح قبل از آنكه يك حركت اجرايي باشد، يك حركت فرهنگي است.»
حجة الاسلام والمسلمين عالمي حفظ و صيانت جوانان از آسيبها و ناكام گذاشتن تلاشهاي دشمن براي منحرف كردن آنها را از شاخصه هاي اين طرح فرهنگي دانست و احيا شدن فرهنگ كار و سوق دادن جوانان به سمت سعادت و تأمين زندگي سالم را از ديگر شاخصه هاي آن بر شمرد و كشاورزي و صنايع مربوط به آن را از بهترين مشاغل ياد كرد.
 يکشنبه 14 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: قدس]
[مشاهده در: www.qudsdaily.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 436]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن