تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 16 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هرگاه مؤمن بيمار شود سپس خداوند شفايش دهد، آن بيمارى كفّاره گناهان گذشته و پندى بر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821298272




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

همايش «زيبايي‌هاي نماز و نيايش» در نيك‌شهر برگزار شد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاري قرآني ايران: همايش «زيبايي‌هاي نماز و نيايش» در نيك‌شهر برگزار شد
گروه خبرنگاران افتخاري / محمود لطفيان: همايش «زيبايي‌هاي نماز و نيايش» در شهرستان نيك‌شهر روز گشذته 12 مهرماه با حضور جمعي از جوانان و خانواده‌هايشان و سخنراني امام جمعه اين شهر برگزار شد.
به گزارش خبرنگار افتخاري خبرگزاري قرآني ايران (ايكنا) در نيك‌شهر، حجت‌الاسلام «احمد لطفيان سرگزي»، امام جعمه نيك‌‌شهر پس از شنيدن صحبت‌هاي تعدادي از جوانان و پس از حمد و ثناي الهي و درود و صلوات بر محمد و آل محمد و آرزوي تعجيل در فرج بزرگ عملدار ولايت حضرت حجت‌بن الحسن العسكري(ع) كه تمام هستي با همه درجاتش در پرتوي عنايات آن حضرت و پنج تن آل‌عبا بنا شده گفت: انسان رو به رشد و تكامل پيش مي‌رود و طبيعت انسان بر تمايل به كمال زيبايي استوار شده و نماز پايه‌گذار و ستون خوبي‌ها و زيبايي‌ها است. جمال نوراني‌اي كه بعد از نماز به عاشق دست مي‌دهد چيزي نيست، جز زيبايي و صفايي كه عاشق از معشوق و معشوق از عاشق مي‌گيرد.

وي افزود: خداوند در قرآن سوره مزمل عامل رستگاري را تزكيه ـ ذكر نام خداوند ـ و به جاي آوردن نماز مي‌داند، در نماز جز كمال زيبايي را نمي‌توان ديد. سوره مؤمنون خشوع را رمز رستگاري مي‌داند.

نماز زينت صالحان و بيعت با زيبايي‌هاست و كسي كه اهل زيبايي شد زيبايي را درك مي‌كند. نماز وسيله پرورش اخلاق و تكامل اين موجود خاكي است.

امام جعمه نيك‌‌شهر تصريح كرد: حضرت يوسف(ع) در بدترين شرايط با ياد خدا توانست از منجلابي كه براي او ساخته بود رهايي پيدا كند. نماز، انسان را داراي هدف مي‌كند و سرنوشت آدمي را رقم مي‌زند هر چيزي كه زيبا شد، محبوب دل‌ها و ارزشمند مي‌شود. مؤمن نمازگزار اگر در كنار نمازش ايمان خود را حفظ كرد محبوب خداوند مي‌شود.

لطفيان اذعان كرد: انسان طبق آيه 96 سوره مريم به مرحمت و لطف ايمان به خدا محبوب مي‌شود. نماز در زندگي انسان نظم را برقرار مي‌كند. نماز مي‌خوانيم به زيبايي مي‌رسيم و نظم مي‌آموزيم و درس ادب و احترام و زندگي يكي از شخصيت‌هاي نوراني كه اين صنعت زيبا را به خوبي جلوه‌گر ساخت امام حسين(ع) است كه بقاي نماز و حيات اسلامي مديون جان فشاني امام حسين(ع) و يارانش است.

وي در ادامه سخنانش خاطرنشان كرد: نماز انسان را از غفلت مي‌دهد و انسان را از مبهوت ماندن در دنيا و زندگي پر مشغله امروزي مي‌رهاند و نماز شخص را به رستاخيرز دعوت كرده و به سوي حق و حقيقت راهنمايي مي‌سازد و راه نجاتي از غرق شدن در گرداب غفلت و بي خبري. لقمان حكيم كه خود در آغوش زيبايي‌هاي معنوي بود حكيم به فرزندش فرمود: نماز بسيار بخوان، هرگز نماز را از اول وقت تأخير نينداز، با جماعت نمازگذار هر چند در سنت‌ترين حالات باشد.

وي با اشاره به اين‌كه مسجد جايگاه نيكان و خوبان است، گفت: شخص نمازگزار در مسجد مهمان بي‌واسطه خداست. دل نمازگزار بايد طاهر باشد تا بتواند اثرپذير زيبايي شود. زيباترين نماد انسان كه زود تحت تأثير محيط داخلي و خارجي قرار مي‌گيرد و اثر زيبايي يا پليدي به خود مي‌گيرد، روح انسان است. روح نماز را عرفا و بزرگان دين به 7 قسم تقسيم كرده‌اند: اخلاص، حضور قلب، فهم معاني، تعظيم، هيبت، اميدواري و حيا.

امام جمعه نيك‌شهر افزود: چون بانك مؤذن و اذان شنيدي به ياد صاحب محشر و قيامت بيفتيم. همه با آوازي مهيب خلايق را به عرصه عرصات مي‌خواند، پس شتاب‌كنندگان در دنيا به سوي اذان، همان كساني هستند كه در روز قيامت با لطف و آرامي آنان را فرا مي‌خوانند. بياييم در دامان محبت نماز داخل شويم.

وي تأكيد كرد: امام خميني(ره) از عرفاي بزرگي است كه زيبايي‌هاي نماز را در قلب و جان خود احساس و درك كرد. نماز پرواز است و سر منشأ اين پرواز دوست داشتني نماز شب است. عزت و شرف ما در گرو عمل به قرآن و اقامه نماز است. چشم نيست كه فقط زيبايي را مي‌بيند، بلكه دل نيز زيبايي را احساس مي‌كند اثر چشم ماندگاري چنداني ندارد، ولي چشم دل دائمي و هميشگي است.

لطفيان در پايان سخنانش اذعان كرد: پرهيزكاران در شب مشغول نماز و قرآن را با تفكر و انديشه مي‌خوانند و اين باعث پاكي قلب و بيداري دل و تقويت ايمان و اراده آن‌هاست. نماز باعث پرورش روح و روان انسان است و ما را به كمال مي‌رساند. نماز اول وقت، كانون مناسبي است براي رسيدن به خدا و فيض بردن از صفات معنوي الهي.
 شنبه 13 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاري قرآني ايران]
[مشاهده در: www.iqna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 186]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن