تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس كم بخورد، سالم مى‏ماند و هر كس زياد بخورد تنش بيمار مى‏شود و قساوت قلب پي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821248109




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

كاهش 520 هزار بشكه اي توليد اوپك


واضح آرشیو وب فارسی:هموطن سلام: كاهش 520 هزار بشكه اي توليد اوپك
عضويت اندونزي در اوپك به حالت تعليق درآمد
اعضاي سازمان كشورهاي صادركننده نفت (اوپك ) پس از ساعت ها بحث و بررسي تصميم به كاهش ميزان عرضه نفت اين سازمان در سطح 500 هزار بشكه گرفتند .
درحالي كه انتظار مي رفت وزيران نفت سازمان اوپك هيچ تغييري در ميزان توليد نفت اين سازمان ايجاد نكنند اعلام اين تصميم برخي از كارشناسان بازار نفت را غافلگير كرده است .
شكيب خليل رييس دوره اي اوپك اعلام كرد كه تصميم اعضا براين بوده است كه ميزان توليد را در مقايسه با ماه گذشته كاهش دهند و اگر محاسبات درست انجام شود اين معادل كاهش 520 هزار بشكه اي توليد خواهد بود .
سقف توليد رسمي جديد اوپك معادل 28 ميليون و 800 هزار بشكه در روز تعيين شده و اين درحالي است كه هدف توليد پيشين اوپك معادل 29 67 ميليون بشكه در روز بوده است .
براساس گزارش هاي موجود سقف توليد پس از آن دچار بازبيني شد كه اندونزي از سهميه هاي توليد اوپك خارج شده و آنگولا و اكوادور در دوسال گذشته به اين سازمان پيوسته اند.
ارزيابي هاي رييس اوپك از ميزان نفت اين سازمان كه از بازار خارج خواهد شد برمبناي توليد واقعي اعضاي اوپك بوده است و نه سهميه هاي اسمي چراكه پيشتر اعلام شده بود سازمان اوپك در حدود 790 هزار بشكه بالاتر از سهميه هاي اسمي خود به توليد نفت مي پردازد.
بنابر همين گزارش وزيران نفت اوپك در پايان اين نشست با صدور بيانيه اي تصميمات اتخاذ شده در اين نشست را اعلام كردند.
براساس اين بيانيه كنفرانس وزيران اوپك با بررسي شرايط كنوني بازارهاي نفت و چشم انداز آينده اين بازارها به اين نتيجه رسيد كه اقدامات انجام شده توسط اوپك عرضه نفت كافي به بازار را تضمين كرده است و باعث شده كه ذخاير نفتي درآستانه فصل افزايش تقاضا به سطوح مناسبي برسد.
وزيران نفت اوپك همچنين توجه خود را به كاهش قابل توجه قيمت نفت در هفته هاي اخير به دليل مشكلات اقتصادي جهان به خصوص در كشورهاي صنعتي معطوف كردند و تاثير اين مساله بر كاهش تقاضاي نفت را مورد بررسي قرار دادند. همچنين افزايش ارزش دلار و كاهش تنش هاي ژئوپليتيك نيز مورد بررسي قرار گرفت .
براين اساس از آنجاكه بازار نفت با مازاد عرضه مواجه است كنفرانس وزيران اوپك موافقت كرد كه اعضاي اين سازمان به سهميه هاي تعيين شده در شهريور 2007 ميلادي پايبند باشند (سهميه هايي كه آنگولا و اكوادور را دربرمي گيرد و اندونزي و عراق جايي درآن ندارند) كه مجموع توليد رسمي اوپك بايد معادل 28 ميليون و 800 هزار بشكه در روز باشد و اعضا موظفند كاملا پايبند به سهميه هاي خود باشند.
وزيران اوپك همچنين به پايبندي خود براي تضمين عرضه نفت كافي و ايجاد ظرفيت مازاد توليد براي بازارهاي جهان تاكيد كردند و آمادگي خود را براي واكنش نشان دادن به هر اتفاقي كه ثبات بازار نفت را برهم زند اعلام كردند.
بنابراين اعضا با تاكيد براين كه تمام تحولات بازار را با دقت زيرنظر خواهند داشت موافقت خود را با برگزاري نشست فوق العاده در الجزاير به تاريخ 27 آذر 1387 ابراز كردند .
سازمان كشورهاي صادركننده نفت همچنين با تاسف موافقت خود را با درخواست اندونزي براي تعليق عضويت كامل در اين سازمان ابراز اميدواري كرد اين كشور در آينده اي نه چندان دور بار ديگر به اعضاي اوپك بپيوندد.
همچنين كنفرانس وزيران نفت اوپك وزير نفت آنگولا ـ دسيدريو كاستا ـ را به عنوان رييس دوره اي اوپك در سال 2009 ميلادي انتخاب كرد.
علاوه براين موافقت شد كه نشست عادي بعدي سازمان كشورهاي صادركننده نفت روز يكشنبه 25 اسفند 87 در وين برگزار شود .
نشست اوپك چند حاشيه و چند تصميم
نشست اوپك حاشيه ها و خبرهاي ديگر نيز داشت .
ساموئل بادمن وزير انرژي آمريكا از اعضاي اوپك خواست نفت كافي به بازار عرضه كنند. همچنين عبداله البدري
دبير كل اوپك در پاسخ به سئوالي در باره اظهارات وزير انرژي آمريكا گفت كه واشنگتن مي تواند به شركت هاي نفتي خود دستور بدهد اما به اوپك نه .
معاون نخست وزير روسيه ايگور سچين در شرايطي كه اختلافات اين كشور با غرب بر سر گرجستان بالا گرفته است خود را به نشست اوپك رساند و خواستار همكاري نزديك ميان اوپك و كشورش شد. اين در حالي است كه روسيه بزرگ ترين توليد كننده نفت غيراوپك است .
به عقيده تحليلگران در اجلاس وين به درستي معلوم نبود كه اعضا چه قيمتي را مد نظر دارند. در حالي كه به نظر مي رسد ايران ونزوئلا و عراق 100 دلار را بهاي مطلوب مي دانند تصور مي رفت عربستان سعودي از ارقام 80 تا 90 دلار هر بشكه راضي باشد .
توقف سير نزولي قيمت نفت در بازار جهاني
قيمت نفت كه روز سه شنبه با 3 دلار كاهش به كمترين رقم طي 5 ماه گذشته رسيده بود در پي انتشار خبر كاهش سقف توليدات اوپك دوباره سير صعودي در پيش گرفت .
به گزارش خبرگزاري « بلومبرگ » طبق آخرين داده ها قيمت نفت خام سبك در بازار نيويورك براي تحويل در ماه مهر با يك دلار معادل 0 6 در صد افزايش به 103 80 دلار در هر بشكه رسيده است .
بر اساس اين گزارش روز گذشته قيمت نفت به 101 74 دلار در هر بشكه رسيده بود .
قيمت نفت هم اكنون 31 در صد از ركورد 147 دلاري خود در ماه گذشته فاصله گرفته است .
روز سه شنبه در پي كاهش قيمت نفت نرخ طلا نيز در ماه آذر با 2 در صد كاهش به 776 20 دلار در هر اونس رسيده است .
اين در حالي است كه طي روزهاي اخير بهاي طلا به 766 80 دلار در هر اونس نيز رسيد .
 چهارشنبه 20 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: هموطن سلام]
[مشاهده در: www.hamvatansalam.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 102]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن