تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 16 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):شش (صفت) در مؤمن نيست: سخت گيرى، بى خيرى، حسادت، لجاجت، دروغگويى و تجاوز.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821403199




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

در آينده نزديك كارگران فاقد مهارت آموزش فني و حرفه‌اي بكارگيري نمي‌شوند


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: در آينده نزديك كارگران فاقد مهارت آموزش فني و حرفه‌اي بكارگيري نمي‌شوند
خبرگزاري فارس: رئيس سازمان آموزش فني و حرفه‌اي استان كردستان از منع بكارگيري كارگران فاقد مهارت و گواهينامه فني و حرفه‌اي در مشاغل صنعت ساختمان در آينده نزديك خبر داد.


نادر فخري امروز در گفتگو با خبرنگار فارس در سنندج افزود: طبق ماده چهار نظام مهندسي و كنترل ساختمان و تفاهمنامه منعقده بين سازمان آموزش فني و حرفه‌اي كشور با وزارت مسكن و شهرسازي بكارگيري كارگران فاقد مهارت و گواهينامه فني و حرفه‌اي در مشاغل صنعت ساختمان در آينده نزديك ممنوع خواهد شد.
وي اظهار داشت: آموزش نيروي كار صنعت ساختمان در راستاي ارتقاي صنعت ساختمان طبق ماده چهار نظام مهندسي و كنترل ساختمان و بر اساس تفاهم‌امه منعقده في مابين سازمان آموزش فني و حرفه‌اي كشور و وزارت مسكن و شهر سازي امر لازم و ضروري است.
مدير كل آموزش فني و حرفه اي كردستان افزود: منع به كارگيري كارگران فاقد مهارت و گواهي‌نامه فني و حرفه‌اي در مشاغل مشمول طرح موضوع ماده 4 قانون نظام مهندسي و كنترل ساختمان را از ديگر اهداف اجراي اين طرح عنوان كرد.
وي افزود: صنعت ساختمان نياز به نيروهاي فني ماهر ويژه خود دارد كه فراگيري آموزش‌هاي فني و حرفه‌اي نقش بسزايي در جلو‌گيري از هزينه‌هاي زائد و تقويت و استحكام صنعت ساختمان را دارد.
فخري خاطر نشان كرد: از آنجا كه يكي از نيازهاي جامعه ما تامين مسكن است صنعت ساختمان‌سازي در حال حاضر يكي از فعال‌ترين صنعت‌هاي موجود در ايران است كه كارهاي صنعتي ساختمان در كارخانه‌ها يا كارگاه‌هاي ويژه انجام مي‌دهد، پس توجه ويژه به اين بخش مي‌تواند نقش بسيار مهمي هم در بحث اشتغالزايي و هم در جلوگيري از صرف هزينه‌هاي اضافي وحفظ سرمايه ملي داشته باشد.
وي اضافه كرد: نيروهاي كاري آموزش ديده، برخلاف كارگران فصلي و موقت داراي هويت فني و تخصصي بوده و از جايگاه و شان حرفه‌اي بالاتري برخوردار هستند.
فخري اظهار داشت: شناسايي تعيين سطح مهارت و باز آموزي نيروي كار شاغل درصنعت ساختمان شامل سطوح كار گر و فن ورز به منظور بهبود كيفيت ساخت و ساز ساختمان و مسكن در اجراي آئين‌نامه صدور پروانه و مهارت فني براي كارگران ماهر ساختمان از اهداف اجراي اين طرح است.
وي به فوايد و اهميت اين طرح اشاره كرد و گفت: آموزش‌هاي فني و حرفه‌اي در صنعت ساختمان موجب ارتقاي كيفيت و افزايش طول عمر مفيد سازه‌هاي ساختماني و همچنين حفظ سرمايه ملي و جلوگيري از هدر رفتن مصالح ساختماني را مي‌شود.
فخري اذعان داشت: كانون كاردان‌هاي فني ساختمان، نظام مهندسي، انجمن انبوه‌سازان، انجمن صنفي شركت‌هاي ساختماني و تاسيساتي، پيمانكاران ساختماني، شهرداري‌ها، انجمن معماران تجربي، مهندسيان ناظر يا مقيم داراي پروانه اشتغال از وزارت مسكن و شهرسازي مي‌توانند پس از عقد قرارداد با اداره كل آموزش فني و حرفه‌اي كردستان نسبت به شناسايي كارگران شاغل صنعت ساختمان اقدام كنند.
مدير‌كل آموزش فني و حرفه‌اي استان كردستان گفت: رشته‌هاي آرماتور بند، بتن ساز و بتن ريز، بنا سفت كار، جوشكار اسكلت فلزي، قالب بند و كفراژ بند، تاسيسات مكانيكي ساختمان(لوله كشي گاز خانگي وتجاري)، لوله كشي و نصاب وسايل بهداشتي، عايق كاري رطوبتي وآسفالت كار ابنيه، كارگر نقشه بردار، كارگر نگهداري بتن، گچ‌كار، سنگ‌كار، كاشي‌كار، درب و پنجره سازفلزي، تاسيسات برقي ساختمان(برق كار ساختمان) از جمله عناوين مشاغل مشمول اين طرح است.
وي افزود: كارگران مشمول حرفه‌اي ياد شده مي‌توانند براي آزمون تعيين سطح و آموزش نيروي كار در صنعت ساختمان با در دست داشتن تصوير صفحه اول شناسنامه، تصوير كارت ملي و دو قطعه عكس سه در چهار به تمامي مراكز آموزش فني و حرفه‌اي در سطح استان مراجعه كنند.
فخري خاطر نشان كرد: علاوه بر رايگان بودن آموزش در حين برگزاري دوره‌هاي آموزشي براي نيروي كار در صنعت ساختمان، كمك هزينه آموزش به قبول شدگان نيز پرداخت مي‌شود.
انتهاي پيام/ب
 دوشنبه 25 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 185]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن