تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 16 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مردم را به غير از زبان خود، دعوت كنيد، تا پرهيزكارى و كوشش در عبادت و نماز و خوبى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821303737




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مشايي:بيش از دو ميليون گردشگر خارجي سال گذشته به ايران سفر كردند


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: مشايي:بيش از دو ميليون گردشگر خارجي سال گذشته به ايران سفر كردند
تهران-خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا): معاون رييس جمهوري و رييس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري از سفر دو ميليون و 169هزار گردشگري خارجي در سال گذشته به ايران خبر داد.


به گزارش روز يكشنبه خبرنگار اجتماعي ايرنا، "اسفنديار رحيم مشايي" در نشستي مطبوعاتي با خبرنگاران كه در كاخ گلستان برگزار شد، افزود: آمار سفر اين تعداد گردشگر خارجي براساس ظوابط و استانداردهاي سازمان جهاني جهانگردي در خصوص گردشگران و تنظيم آمارهاي لازم تهيه شده است.
وي با اشاره به اينكه از نظر سازمان جهاني جهانگردي هر فردي كه با سفر به كشوري 24ساعت در آن كشور اقامت داشته باشد گردشگر محسوب مي شود،‌ تصريح كرد: افزايش سفر گردشگران خارجي به كشور از اهميت ويژه اي برخوردار است و نشانه روند تحول و توسعه صنعت گردشگري است.
رحيم مشايي در خصوص اينكه چه تعداد از اين مسافران از طريق تور وارد كشور شده اند، افزود: مهم افزايش ميزان گردشگران است هرچند كه دفاتر خدمات مسافرتي بايد زمينه حضور گسترده گردشگران خارجي به كشور را با توجه به برنامه ريزي و حمايت هاي معاونت گردشگري فراهم كنند.
معاون رييس جمهور در پاسخ به پرسشي در خصوص موانع رشد و توسعه گردشگري خارجي افزود: امروز دولت توجه ويژه اي به توسعه و رونق صنعت گردشگري كشور دارد و موضوع توسعه و رونق اين صنعت موثر اقتصادي به خوبي از سوي مديران دولتي و مسئولان دستگاههاي اجرايي درك شده است.
رحيم مشايي گفت: برهمين اساس امروز هيچ مانع جدي در مسير توسعه صنعت گردشگري كشور چه داخلي و چه خارجي وجود ندارد.
رييس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري با اشاره به اجراي طرح صدورويزاي الكترونيك در كشور اظهار داشت: از مسايل و مشكلات حوزه گردشگري داخلي صدور ويزا بود كه با اجراي اين طرح و همكاري جدي وزارت امور خارجه،‌ناجا و سفارت خانه ايران در خارج اين موضوع رفع و امروزه ايران جز كشورهاي است كه رواديد ورود به كشور را در كمترين زمان و به سهولت صادر مي كند.
معاون رييس جمهور با اشاره به اقدامات دولت نهم در زمينه توسعه و تامين زيرساخت هاي لازم براي رشد صنعت گردشگري افزود: 720منطقه نمونه گردشگري توسط دولت به تصويب رسيده كه با اين اقدام اين مناطق كاربري گردشگري پيدا كرده و زمينه لازم براي سرمايه گذاري بخش خصوصي براي احداث و تجهيز اماكن اقامتي و توريستي در اين مناطق فراهم شده است.
رحيم مشايي افزود: طرح مطالعاتي بيش از 580 منطقه از اين مناطق به اتمام رسيده و موافقت اصولي براي انجام سرمايه گذاري و توسعه اين مناطق نيز صادر شده است.
وي با اشاره به اينكه تعداد مناطق مصوب نمونه گردشگري كشور تا پايان سال به يك هزار منطقه افزايش مي يابد، گفت:موافقت اصلي 350منطقه نمونه گردشگري ديگر كشور نيز تا پايان سال جاري براي مشاركت و فعاليت جدي سرمايه گذاران بخش خصوصي در اين مناطق صادر خواهد شد.
وي با اشاره به برگزاري موفق اولين همايش بين المللي فرصت هاي سرمايه گذاري صنعت گردشگري كشور و ارايه يك هزار و 164 بسته سرمايه گذاري ظرفيت هاي گردشگري دراين همايش ، اظهار داشت: دومين همايش بين المللي فرصت هاي سرمايه گذاري در صنعت گردشگري ايران آبان ماه امسال با كيفيتي بهتر و معرفي فرصت هاي بي نظير و مناسب در صنعت گردشگري كشور، در تهران برگزار مي شود.
وي با اشاره به اينكه مجموعه سازمان ميراث فرهنگي،‌صنايع دستي و گردشگري و دولت براي توسعه و رونق گردشگري برنامه ريزي اساسي و بلند مدت دارد، تصريح كرد: بايد با تحقق شعار همه مكاني،‌همه زماني و همه گاني كردن سفر ، هزينه هاي انجام سفر را در كشور كاهش داده و اصل سفر را به طور مناسب در همه زمان ها توزيع و فرهنگ استفاده از آن را در ميان اقشار مختلف نهادينه كرد.
رحيم مشايي گفت: تدوين يك هزار مسير جديد گردشگري در كشور به منظور توزيع مناسب سفر و خارج شدن از حلقه سنتي سفرهاي كشور به مكان هاي مشخص و در زمان هاي معين از سال از جمله اقدامات موثر انجام شده در اين حوزه است.
معاون رييس جمهور به طرح پيشنهادي اعطاي مرخصي سفر به كارمندان به هيات دولت اشاره كرد و گفت: طرح اجرايي آن با همكاري بخش خصوصي و كارشناسان سازمان ميراث فرهنگي،‌صنايع دستي و گردشگري تهيه و تدوين شده كه پس از طي مراحل قانوني و نظارتي براي تصويب به هيات دولت ارايه خواهد شد.
رحيم مشايي صنايع دستي و ميراث فرهنگي را از جاذبه هاي لازم براي توسعه صنعت گردشگري دانست و افزود: رونق صنعت گردشگري كشور باعث رونق حوزه صنايع دستي و ايجاد بازارهاي جديد و معرفي فرهنگ و تمدن غني و تاريخي كشور از طريق ورود گردشگران خارجي مي شود.
رييس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري حضور موثر در نمايشگاه هاي بين المللي گردشگري، پخش گسترده تبليغات ظرفيت ها و جاذبه هاي گردشگري ايران از طريق شبكه هاي خارجي و راه اندازي دفاتر اطلاع رساني گردشگري در كشورهاي خارجي را از ديگر اقدامات انجام شده در راستاي توسعه و رونق صنعت گردشگري كشور برشمرد.
رحيم مشايي با اشاره به اينكه با توسعه صنعت گردشگري ميراث فرهنگي كشور نيز قيمت پيدا
مي كند، افزود: يكي از راههاي موثر حفظ و حراست آثار تاريخي كشور توسعه گردشگري است چراكه حضور مردم و گردشگران در مكان هاي تاريخي و درك اهميت اين آثار، عاملي موثردر حفظ و نگهداري مواريث تاريخي كشور است.
 يکشنبه 20 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 328]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن