تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 26 آبان 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هرگز زمين باقى نمى ماند مگر آن كه در آن دانشمندى وجود دارد كه حق را از باطل مى شن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

سایبان ماشین

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

خرید یخچال خارجی

موسسه خیریه

واردات از چین

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

طراحی سایت تهران سایت

irspeedy

درج اگهی ویژه

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

زانوبند زاپیامکس

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

خرید بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

قیمت سرور dl380 g10

تعمیرات پکیج کرج

لیست قیمت گوشی شیائومی

خرید فالوور

بهترین وکیل کرج

بهترین وکیل تهران

خرید اکانت تریدینگ ویو

خرید از چین

خرید از چین

تجهیزات کافی شاپ

نگهداری از سالمند شبانه روزی در منزل

بی متال زیمنس

ساختمان پزشکان

ویزای چک

محصولات فوراور

خرید سرور اچ پی ماهان شبکه

دوربین سیمکارتی چرخشی

همکاری آی نو و گزینه دو

کاشت ابرو طبیعی و‌ سریع

الک آزمایشگاهی

الک آزمایشگاهی

خرید سرور مجازی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

لوله و اتصالات آذین

قرص گلوریا

نمایندگی دوو در کرج

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1830235552




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

شتابزدگی عامل اصلی ضعف مجموعه‌های مناسبتی است


واضح آرشیو وب فارسی:تبیان: شتابزدگي عامل اصلي ضعف مجموعه‌هاي مناسبتي است
سيروس گرجستاني ، مهرانه مهين ترابي و بهاره رهنمادر ماماور بدرقه
اميرعباس پيام نويسنده مجموعه تلويزيوني "مامور بدرقه" به کارگرداني سعيد سلطاني شتابزدگي و عجله حاکم بر توليد مجموعه‌هاي مناسبتي را عامل ضعف اين آثار دانست. وي درباره روند نگارش فيلمنامه "مامور بدرقه" به  گفت: طرح اوليه درباره ماموري بود که دنبال متهمي مي‌گردد و از طريق او وارد يک باند خلافکار مي‌شود. به نظرم اين طرح تکراري بود و قبلا نمونه‌هاي زيادي در سينماي ايران و جهان با اين موضوع ساخته شده است.اين نويسنده افزود: ترجيح دادم از مايه‌هاي آشنا فاصله بگيرم و بخش‌هايي تازه به اين قصه اضافه کنم. در گفتگو با اسماعيل عفيفه تهيه‌کننده درباره قصه فکر کرديم و به ساختار نهايي رسيديم. در حال بازنويسي 10 قسمت اول بوديم که تصويربرداري آغاز شد و در نگارش فيلمنامه سعي کرديم روي موقعيت‌هاي تازه فکر و برخي موقعيت‌ها را بر اساس بازي بازيگران تقويت کنيم.نويسنده مجموعه‌هاي "مثل زندگي" و "صفر درجه" درباره انتخاب بازيگران گفت: با قطعي شدن حضور بهاره رهنما نقش مهشيد پررنگتر شد و در بخش‌هاي بعد تاثير مهشيد در شکل‌گيري داستان بيشتر مي‌شود. حضور بازيگران در شکل‌گيري شخصيت‌ها نقش داشت. جواد رضويان به نقش فرامرز حس و حال داد و افسانه هم با توجه به جنس بازي فرناز رهنما تغيير کرد.طرح اوليه درباره ماموري بود که دنبال متهمي مي‌گردد و از طريق او وارد يک باند خلافکار مي‌شود. به نظرم اين طرح تکراري بود و قبلا نمونه‌هاي زيادي در سينماي ايران و جهان با اين موضوع ساخته شده استپيام گفت: محسن تنابنده هم به نقش رنگ و بويي ديگر داد. نوشتن متن همزمان با تصويربرداري اين امکان را به نويسنده مي‌دهد تا از قابليت‌هاي بازيگران براي بهتر شدن کار استفاده کند. قصد داشتم در کار از طنز شبانه و متداول تلويزيون فاصله بگيرم، اما با توجه به عادت مخاطب و رويکرد شبکه‌ها انجام کار متفاوت ساده نيست و اغلب ترجيح مي‌دهند طبق پسند مخاطب پيش بروند.نويسنده مجموعه "مامور بدرقه " گفت: البته خوشبختانه طنزي که مطلوب تهيه کنننده و کارگردان مجموعه بود سخيف و مبتذل نبود. ما تلاش نکرديم از هر طريق بيننده را به خنده بيندازيم و به اين فکرکرديم که موقعيتهايي که خلق مي کنيم تازه و خلاقانه باشد.مسيري که انتخاب کرديم طنز ميانه بود.طنزي که شبيه کارهاي ديگر نباشد و مجموعه هاي ديگر را تداعي نکند.وي افزود: فکر مي‌کنم تفاوت‌هاي طنزي که ما تجربه کرديم ديده شده و اين نشان مي‌دهد در مسيرمان موفق بوده‌ايم. بازيگرهاي خوبي در "مامور بدرقه" حضور دارند و سعي کرده‌اند از نقش‌هاي قبلي فاصله بگيرند. گرجستاني، مهين‌ترابي، رضويان و رهنما در نقش‌هايشان قابل باور و دوست‌داشتني‌اند و ناشناخته بودن چهره تنابنده طراوتي خاص به "مامور بدرقه" داده است.اين نويسنده درباره در حاشيه بودن شخصيت‌هاي زن در مجموعه گفت: قصه "مامور بدرقه" مردانه است و در آن جايي براي زنان نيست. در طرح اوليه حضور زن‌ها کمرنگتر از اين بود، اما ما زن‌ها را به بطن قصه آورديم. گرچه نقش افسانه و مهشيد به اندازه مردهاي قصه نيست، اما نمي‌شود گفت آنها در شکل‌گيري حوادث نقش ندارند.نمي‌شود انتظار داشت وقتي فرصتي کوتاه براي انجام کار چند ماهه داريم به نتيجه عالي برسيم. همه گروههايي که تجربه توليد آثار مناسبتي دارند مي‌دانند نمي‌توان در زمان محدود مجموعه فاخر توليد کرد.پيام شتاب حاکم بر مجموعه‌هاي مناسبتي را دليل کاستي‌هاي آنها دانست و گفت: نمي‌شود انتظار داشت وقتي فرصتي کوتاه براي انجام کار چند ماهه داريم به نتيجه عالي برسيم. همه گروههايي که تجربه توليد آثار مناسبتي دارند مي‌دانند نمي‌توان در زمان محدود مجموعه فاخر توليد کرد. اگر زمان بيشتري براي نوشتن فيلمنامه "مامور بدرقه " داشتيم قطعا به نتايج بهتر مي‌رسيديم.وي در پايان درباره محدوديت‌هاي انتخاب موضوع در رسانه ملي گفت: به سادگي نمي‌شود سراغ هر قصه و موضوعي رفت. اگر در اغلب مجموعه‌ها با قصه‌ها و شخصيت‌هاي مشابه رو به رو هستيم، به اين دليل است که نمي‌شود به بعضي موضوع‌ها و مناسبات نزديک شد.مجموعه تلويزيوني "مامور بدرقه" به کارگرداني سعيد سلطاني و تهيه‌کنندگي اسماعيل عفيفه با بازي سيروس گرجستاني، مهرانه مهين‌ترابي، جواد رضويان و محسن تنابنده در ماه رمضان از شبکه پنج پخش مي‌شود.منبع : مهر مطالب مرتبط :دانلود تيتراژ سريال مامور بدرقه      گفت وگو يي صميمي با بهاره رهنما                   گفت و گو با کارگردان مامور بدرقه                   





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تبیان]
[مشاهده در: www.tebyan.net]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 379]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن