تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):شب و روز بر هر كس بگذرد، او را ادب مى‏كند، فرسوده‏اش مى‏نمايد و به مرگ نزديكش مى‏س...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821217132




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مديركل وزارت خارجه كره‌‏شمالي اعلام كرد:تاسيسات اتمي كره‌‏‌‏شمالي بازسازي مي‌‏شود


واضح آرشیو وب فارسی:ايلنا: مديركل وزارت خارجه كره‌‏شمالي اعلام كرد:تاسيسات اتمي كره‌‏‌‏شمالي بازسازي مي‌‏شود


تهران- خبرگزاري كار ايران
كره‌‏‌‏شمالي اعلام كرد كه در اعتراض نسبت به سياست ايالات متحده، اقدامات لازم براي راه‌‏اندازي دوباره رآكتور اتمي خود را به جريان انداخته است.

به گزارش"ايلنا" به نقل از بي‌‏بي‌‏سي، «هيون هاك بونگ»، مديركل وزارت خارجه كره‌‏شمالي اعلام كرد كه برنامه آماده‌‏سازي تاسيسات هسته‌‏اي اين كشور از جمله در رآكتور اتمي «يونگ‌‏بيان» آغاز شده و فعاليت براي بازگرداندن اين مراكز به وضعيت قبلي آنها به طور كامل ادامه دارد.
هيون كه در آستانه مذاكرات با نمايندگان كره‌‏جنوبي در مرز دو كشور سخن مي‌‏گفت، در توضيح علت اتخاذ اين تصميم گفت كه ايالات متحده به تعهداتي كه براساس توافق‌‏نامه بين‌‏المللي خلع سلاح اتمي كره‌‏شمالي برعهده گرفته، عمل نكرده است. اشاره اين مقام وزارت خارجه كره‌‏شمالي به توافقي است كه در طول مذاكرات شش‌‏جانبه پكن براي حل بحران ناشي از برنامه‌‏هاي هسته‌‏اي اين كشور به دست آمد.
براساس اين توافق‌‏نامه، قرار شد كره‌‏شمالي در برابر دريافت برخي امتيازات اقتصادي، فني و سياسي از جامعه بين‌‏المللي به خصوص ايالات متحده برنامه‌‏هاي هسته‌‏اي خود را كه گفته مي‌‏شود شامل تلاش براي ساخت بمب اتمي نيز بوده، به طور كامل متوقف كند.
اين امتيازات از جمله شامل تعهد آمريكا به تامين نياز كره‌‏شمالي به سوخت، كمك به برنامه‌‏هاي صلح‌‏آميز هسته‌‏اي اين كشور و تضمين عدم توسل به زور عليه دولت كمونيستي كره‌‏‏‌‏شمالي بوده است.
در مورد اجراي توافق‌‏نامه اجلاس شش جانبه، هيون گفت كه كره‌‏شمالي «نود درصد» عمليات از كار انداختن مراكز هسته‌‏اي خود از جمله نابودي حدود پنج‌‏هزار ميله سوخت هسته‌‏اي را تكميل كرده است.
اين مقام كره‌‏شمالي در مقابل ايالات متحده را متهم كرد كه به تعهد خود براي ارسال يك ميليون تن نفت كوره و ساير كمك‌‏هاي اقتصادي عمل نكرده است.
از سوي ديگر، «هوانگ جون كوك»، نماينده كره‌‏جنوبي در مذاكرات دو كره، گفت كه تا كنون نيمي از كمك‌‏هايي كه براساس توافق‌‏نامه شش‌‏جانبه وعده داده شده بود به كره‌‏شمالي رسيده و بقيه نيز به زودي ارسال مي‌‏شود.
هوانگ افزود كه دولت كره‌‏جنوبي مصمم است كه اقدامات لازم را به جريان اندازد به نحوي كه تلاش‌‏هاي اجلاس شش‌‏جانبه روند معكوس را طي نكند.
هم‌‏زمان، وزير خارجه كره‌‏جنوبي همسايه شمالي اين كشور را به مانع تراشي در راه اجراي مرحله دوم پاكسازي اتمي كره‌‏شمالي متهم كرده است.
وي گفته است كه مقامات كره‌‏شمالي به‌‏خوبي درك مي‌‏كنند كه اقداماتي براي تاييد گزارش‌‏هاي آنان در مورد برچيدن تاسيسات هسته‌‏اي اين كشور ضرورت دارد.
به گفته كارشناسان، در صورتي‌‏كه كره‌‏شمالي مصمم به از سرگيري برنامه‌‏هاي اتمي خود باشد، مي‌‏تواند ظرف كمتر از يك سال به اين هدف دست يابد.
همچنين نماينده كره‌‏شمالي در مذاكرات دو كره انتشار شايعه مرگ «كيم جونگ ايل» رهبر اين كشور را به افراد خبيث نسبت داده است.
در هفته‌‏هاي اخير، اجراي توافق اجلاس شش‌‏جانبه تحت تاثير گزارش‌‏هاي حاكي از بيماري يا مرگ كيم جونگ ايل قرار گرفته است.
كيم برخلاف معمول در مراسم سالگرد استقرار نظام كمونيستي كره‌‏شمالي كه روز 9 سپتامبر سال جاري برگزار شد، حضور نداشت و غيبت او باعث گمانه‌‏زني در مورد وضعيت سلامت او شد.
نماينده كره‌‏شمالي در مذاكرات دو كره شايعه بيماري و مرگ رهبر ارشد اين كشور را تكذيب كرده و آن را «گمانه زني بدخواهان» خوانده است.
وي گفت كه انتشار اين نوع گزارش‌‏ها حاصل توطئه افراد خبيثي است كه مي‌‏خواهند وحدت بين دو كره را از ميان بردارند.
پايان پيام

كد خبر: 446904
 شنبه 30 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايلنا]
[مشاهده در: www.ilna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 62]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن