تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 16 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مؤمن را بر مؤمن، هفت حق است. واجب ترين آنها اين است كه آدمى تنها حق را بگويد، هر ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821304378




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

فعالان سياسي: اصولگرايان روي احمدي نژاد اتفاق نظر دارند


واضح آرشیو وب فارسی:کيهان: فعالان سياسي: اصولگرايان روي احمدي نژاد اتفاق نظر دارند
به دنبال برخي اظهارنظرها در روزهاي اخير و تلاش هاي مخالفان اصولگرايان براي ايجاد اختلاف در اردوگاه اصولگرايي، تعدادي از چهره هاي سرشناس اين جبهه با تاكيد بر همگرايي و وحدت نيروهاي انقلابي و اصولگرا اعلام كردند كه اصولگرايان در انتخابات رياست جمهوري بر روي گزينه احمدي نژاد اتفاق نظر دارند.
فاطمه آليا عضو ارشد فراكسيون اصولگرايان مجلس با بيان اين كه مقبوليت مردمي رئيس جمهوري تقويت شده است، خاطرنشان كرد كه با بحث هايي كه تاكنون صورت گرفته است، جبهه اصولگرايان در انتخابات رياست جمهوري آتي روي گزينه احمدي نژاد اتفاق نظر دارند.
«آليا» در گفت وگو با ايرنا، گفت: يكي از علل چنين انتخابي اين است كه طرح هاي مهمي توسط دولت در دست اجراست كه بايد به اتمام برسد.
نماينده اصولگراي مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي با بيان اين كه وزرا با علاقه و جديت كار مي كنند، اظهار داشت: كار، تلاش و پويايي در سراسر كشور جريان دارد.
وي در همين زمينه به حمايت هاي پي درپي مقام معظم رهبري از رئيس جمهوري و دولت نهم اشاره كرد و گفت: امروز يك تفكر به نام تفكر احمدي نژادي با محوريت ساده زيستي و رويكرد صادقانه خدمت به مردم در جامعه شكل گرفته است و اين دستاورد كمي نيست.
آليا شجاعت در تصميم گيري و عمل را ويژگي ديگر تفكر احمدي نژادي بيان كرد و افزود: پيشينيان هم مشكلات موجود را مي دانستند اما به دلايل مختلف جرات ورود به آنها را نداشتند.
وي با اشاره به چالش هاي كشور در حوزه اقتصاد، بين المللي و فناوري هسته اي تصريح كرد: پيشينيان از اين مشكلات آگاه بودند اما از خوف و نگراني اين كه شايد وارد شدن به آنها، اقبال مردم نسبت به آنان را دچار لطمه كند، به اين حوزه ها ورود پيدا نكردند.
عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس با بيان اين كه همه كارشناسان و صاحبنظران بر مشكلات مزمن اقتصادي صحه گذاشته اند، اظهار داشت: رئيس جمهوري و دولت نهم با شجاعت طرح تحول اقتصادي را تدوين و اجرايي كرد.
اصولگرايان
در مبنا اختلاف ندارند
آليا با تاكيد بر اين كه اصولگرايان چه در دولت، چه در مجلس در مبنا و مواضع اصولي و دفاع از ارزش هاي انقلاب اسلامي به طور طبيعي اختلافي ندارند، اظهار داشت: ممكن است سليقه ها و روش ها در مديريت ها متفاوت باشد.
وي خاطرنشان كرد: اصولگرايان در سال هاي اخير تلاش كرده اند كه فضاي آرامش را در كشور تقويت كنند و در تعامل با ديگر گروه ها باشند اما برخي پيوسته درصدد ايجاد تنش و اختلاف هستند.
عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس با اشاره به اين كه آزموده را آزمودن خطاست، به برخي رقباي سياسي توصيه كرد تا به جاي جنجال آفريني و تنش زايي در رسانه ها در رفتار خود تجديد نظر كنند.
وي تاكيد كرد كه اصولگرايان در دولت و مجلس به دنبال خدمت رساني هستند و به مباحث جنجالي توجهي ندارند.
به حال برخي اهالي سياست
و تدبير بايد تاسف خورد
آليا تصريح كرد: بايد به حال كساني كه خود را اهل سياست و تدبير معرفي مي كنند و يا خود را اهل سياست و تدبير مي دانند تاسف خورد كه مباحث كارشناسي را نوعي جدل و مناقشه و اختلاف داخلي بين اصولگرايان تحليل مي كنند.
دو توصيه به اصولگرايان
وي در همين زمينه افزود: اصولگرايان بايد در نوع ورود به مباحث با درايت و تدبير عمل كنند و دوم اين كه تفاوت ديدگاه ها و روش ها را قبل از طرح در رسانه ها در نشست هاي كارشناسي مطرح كنند تا بهانه به دست برخي افراد و گروه ها نيفتد.
رقبا تفرقه ميان اصولگرايان را نخواهند ديد
عليرضا زاكاني عضو شوراي مركزي جمعيت ايثارگران نيز با بيان اينكه رقباي سياسي هيچ گونه انشعاب و عدم همگرايي بين اصولگرايان را نخواهند ديد گفت: تلاش رقباي سياسي براي تضعيف مجموعه اصولگرايان به نتيجه اي نخواهد رسيد.
زاكاني در گفت وگو با ايرنا، اظهار داشت: رقباي اصولگرايان تلاش مي كنند به زعم خود با تضعيف و جداسازي آنان، شرايط را به سمت بازسازي موقعيت از دست رفته گذشته خود هدايت كنند، اما موفق نخواهند شد.
عضو ارشد فراكسيون اصولگرايان مجلس گفت: ممكن است در مجموعه اصولگرايان به عنوان يك طيف، درباره نحوه خدمت رساني و شرايط آن، اختلاف نظر وجود داشته باشد اما اين بدان معنا نيست كه آنان به سمت يك درگيري داخلي، انشعاب و عدم همگرايي مي روند.
وي تصريح كرد: اين همان چيزي است كه ديگران آن را دنبال مي كنند تا محقق شود اما اصولگرايان با هوشياري و دقت نظر در جهت وحدت در عين كثرت گام برمي دارند.
نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي مهم ترين عامل بازدارنده اختلاف و تفرقه بين اصولگرايان را پايبندي به اصول و آرمان هاي مشترك دانست و تاكيد كرد: اصولگرايان هر پسوندي كه داشته باشند و در هر بخشي از نظام كه مشغول خدمت باشند، رمز ادامه خدمت رساني و موفقيت خود را در پايبندي به اصول مي دانند.
زاكاني اين ويژگي را كم نظير خواند و گفت: اصولگرايان اين فرصت را مغتنم مي شمارند و از آن براي پيشبرد اهداف انقلاب و نظام اسلامي و ساماندهي امور كشور استفاده مي كنند.
اين نماينده اصولگراي مجلس اولويت كنوني اصولگرايان را تفاهم حداكثري در جهت خدمت رساني برشمرد و خاطر نشان كرد: ما بايد از هر رفتاري كه به اين تفاهم و وحدت آسيب وارد مي كند، به شدت پرهيز كنيم.
وي تاكيد كرد كه در زمان حاضر بايد تمامي توان و ظرفيت فكري، سياسي و مديريتي را در حوزه خدمت خلاصه كرد.
اصولگرايان يك كانديدا دارند
سخنگوي جبهه پيروان خط امام و رهبري گفت: با توجه به مكانيزم هايي كه از سوي اصولگرايان براي حضور در انتخابات رياست جمهوري دنبال مي شود، اين طيف تنها يك كانديدا در انتخابات رياست جمهوري خواهد داشت.
سيدكمال الدين سجادي، با اشاره به موضوع جلسه روز پنجشنبه اين تشكل سياسي كه پيگيري وحدت و ورود يك كانديداي اصولگرا در انتخابات رياست جمهوري بود، اظهار داشت: بالاخره اصولگرايان به يك سري ضوابط و اصول اعتقاد دارند كه اين امر در نهايت باعث اجماع آنها خواهد شد.
گفتني است اظهارات اخير باهنر مبني بر اينكه «بايد ديد رئيس جمهور فعلي مطلوب تر است يا فرد ديگري» شائبه ايجاد اختلاف در اصولگرايان را در اذهان برخي ايجاد كرده بود كه با توجه به نظرات صريح اغلب اصولگرايان درباره وحدت و اتفاق بر روي گزينه احمدي نژاد به نظر مي رسد خواب واهي مخالفان اصولگرايان در انشعاب ميان نيروهاي اين جبهه تعبير نخواهد شد.
 سه شنبه 22 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: کيهان]
[مشاهده در: www.kayhannews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 45]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن