تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):هیچ کس روز قیامت در امان نیست، مگر آن که در دنیا خدا ترس باشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821278382




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

كوتاه از سراسر ايران‌


واضح آرشیو وب فارسی:اطلاعات: كوتاه از سراسر ايران‌
ساخت مجتمع فرهنگي و هنري ميناب‌

بندرعباس - خبرنگار اطلاعات: مجتمع فرهنگي و هنري ميناب با زيربناي يك هزار و 600 مترمربع و اعتبار 800 ميليون تومان در اين شهرستان ساخته مي‌شود.

مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي هرمزگان با بيان اين مطلب گفت:‌ امسال بالغ بر 500 ميليون تومان اعتبار براي اجراي برنامه‌هاي فرهنگي و هنري اين استان پيش‌بيني شده است.

به گفته همايون اميرزاده، كتابخانه عمومي ميناب نيز با اعتبار 450 ميليون تومان در زميني به وسعت 800 مترمربع تا پايان امسال به بهره‌برداري مي‌رسد.وي در پايان از تصويب طرح ساخت مجتمع فرهنگي و هنري شهر سيريك خبر داد.

اجلاس هم‌انديشي روساي شوراهاي اسلامي استان‌هاي شمال‌غرب كشور در اروميه‌

اروميه - خبرنگار اطلاعات: دومين اجلاس هم‌انديشي روساي شوراهاي اسلامي استان‌هاي شمال‌غرب كشور در اروميه برگزار شد.

در اين اجلاس كه با حضور روساي شوراي اسلامي استان‌هاي آذربايجان غربي، آذربايجان شرقي، اردبيل، زنجان و گيلان برگزار شد، نماينده مردم آذربايجان غربي در مجلس خبرگان رهبري گفت:‌ حكومت اسلامي از منحصر به فردترين نوع حكومت‌ها در جهان است.

آيت‌الله سيدعلي‌اكبر قره‌باغي افزود: حكومت اسلامي به عنوان اسوه و الگو در ميان حكومت‌هاي شرقي و غربي مطرح شده و آنها بايد از دستاوردهاي عظيم اين نوع از حكومت‌ها بهره‌مند شوند.

وي شوراهاي اسلامي را مظهر مشاركت مردم در سرنوشت خود عنوان كرد و گفت: براساس آموزه‌هاي ديني و قرآني مشاركت مردم، اصل اساسي حكومت‌هاي اسلامي است كه به بركت انقلاب اسلامي در ايران به طور كامل محقق شده است.

وي توجه به مشكلات شهروندان را مهمترين وظيفه شوراهاي اسلامي عنوان كرد و افزود: توجه به نيازهاي شهروندان باعث تلاش بيشتر آنان در رفع مشكلات خواهد شد.

راه مبارزه با نقشه‌هاي شوم دشمن، حفظ آمادگي است‌

بناب - خبرنگار اطلاعات: فرمانده سپاه عاشوراي استان آذربايجان شرقي بر حفظ آمادگي همه جانبه بسيجيان تأكيد كرد.

سردار سرتيپ دوم پاسدار محمدتقي اصانلو در جمع اعضاي گردان‌هاي عاشوراي ناحيه بناب در رزمايش عاشقان ثارالله با تأكيد بر لزوم آمادگي هرچه بيشتر نيروهاي بسيجي تصريح كرد: تنها راهي كه به دشمن جرات حمله و توطئه را نمي‌دهد و تنها راه مبارزه با نقشه‌هاي شوم و تهديدهاي بيهوده آمريكا، فقط حفظ آمادگي است و كوچكترين غفلت و عقب‌نشيني از طرف ما موجب پيشرفت و نفوذ دشمنان به ويژه آمريكا خواهد شد.فرمانده سپاه عاشوراي استان افزود: در اين ميان آمادگي روحي و معنوي و تقويت روحيه ايثار و شهادت‌طلبي مهم‌تر و بالاتر از همه آمادگي‌ها است و مشكلات و موانع زودگذر هرگز نبايد ما را از آمادگي باز دارد. در مراسم افتتاح اين رزمايش كه جمعي از مسئولين شهرستان‌هاي بناب، عجبشير و ملكان نيز حضور داشتند، سرهنگ پرويز عليپور فرمانده سپاه ناحيه بناب هدف از برگزاري اين رزمايش را حفظ هرچه بيشتر انسجام و سازماندهي اعضاي گردان‌هاي عاشورا، نمايش آمادگي رزمي، دفاعي و فرهنگي گردان‌ها و همچنين انجام تمرين‌هاي تاكتيكي و آموزش‌هايي كه در طول سال گذرانده‌اند برشمرد و گفت: رزمايش گردان الزهرا(س) خواهران نيز روزهاي 23 و 24 مرداد برگزار خواهد شد. ‌

ساكنان شهرستان هاي زابل و زهك به دليل وزش توفان شن، از منازل خارج نشوند

سرويس شهرستانها:‌‌ ‌ادامه وزش توفان شن، موجب افزايش30 درصدي مراجعه بيماران ريوي به مراكز بهداشتي - درماني شهرستان‌هاي زابل و زهك نسبت به هفته گذشته شد. ‌

رئيس دانشگاه علوم پزشكي زابل، از ساكنان شهرستان‌هاي زابل و زهك خواست به جز مواقع ضروري، از منازل خارج نشوند و از سفرهاي غيرضروري نيز خودداري كنند. ‌

‌ به گزارش واحد مركزي خبر، دكتر معين مسدودكردن درز درها و استفاده از پارچه مرطوب را از ديگر راهكارهاي مقابله با شن دانست و افزود: هم اكنون همه واحدهاي بهداشتي - درماني شهرستان‌هاي زابل و زهك براي عرضه خدمات بهداشتي - درماني باز است.

برپايي محفل انس با قرآن كريم در سرايان‌

سرايان - خبرنگار اطلاعات: محفل انس با قرآن كريم با حضور قاريان بين‌المللي، كشوري و استاني در شهرستان سرايان برگزار شد.

رئيس اداره اوقاف و امور خيريه سرايان در اين محفل قرآني، به ارائه گزارشي از فعاليت‌هاي قرآني در اين شهرستان پرداخت.

همچنين حجت‌الاسلام مظفر تاجي امام جمعه سرايان در اين مراسم با اشاره به عظمت آيات و روايات قرآن كريم، عمل به اين كتاب آسماني و هدايت و تكامل انسان را هدف نزول قرآن كريم دانست. در اين مراسم، استاد مهدي عادلي و استاد موسوي از قاريان برجسته كشور به تلاوت آياتي از قرآن كريم پرداختند.

طرح بسيج راهداري در جاده‌هاي خراسان رضوي‌

سرويس شهرستانها: معاون راهداري اداره كل راه و ترابري خراسان رضوي گفت: طرح بسيج راهداري در يك هزار و 164 كيلومتر از راههاي استان آغاز شد و تا 15 آذر ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار مهر ابراهيم صنيعي، در جمع خبرنگاران افزود: در اجراي طرح بسيج راهداري، تمامي عمليات راهداري مورد نياز سالانه يك محور، در مدت كوتاهي به انجام مي‌رسد.

صنيعي گفت: اين طرح در محورهايي كه در اولويت اجراي عمليات راهداري قرار دارند، اجرا مي‌شود كه طبق برنامه‌ريزي‌، محورهاي 11 شهرستان شامل اجراي اين عمليات مي‌شوند.

صنيعي بيان داشت: كل نيروي فعال در اين طرح 253 نفر است و 16 دستگاه ماشين آلات نيز روزانه در اين عمليات شركت مي‌كنند.

وي خاطرنشان كرد: در اين طرح 44 دستگاه كاميون 10تن، 22 دستگاه كاميون پنج تن، 22 دستگاه گريدر، 11 دستگاه بولدوزر، 11 دستگاه لودر، 11 دستگاه آبپاش، 11 دستگاه غلتك و 33 دستگاه خودروي سواري فعاليت مي‌كنند.

اجراي 80 طرح تحقيقاتي كشاورزي در هرمزگان‌

بندرعباس - خبرنگار اطلاعات: رئيس مركز تحقيقات كشاورزي هرمزگان اعلام كرد: اين مركز امسال 80 طرح تحقيقاتي در زمينه‌هاي كشاورزي، منابع طبيعي، علوم دامي، آبخيزداري و گياه پزشكي را در دست اجرا دارد.‌

قدرت ميرزاده، هدف از اجراي اين طرحهاي تحقيقاتي را بررسي و مهار بيماريهاي محصولات كشاورزي عنوان كرد.

وي خاطرنشان كرد: براي تأمين علوفه مورد نياز دامها با توجه به خشكساليهاي اخير، تحقيقاتي در زمينه كشت و پرورش جلبك صورت گرفته و در حال حاضر اين گياه به عنوان مهمترين منبع غذايي دريايي براي دامها مورد استفاده قرار مي‌گيرد.‌

رونمايي از كتاب ‌

رشت - خبرنگار اطلاعات: كتاب تأليف محمود نيكويه به پاس ارج نهادن به مقام شامخ صاحبان قلم و انديشه رونمايي شد.

قاسمي رئيس شوراي اسلامي شهر رشت در مورد كتاب گفت: اين كتاب حاوي اطلاعات جامع از تاريخ و سيماي رشت از گذشته‌هاي دور بوده و بدون شك يادگار ارزشمندي براي آيندگان خواهد بود. ‌

در مراسم رونمايي اين كتاب، كيهان هاشم‌نيا، معاون برنامه‌ريزي استاندار گيلان، طاهري مسئول كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان استان، قاسمي رئيس حوزه هنري گيلان، اعضاي شوراي اسلامي شهر، شهردار رشت، مؤلف كتاب، استاد خمامي‌زاده و استاد فريدون نوزاد از پژوهشگران صاحب‌نام گيلاني حضور داشتند.

ساخت مجتمع تحقيقاتي و آموزشي عالي جهاد دانشگاهي در اروميه‌

اروميه - خبرنگار اطلاعات: مجتمع تحقيقاتي و آموزشي عالي جهاد دانشگاهي آذربايجان غربي با 60 درصد پيشرفت فيزيكي در حال اجرا است.

رئيس جهاد دانشگاهي آذربايجان غربي گفت: اين طرح در زيربنايي به مساحت 5 هزار مترمربع در اروميه ساخته مي‌شود كه تاكنون براي اجراي آن 25 ميليارد ريال اعتبار هزينه شده و براي تكميل آن نيز به حدود 15 ميليارد ريال اعتبار ديگر نياز است.

عاملي تصريح كرد:‌ در صورت تأمين اعتبار لازم، مجتمع تحقيقاتي و آموزشي عالي جهاد دانشگاهي استان در نيمه نخست سال 88 به بهره‌برداري مي‌رسد.

اصلاح شبكه برق جيرفت ‌

كرمان - خبرنگار اطلاعات: اصلاح شبكه برق شهرستان جيرفت به 60 ميليارد ريال اعتبار نياز دارد.

مدير امور برق جيرفت با اشاره به فرسودگي شبكه برق اين شهرستان، افزود: طول شبكه برق جيرفت يك هزار و 571 كيلومتر است كه 821 كيلومتر آن شبكه هوايي متوسط و 94 كيلومتر شبكه زميني فشار متوسط است.

رشيدي سپس از فعاليت يك هزار و 319 پست هوايي و 34 پست زميني در اين شهرستان خبر داد و تصريح كرد: سال گذشته براي اصلاح و بهينه‌سازي شبكه برق جيرفت 4 ميليارد ريال در مناطق شهري و 606 ميليون و 509 هزار ريال در مناطق روستايي هزينه شده است.




 دوشنبه 21 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: اطلاعات]
[مشاهده در: www.ettelaat.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 319]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن