تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 16 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس از غير خدا بِبُرد، خداوند، هزينه زندگى او را تأمين مى‏كند و از جايى كه ان...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821391507




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

كسائي زاده: صادرات گاز ايران به اروپا در آينده نزديك


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: كسائي زاده: صادرات گاز ايران به اروپا در آينده نزديك
تهران/ واحد مركزي خبر / مكتوب 1387/07/13
مديرعامل شركت ملي صادرات گاز ايران ابراز اميدواري كرد صادرات گاز ايران به اروپا در آينده نزديك با اتمام طرح خط لوله نهم سراسري آغاز شود.
به گزارش خبرنگار واحد مركزي خبر، سيد رضا كسائي زاده در مصاحبه با خبر نيمروزي شبكه اول سيما در خصوص جايگاه ايران در صنعت گاز دنيا گفت: ما در حالي كه از لحاظ منابع گازي بعد از روسيه در جايگاه دوم جهان و از لحاظ توليد چهارمين توليد كننده دنيا هستيم اما از لحاظ مصرف نيز در جايگاه سوم جهان قرار داريم.
وي در خصوص وضع صادرات گاز خاطر نشان كرد: در حال حاضر ايران كمتر از يك درصد سهم بازارهاي جهاني را در اختيار دارد و تلاش خواهيم كرد بر اساس افق سند چشم انداز اين ميزان را به 10 درصد برسانيم تا هم در صادرات گاز موفق باشيم و هم بتوانيم از اين حامل انرژي در صنعت بيشتر استفاده كنيم.
كسائي زاده با اشاره به طرح تحول اقتصادي گفت: با توجه به اين طرح، در آينده شرايط طوري خواهد شد كه بايد گاز را مطابق الگو مصرف كنيم؛ يعني مصرف گاز در كشور به نصف كاهش يابد و اين مقدار كاهش يافته شده به صنايع و صادرات اختصاص يابد.
مدير عامل شركت ملي صادرات گاز ايران ادامه داد: درحال حاضر گاز ايران به تركيه صادر و به زودي صادرات به ارمنستان نيز آغاز مي شود،‌ اين در حالي است كه گاز آذربايجان و نخجوان را نيز سوآپ مي كنيم.
كسائي زاده در خصوص صادرات گاز به هند و پاكستان( طرح خط لوله صلح ) و همچنين به اروپا در آينده نزديك نيز ابراز اميدواري كرد و گفت: در حال حاضر واردات گاز از تركمستان نيز برقرار است.
وي افزود: همه كشورهاي همسايه متقاضي گاز ايران هستند و ما نيز به آنها پاسخ مثبت داده ايم و اميدواريم به زودي موافقت نامه ها تبديل به قرارداد شود.
كسائي زاده در خصوص برنامه هاي شركت ملي صادرات گاز ايران در آينده گفت: طرح هاي بزرگ صادراتي به صورت ال ان جي(LNG) در دستور كار است، گرچه اخيرا بحث صادرات از طريق سي ان جي(CNG) مطرح است.
مديرعامل شركت ملي صادرات گاز ايران در عين حال سهل الوصول ترين ابزار صادرات گاز را از طريق لوله دانست.
كد: 0001/10107/135
 شنبه 13 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 96]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن