تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 30 آبان 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دانش، نابود كننده نادانى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

سایبان ماشین

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

خرید یخچال خارجی

موسسه خیریه

واردات از چین

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

طراحی سایت تهران سایت

irspeedy

درج اگهی ویژه

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

زانوبند زاپیامکس

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

خرید بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

قیمت سرور dl380 g10

تعمیرات پکیج کرج

لیست قیمت گوشی شیائومی

خرید فالوور

بهترین وکیل کرج

بهترین وکیل تهران

خرید اکانت تریدینگ ویو

خرید از چین

خرید از چین

تجهیزات کافی شاپ

نگهداری از سالمند شبانه روزی در منزل

بی متال زیمنس

ساختمان پزشکان

ویزای چک

محصولات فوراور

خرید سرور اچ پی ماهان شبکه

دوربین سیمکارتی چرخشی

همکاری آی نو و گزینه دو

کاشت ابرو طبیعی و‌ سریع

الک آزمایشگاهی

الک آزمایشگاهی

خرید سرور مجازی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

لوله و اتصالات آذین

قرص گلوریا

نمایندگی دوو در کرج

خرید نهال سیب

وکیل ایرانی در استانبول

وکیل ایرانی در استانبول

وکیل ایرانی در استانبول

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1831624097




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

عمو پورنگ: بودن روي آنتن به هر قيمتي


واضح آرشیو وب فارسی:سایت ریسک: در گفت‌و‌گو با فارس خبرگزاري فارس: داريوش فرضيايي كه در ميان كودكان به «عمو پورنگ» معروف است،مي‌گويد: بودن روي آنتن به هر قيمتي فايده ندارد و اين ماندن تنها با گفتن حرف جديد و ارائه برنامه‌هاي نو مفيد است. داريوش فرضيايي در گفت‌و گو با خبرنگار راديو و تلويزيون فارس درباره موفقيت برنامه‌هايي كه تا به حال اجراي آنها را بر عهده داشته گفت:اگر برنامه نزد بيننده مورد رضايت قرار گرفته، بايد ملاك‌هاي بيننده را بسنجيم. پس اول اين موضوع، از زبان مخاطب عنوان مي‌شود. اما من در زمان اجراي برنامه تمام انرژي، توان و بيشتر رفتارهاي علمي و تجربي‌ام را به كار مي‌گيرم و در يك فضايي كه با همكاري دوستانم اعم از دستيار تهيه، دستيار توليد، نويسنده، كارگردان و ... ميسر مي‌شود،در يك فضاي صميمي و در يك بستر كاملا كودكانه به اجراي برنامه مي‌پردازم. وي افزود: نحوه اجرا و ارتباط، همه ابزارهايي براي ايجاد يك برنامه خوب و تاثيرگذار هستند. آنچه كه ماحصل كار نشان مي‌دهد و طبق نظرسنجي سازمان، فاكتورهايي كه مد نظر بود، همين‌هاست. يكي هيجان و نشاطي كه در برنامه حاكم بود و ديگري تغيير دكور. هر چند كه ما قبلا خيلي بيشتر دكور عوض مي‌كرديم اما الان به دليل محدوديت‌هايي كه وجود دارد، دكورهايمان متاسفانه با تاخير عوض مي‌شود. فرضيايي ادامه داد: قبلا دستمان بيشتر باز بود و نماهنگ‌ها و كليپ‌هاي متفاوتي با آهنگ‌هاي مختلف ساخته مي‌شد،‌اما الان با توجه به محدوديت‌هاي مالي و بروكراسي اداري، ما يك مقدار در عمل دچار مشكل هستيم كه مي‌تواند تاثير بدي در كل برنامه بگذارد و اميدوارم با تمهيد، محبت و ياري مسوولان،اتفاقاتي در برنامه بيافتد. وي درباره استفاده از تجربيات ساير برنامه‌سازان حوزه كودك در برنامه‌هاي خود اظهار داشت:اين برنامه يك برنامه كاملا گروهي است و مطمئن باشيد كار زماني موفق مي‌شود كه به يك انسجام و وحدت فكري و كلمه برسد. ايده‌هاي بچه‌هاي گروه خيلي به هم نزديك است و گاهي يك ايده با همكاري و همفكري گروهي به مرحله اجرا مي‌رسد.جرقه‌هايي كه از طريق خطوط فكري به هم ديگر متصل مي‌شود، در حقيقت آن فضا و طنزي كه ما مد نظرمان است را ايجاد مي‌كند. عمو پورنگ در ادامه گفت‌و گوي خود تصريح كرد: همه اينها به خاطر رقابت سالمي است كه حكمفرماست و همه ما در كنار هم به اين موفقيت رسيده‌ايم چون ما در برنامه حتي از ايده‌هاي «امير محمد» هم استفاده مي‌كنيم. هر چند كه او بچه است و شايد ايده‌هاي ناپخته‌اي داشته باشد. وي درمورد ضرورت استفاده از كودكاني نظير «امير محمد» نيز گفت: من سه سال به تنهايي برنامه را اجرا كردم و همواره بحث يكنواخت نشدن و ايجاد فضاهاي شاد را داشته‌ايم. هميشه مرسوم بوده است كه در چنين برنامه‌هايي از عروسك استفاده كردند و خود من هم از اين شيوه استفاده كرده‌ام اما هيچ وقت هيچ عروسكي را ثابت در برنامه‌هايم نگه نداشته‌ام.اما امير محمد يك كودك و يك عروسك واقعي است و بچه‌ها مي‌توانند با او ارتباط برقرار كنند و اگر قرار است به كسي آموزش غير مستقيم داده شود. من به همراه دوستانم معتقديم كه بچه‌اي كه بتواند اين توانايي را داشته باشد، به مراتب بهتر از عروسك است. چون كودكان بسياري با امير محمد ارتباط برقرار كرده‌اند. وي تصريح كرد: از سوي ديگر يادتان نرود كه وقتي از كودكان بسياري تست گرفته مي‌شود و فقط يك كودك وجود دارد كه قابليت‌ها و توانايي‌هاي لازم را دارد، خوب بالطبع شانس موفقيت به او رو مي‌كند.البته امكان دارد كه افراد ديگري نيز در راه باشند. چون من به يك نفر بسنده نمي‌كنم و اميدوارم بچه‌هاي ديگر نيز با توجه به حال و هواي برنامه بيايند و در آن دخيل شوند. وي درپاسخ به اين سوال كه احتمال جابه جايي امير محمد با كودكي ديگر چقدر وجود دارد، گفت: امير محمد كودكي است كه قابليت‌هاي بسياري دارد، اما هنوز جاي كار دارد و بايد خيلي از نيروهاي نهفته و پتانسيلش فعال شود.اما بايد بگويم كه امير محمد هيچ وقت از اين برنامه نمي‌رود. يك اشتباهي ما مي‌كنيم اين است كه فردي را كه تجربه دارد كنار مي‌گذاريم و افراد ديگري را مي‌آوريم. اين اشتباه است و من با آن مخالفم . فرضيايي اظهاد داشت: اگر قرار بود،‌امير محمد برود چرا آمديم برايش زحمت كشيديم؟ امير محمد با تجربه بيشتر مي‌ماند. شايد حضور كمتري داشته باشد ولي پخته‌تر جلوي دوربين مي‌آيد و بچه‌هاي ديگر هم همينطور. من سعي مي‌كنم امير محمدها و پورنگ‌‌هاي ديگري را تربيت كنم. اين يك واقعيت است. من يك روز دورانم به پايان مي‌رسد چه امسال چه چند سال ديگر و چه كسي بايد باشد كه اين راه را ادامه بدهد؟ من تجربه خود را در اختيار افرادي قرار مي‌دهم كه آينده در دستان آنهاست. وي درباره ساخت برنامه روتين در يك قالب نيز گفت: ساخت 7 سال برنامه روتين، دغدغه‌ها و سختي‌هاي خود را دارد. نه تنها براي من، بلكه براي ساير همكارانم نيز همين طور است و ممكن است دچار خستگي و افسردگي شوند و چون آدمهاي پويايي هستند، به همين بسنده نمي‌كنند كه در يك پله بمانند و نيازمند اين هستند كه براي رفتن به پله بالاتر خود را تجهيز كنند و مستحكم‌تر و قوي‌ تر پيش بروند كه اين هم زمان مي‌برد. وي ادامه داد: اگر اين برنامه براي مدتي قطع شد، مطمئن باشيد كه اثر مي‌كند. چون نياز به تحول و بازنگري هست و با اجزاء و فرمت جديدي سري جديد ساخته خواهد شد. اين مساله‌اي است كه همه گروه نسبت به ‌آن نظر مثبت دارند و براي ارتقاء گروه بايد اين كار را مي‌كرديم.اين مساله را اشتباه نكنيم كه متاسفانه در رسانه در حال جا افتادن است، بودن روي آنتن به هر قيمتي فايده ندارد. بودن روي آنتن با گفتن حرف جديد و ارائه برنامه نو مفيد است. اگر نشد، همان مقداري كه بوده كافي است و بايد سعي كنيم آن سابقه را خراب نكنيم. عمو پورنگ درباره سري جديد برنامه‌‌اي كه اجراي آن را سه روز در هفته بر عهده دارد،‌اظهار داشت: اين برنامه، يك برنامه تركيبي است و فضايش فرق مي‌كند و امكان دارد در يك فضاي تروكاژ و انيميشن كار كنيم. ما بايد در كارمان سليقه مخاطب را بالا ببريم و مطابق استانداردهاي جهاني ولي با فرهنگ خودمان كار كنيم. نمي‌خواهيم بگويم كه مي‌خواهيم مثل كشورهاي ديگر باشيم، اما نبايد از آنها هم عقب‌تر باشيم. بايد از همه ابزارها و بسترهاي مناسب براي داشتن يك برنامه خوب و حتي قابل رقابت با برنامه‌هاي كشورهاي ديگر كار كنيم. چه اشكالي دارد؟ زبانمان فرق مي‌كند. اما استانداردهاي ساخت برنامه براي بچه‌ها در همه جاي دنيا از يكسري قانون‌ها تبعيت مي‌كند كه ما هم بايد به آنها نزديك شويم. وي راجع به سطح برنامه‌هاي تركيبي كودكان در ايران هم گفت: من كارشناس نيستم. فقط مي‌توانم بگويم كه دوستان در حوزه كودك زياد كار مي‌كنند، اما هنوز جاي كار وجود دارد. مطمئن باشيد كه در همه كارها نياز به آزمون و خطا و تجربه است و به حمايت بي‌دريغ و حساسيت بسيار بالاي مسولان در حوزه كودك نياز دارد. چون پايه و اساس يك انسان در تمام زندگي‌اش در دوران كودكي ريخته مي‌شود. فرضيايي در ادامه گفت و‌گو با فارس تصريح كرد:من برنامه‌هاي كودك كشورهاي مختلف را ديده‌ام. ما نمي‌خواهيم با آنها رقابت كنيم. چون فرهنگ ما با آنها متفاوت است. ولي ما هم مي‌توانيم از همه آن تكنولوژي‌ها استفاده كنيم. ما مي‌توانيم آن تكنولوژي‌ها را در قالب فرهنگ خود قرار دهيم و از آنها بهره ببريم. مثلا به شخصيت‌هاي تام و جري توجه كنيد. همه دنيا آنها را مي‌شناسند. ما هم بايد شخصيت‌هايي خلق كنيم و آنقدر مضامين و داستان‌ها جذاب باشند كه همه دنيا به آنها علاقه‌مند شوند. وي ادامه داد: دقت نظر و شخصيت‌سازي در برنامه‌هاي موفق دنيا از اهميت ويژه‌اي برخوردار است. در صورتيكه در كشور ما خيلي به آن توجه نمي‌شود و خيلي سطحي است، يا جذابيت تصويري كمي دارد. چون بيشتر به موضوع مي‌پردازند ولي هم موضوع و هم تصوير بايد جذاب باشند. در يك انيميشن ايراني بايد شخصيت‌ها جذابيت داشته باشد و گيرا باشند تا كودكان ابتدا جذب آنها بشوند و بعد به انتقال مفاهيم و پيام‌ها بپردازيم.من معتقدم كه كودك اول بايد تلويزيون را بپذيرد. سرگرم شود، آن را دوست داشته باشد بعد پيام‌ها به او آموزش داده شود. عمو پورنگ تصريح كرد: به جذب مخاطب و سرگرمي اعتقاد دارم و در كنار آن بايد به كودك آموزش داد و اگر غير از اين باشد، مستقيم‌گويي مي‌شود و كودك تلويزيون را خاموش مي‌كند. يكي از اشتباهات ما در برنامه‌سازي كودك همين مساله است. تا شروع به برنامه‌سازي مي‌كنيم. قصد داريم تمام مفاهيم و پيام‌ها را به او آموزش بدهيم، در صورتيكه خود ما در دوران كودكي شايد بسيار پرخطاتر بوده‌ايم. وي در پاسخ به اين سوال كه فكر مي‌كنيد چقدر طول بكشد تا افراد ديگري مانند شما دوباره بيايد، گفت:اين را نمي‌دانم. چنين مسائلي نه دست من است و نه دست ديگران. شعار نمي‌دهم، ولي 10 تا 11 سال طول كشيد و تلاش كردم تا به اين مرحله برسم و بگويم كه مي‌توانم اين كار را انجام بدهم. شايد نفر بعد از من هم همين مقدار طول بكشد تا به اين مرحله برسد. من از مسوولان درخواست مي‌كنم كه بيشتر روي اين مساله سرمايه‌گذاري كنند، چون ممكن است سن فرد بالاتر برود يا فرصت‌ها از دست برود. كاش من سال 73 كه رفتم سازمان و پشت درهاي بسته ماندم، كارم را آغاز كرده بودم. البته من اين مسائل را به فال نيك مي‌گيرم كه قدر جايگاه فعلي خود را بيشتر بدانم.فقط اميدوارم كه مسئولان اعتماد كنند و قابليت‌هاي افراد را بيشتر بشناسند. وي ادامه داد: من عضوي از اين مجموعه هستم و نمي‌توانم همه را تحت نظر داشته باشم. به طور حتم مديراني كه قرار دارند بايد بيشتر به اين نكته توجه كنند، كار براي كودك دلي است. اگر كسي دلش بخواهد كه اين كار را بكند، انجام مي‌دهد. چون هدف تعالي است و هر كس دوست دارد، خودش بايد به اين عرصه بيايد. اگر كسي آمد، من به او تجربيات خود را خواهم داد. فرضيايي تصريح كرد: اتحاد گروه سازنده در كار نيز از اهميت بالايي برخوردار است. ما وقتي نويسنده مي‌آوريم، پس از 5 سال بار كاري او مشخص است. پس بايد در همين مقطع كار كند و اكيپي در اختيار او قرار گيرد. شخصيت پورنگ هم بايد با برنامه‌ريزي جلو برود. حمايت فكري بشود. در كشورهاي خارجي، يك مجري 20 سال است كه برنامه دارد، ولي همچنان مخاطب‌ها درصد بالايي دارند. اين اتفاق به دليل فكري است كه پشت توليد اين برنامه قرار دارد.مديريت لازم است و بايد مجهز بود. بار علمي، جنبه رواني و ... هم مهم است.




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت ریسک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 270]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن