تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):مومن برای مومن برکت و برای کافر، اتمام حجت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821270196




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

استاندار همدان: كودكاني كه روزي مشكل شير خشك داشتند؛ امروز مشكل مسكن و كار دارند پروژه‌هايي كه پير شدند امسال به بهره‌برداري مي‌رسند


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: استاندار همدان: كودكاني كه روزي مشكل شير خشك داشتند؛ امروز مشكل مسكن و كار دارند پروژه‌هايي كه پير شدند امسال به بهره‌برداري مي‌رسند


خبرگزاري دانشجويان ايران - همدان
سرويس: شهرستان‌ها

استاندار همدان شهيدان رجايي و باهنر را نماد دولت پاك عنوان كرد و گفت: دولت نهم با تأسي از اين 2 شهيد مي‌تواند به خدمات خود سرعت بيشتري داده و كارنامه قابل قبولي از خود برجاي بگذارد.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، بهروز مرادي در جمع خبرنگاران افزود: در هفته دولت 546 پروژه عمراني با 145 ميليارد تومان اعتبار در استان به بهره‌برداري مي‌رسد.

وي همچنين از آغاز عمليات اجرايي 25 پروژه عمراني در سطح استان خبر داد و گفت: اين پروژه‌ها با تخصيص 56 ميليارد تومان آغاز مي‌شود كه نشان از افزايش اعتبارات عمراني استان دارد و پروژه‌هاي عمراني بايد به سرعت احداث شده و به بهره‌برداري برسند.

او با بيان اينكه دولت نهم هيچ پروژه‌اي را معطل استاندار و وزير نكرده و به سرعت بهره‌برداري مي‌كند، اظهار كرد: هيچ پروژه‌اي در اين دولت بيش از 2 سال تعريف نشده كه بايد اين روند ادامه يافته و پروژه‌هاي چند10 ساله نبايد وجود داشته باشد.

استاندار خاطر نشان كرد: پروژه‌هايي كه پير شده‌اند، نيز امسال همانند سال گذشته به بهره‌برداري مي‌رسد، همانطور كه بيمارستان 380 تختخوابي بعثت كه 21 ساله و داراي 30 درصد پيشرفت فيزيكي بود كه در يك سال و نيم گذشته با تخصيص 25 ميليارد تومان اعتبار به بهره‌برداري رسيد.

مرادي افزود: كتابخانه مركزي همدان نيز داراي 17 سال قدمت است كه بايد امسال به بهره‌برداري برسد.

مرادي با اشاره به افزايش قيمت زمين و مسكن در شهر همدان اظهار كرد: اين افزايش قيمت نشان دهنده رونق در شهر است.

او گفت: تعاوني‌ها نبايد وارد مقوله ساخت مسكن شوند و وظيفه آنها تامين مسكن است همچنين مردم بايد بدانند كه دولت بنا ندارد خانه بسازد، بلكه دولت قصد حمايت از ساخت مسكن را دارد.

استاندار همدان در خصوص وضيت بهداشت و درمان نيز گفت: فضاي درماني استان در دست نوسازي است كه هم اكنون 772 تخت بيمارستاني در سالهاي گذشته نوسازي شده است.

وي همچنين از آغاز عمليات اجرايي يك هزار تخت بيمارستاني جديد در استان خبر داد و اظهار كرد: راههاي رسيدن به هدف را در استان شناخته‌ايم و از ظرفيت‌هاي علمي استان به بهترين وجه استفاده شده است.

مرادي ادامه داد: تدوين سند آمايش استان همدان نيز در اين راستاست كه بايد تا پايان امسال آماده شود و به عنوان مبناي برنامه توسعه استان در برنامه پنجم توسعه استان باشد.

مرادي با اشاره به اينكه دغدغه آب از سال 85 در اين استان وجود داشت، تصريح كرد: امسال عمليات اجرايي 6 سد نعمت آباد اسدآباد، سنگ سفيد بهار، كلان ملاير، سرابي تويسركان، شنجور و گرين نهاوند تشديد شده كه از مصوبات سفر نخست هيات دولت به استان بوده است.

او يادآور شد: مطالعات فاز 2 سد گرين پيچيدگي‌هاي زيادي دارد كه عمليات آن بايد آغاز شود كه با اجراي اين طرح‌ها در حوزه زيرساخت‌هاي استان دغدغه‌اي نداريم.

اين مقام مسؤول خاطرنشان كرد: هم اكنون حدود 100 درصد روستاها داراي برق بوده و تا پايان امسال نيز 80 درصد روستاهاي استان صاحب گاز طبيعي مي‌شوند و در حوزه آموزش و پرورش نيز روستاي بدون مدرسه در استان وجود ندارد.

مرادي ادامه داد: هم اكنون تعدادي از مدارس به علت نداشتن دانش‌آموز تعطيل شده‌اند.

استاندار همدان همچنين با اشاره به پيشرفت 85 درصدي راه‌آهن اراك به ملاير، اظهار كرد: چنانچه به برودت هوا برخورد نكنيم تا پايان امسال به بهره‌برداري مي‌رسد كه در حوزه زير ساخت ريلي جنوب استان نگراني وجود ندارد.

او نگراني در زير ساخت ريلي استان را متوجه راه آهن همدان –تهران دانست وافزود: هم اكنون داراي 60 درصد پيشرفت فيزيكي است كه بايد عمليات اجرايي آن سرعت بيشتري بگيرد.

مرادي از ديگر پروژه‌هاي حمل و نقل استان را به احداث ترمينال جديد فرودگاه همدان و افزايش طول باند اين فرودگاه اشاره و اظهار كرد: در صورت موافقت مسئولان عربستان سعودي، از امسال حجاج همداني از اين فرودگاه براي اداي حج تمتع اعزام مي‌شوند كه براي احداث ترمينال جديد و افزايش طول باند فرودگاه 20 ميليارد تومان اعتبار هزينه شده است.

وي با اشاره به اينكه توسعه استان را بايد فراتر از راه و ريل آهن ديده گفت: دغدغه اساسي بايد افزايش سرمايه گذاري، توليد، درآمد سرانه مردم و ثروت عمومي مردم باشد.

او يادآور شد: همدان نيازمند منطقه ويژه اقتصادي است كه هم اكنون يك هزار هكتار زمين براي اجراي آن تخصيص يافته كه در دسترس آن به زير ساخت‌ها آسان است و واحدهاي توليدي نيز تا 10 سال از معافيت مالياتي برخورد خواهند بود.

استاندار همدان همچنين به ساخت پارك علم و فناوري اشاره كرد و گفت: اين پارك رابط صنعت و دانشگاه و زير نظر وزارت آموزش عالي خواد بود كه توليدات آزمايشي اين پارك در شهرك فناوري به توليد انبوه مي‌رسد.

او افزود: شهرك فناوري زير نظر وزارت صنايع و معادن است كه عمليات اجرايي هر دو پارك و شهرك فناوري امسال آغاز مي‌شود.

مرادي با اشاره به سفر دوم هيات دولت به استان، گفت: 25 طرح صنعتي در اين سفر مصوب شد كه با رايزني به 28 طرح رسيده وسعي در افزايش آن تا 30 طرح را داريم كه با مشاركت بخش خصوصي اجرا مي‌شود.

او همچنين از اشباع شدن شهر‌ك‌هاي صنعتي استان خبر داد و گفت: هم اكنون واحدهاي توليدي مختلف در اين شهرك‌ها مستقر شده‌اند و 8 شهرك جديد نيز در استان در دست اجراست.

وي خاطر نشان كرد: احداث اين شهرك‌هاي جديد، مزيت نسبي استان را نشان مي‌دهد كه همدان را درگير صنعت مي‌كند.

استاندار همدان در خصوص شهرسازي نيز اظهار كرد: در حوزه شهرسازي در كشور مشكلات ساختاري داريم.

مرادي اظهار كرد: در شهرسازي استان حساسيت فراواني وجود دارد و بايد به صورت منطقي صورت گيرد.

اوافزود: شهر همدان نيازمند تقاطع غيرهمسطح است، همچنين هر 3 ورودي اين شهر نامناسب بوده و در شان همدان نيست، بنابراين در بسياري از نقاط شهر بايد شهرسازي صورت گيرد.

مرادي خاطر نشان كرد: حفظ باغ‌ها نيز از ديگر دغدغه‌هاي ما در شهرسازي است كه بايد به آن توجه شود همچنين بايد قطار شهري را نيز مد نظرقرار داد.

او از اثرات خشكسالي نيز به از بين رفتن 80 درصد كشت ديم استان اشاره و اضافه كرد: با توجه به اين كه احياي باغ‌هاي زيان ديده از خشكسالي حداقل10 سال طول مي‌كشد، بنابراين براي جلوگيري از آسيب ديدن آنها از آب شرب استفاده كرديم.

استاندار همدان همچنين به راه‌اندازي آزمايشي تله‌كابين گنج‌نامه اشاره كرد و گفت: تا 40 روز ديگر اين پروژه به بهره‌برداري مي‌رسد و گردشگران را به طول يك هزار و 700 متر جابجا مي‌كند كه هيچ تله كابيني همانند اين پروژه جذابيت ندارد.

وي افزود: تله كابين نمك آبرود جذابيت چنداني ندارد، تله كابين توچال تنها داراي يك رستوران است و شيطان تپه نيز به همين صورت است و اين جذابيت تله كابين گنج نامه را فزايش داده است.

مرادي همچنين در خصوص ورزش نيز، فوتبال را داراي بيشترين مطلوبيت و مخاطب دانست و گفت: هم اكنون بين 9 تا 10 تيم ورزشي استان در حوزه ورزش حرفه‌اي قرار دارند كه بسكتبال، واليبال، كشتي، هاكي، صخره نوردي و تنيس روي ميز بخشي از اين تيم هاست.

او افزود: ما به دنبال ورزش حرفه اي هستيم چرا كه ورزش قهرماني پيش نياز ورزش عمومي است و اين استان نيز نيازمند ورزش حرفه اي است.

او همچنين با اشاره به ابلاغ حكم سرپرستي فرمانداران اسدآباد و نهاوند اظهار كرد: انتخاب فرماندار وظيفه قوه مجريه است و تفكيك قوا نيز در كشور وجود دارد كه همه آن را قبول دارند.

مرادي ادامه داد: دولت نهم يك دولت غير حزبي است و نگاه سياسي و جناحي ندارد و هرچه سازگاري بين اهداف وجود داشته باشد همكاري ها در اوج خواهد بود.

انتهاي پيام
 يکشنبه 3 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 324]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن