تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):بالاترین عبادت، عفت شکم و شهوت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821108477




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

توصیه هایی برای کاهش وزن سریع


واضح آرشیو وب فارسی:سایت دانلود رایگان: اگر می خواهید برنامه کاهش وزن را شروع کنید و در کوتاه ترین مدت بهترین نتیجه را بگیرید ، باید به چند نکته توجه و ملاحظاتی را رعایت کنید . ۱۰ نکته ای که در زیر می خوانید ، نکاتی هستند که توجه به آنها در زمان رژیم کاهش وزن بازده کار شما را بالا می برد .

۱ ـ زیاد آب بخورید :
یکی از راه های موفقیت در کاهش وزن این است که به جای نوشیدنی های گازدار یا آب میوه ها و نوشابه های دیگر ، آب بخورید . به گفته ی کارشناسان هر کس باید در رو هشت لیوان آب بخورد تا آب مورد نیاز بدنش تامین شود و سالم بماند . به جای اینکه آب میوه های مصنوعی یا قند فراوان بنوشید یا نوشابه های گازدار مصرف کنید ، آب بخورید . خوردن آب زیاد برای سلامت و درخشندگی پوست هم مفید است . آب علاوه بر اینکه با زیاد کردن ادرار ، سموم را از بدن خارج می کند ، فرایند عضله سازی را هم تقویت می کند .

۲ ـ تعداد دفعات غذا خوردن را زیاد کنید .
اگر سه وعده غذا بخورید و هر بار حجم زیادی را وارد معده کنید ، در کاهش وزن موفق نخواهید بود ؛ چرا که بدن نمی تواند آن همه غذا را هضم کند و به سرعت مقدار اضافی را به چربی تبدیل می کند . به گفته ی کارشناسان ، اگر می خواهید در رژیم کاهش وزن موفق باشید ، باید شش وعده غذای کم حجم بخورید . البته دقت کنید که حجم این شش وعده باید کم باشد و گر نه وزن تان دو برابر خواهد شد .

۳ ـ با وزنه ها کار کنید .
یکی از راههای موثر در سوزاندن چربی ها و کاهش وزن ، کار با وزنه است . این ورزش اندام را متناسب کرده و سلامتی عمومی را نیز ارتقا می دهد . کار با وزنه بیشتر و زودتر از ورزش معمولی چربی ها را می سوزاند و متابولیسم را تسریع می کند .

۴ ـ پروتئین بخورید :
برای اینکه بدن تان چربی ها را سریع تر بسوزاند و متابولیسم بدن تان بالا برود ، غذاهایی بخورید که دارای پروتئین زیادی باشند . به علاوه غذاهای حاوی پروتئین به بدن شما کمک می کنند . پس از ورزش عضله بسازد . بهتر است از غذاهایی مصرف کنید که در عین داشتن مقادیر زیاد پروتئین ، کالری و چربی کمی داشته باشند .

۵ ـ با احتیاط کالری کم کنید .
اکثر افراد در هنگام شروع یک رژیم غذایی سالم ، وسوسه می شوند که به یکباره غذاهایی کم کالری بخورند و میزان کالری دریافتی خود را ناگهانی کاهش دهند ؛ ولی این کار علمی و درست نیست . شما باید گام به گام میزان کالری های دریافتی تان را کاهش دهید تا سلامتی تان به خطر نیفتد . اگر ناگهان میزان کالری های دریافتی تان را کاهش دهید ، بدن از همه کالری های موجود استفاده می کند و در نتیجه متابولیسم بدن کند می شود . به علاوه ، امکان اینکه رژیم خود و سبک زندگی صحیح تان را به طور مداوم حفظ کنید و ادامه دهید ، با روش کاهش گام به گام کالری ها زیادتر خواهد شد .

۶ ـ به خودتان پاداش دهید .
وقتی می بینید که در رژیم غذایی خود موفق بوده و وزن کم کرده اید ، از خودتان قدردانی کنید . اگر ذهن شما بداند که پس از تحمل سختی های رژیم و مبارزه با خواسته های قبلی اش پاداش خواهد گرفت . در پیروی از دستورات کاهش وزن دلگرم تر خواهد شد . مثلاً ، اگر شکلات دوست دارید ، پس از موفقیت در رژیم کاهش وزن ، خودتان را به یک شکلات کوچک مهمان کنید .

۷ ـ از ورزش های شدید بپرهیزید .
ورزش نیز مانند کاهش کالری باید تدریجی باشد . به یاد داشته باشید که ورزش زمانی به شما کمک خواهد کرد که مداومت داشته باشد نه اینکه دو روز به قدری شدید ورزش کنید که یک هفته نتوانید از جای تان تکان بخورید . در عوض ، طی روز به دفعات ، مقدار اندکی ورزش کنید . صبح ها به پیاده روی بروید ، هنگام ظهر کمی دیگر نرمش کنید و عصر میزان تحرک تان را بالا ببرید . به جای اینکه تمام روز فعالیت داشته باشید ، این میزان فعالیت را بین دفعات مختلف تقسیم کنید .

۸ ـ ورزش های گوناگونی انجام دهید .
این کار جذابیت ورزش را برای تان بیشتر می کند و احتمال قطع آن کمتر خواهد شد و شما به هدف تان که کاهش وزن است ، نزدیک تر می شوید . یک روز شنا کنید ، یک روز به پیاده روی بروید و روز دیگر دوچرخه سواری کنید . این کار بدن شما را ورزیده تر هم می کند .

۹ ـ مصرف سبزیجات و میوه ها را فراموش نکنید .
مصرف میوه ها و سبزیجات ، به خصوص آنهایی که برگ های سبز تیره دارند ، برای کاهش وزن بسیار مفید است . این مواد غذایی باعث می شوند که میزان کلسترول خون پایین بیاید؛ بنابراین به سلامتی دستگاه قلب و عروق شما کمک می کند .

منبع:سایت ایرانیان





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت دانلود رایگان]
[مشاهده در: www.freedownload.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 222]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن