تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):از حسـد ورزى به یکـدیگـر بپـرهیزیـد، زیـرا ریشه کفـر، حسـد است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821230851




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

درگفت و گوي تفصيلي فارس با مديرعامل شركت بورس تشريح شد: آخرين وضعيت سود و زيان شركت مخابرات در آستانه عرضه 5درصدي سهام


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: درگفت و گوي تفصيلي فارس با مديرعامل شركت بورس تشريح شد: آخرين وضعيت سود و زيان شركت مخابرات در آستانه عرضه 5درصدي سهام
خبرگزاري فارس: مديرعامل شركت بورس در آستانه عرضه 5 درصد از سهام شركت مخابرات آخرين و جديدترين سود و زيان اين شركت 4 هزار و 587 ميليارد توماني و هفتمين شركت مشمول اصل 44 را تشريح كرد.


علي رحماني در گفت و گو با خبرنگار اقتصادي خبرگزاري فارس، در آستانه عرضه 5 درصدي و كشف قيمت سهام شركت مخابرات كه روز شنبه با سرمايه 4 هزار و 587 ميليارد توماني در بازار اول بورس انجام خواهد شد به تشريح وضعيت سود و زيان هفتمين شركت مشمول اصل 44 قانون اساسي پرداخت.

*سود و زيان هر سهم در سال 86

وي اظهار داشت: بر اساس آخرين اطلاعات حسابرسي شده سال 86 ، سود هر سهم شركت اصلي (مخابرات ايران) 39 ريال و سود تلفيقي (32 شركت) 298 ريال است.
وي ادامه داد: به دليل عدم آماده شدن گزارش هاي نهايي و گزارش حسابرسي شده 86 ، مجمع ساليانه شركت مخابرات تاكنون برگزار نشده و مضافا" بر اينكه باتوجه به منظور كردن ذخيره بازنشستگي، سود انباشته پايان 86 شركت مخابرات 204 ميليارد ريال منفي (زيان انباشته) است.
به گفته رحماني سود سهام سال 86 شركت مخابرات با سرمايه 3هزار و 697 ميليارد توماني محاسبه شده است.

*پيش بيني سود سهام سال 87 با دو سناريو

مديرعامل شركت بورس در رابطه با وضعيت سود و زيان شركت مخابرات در سال 87 به فارس گفت: اين شركت در سال جاري ابتدا اقدام به كاهش و سپس افزايش سرمايه از محل اندوخته‌ها كرده كه در هفته گذشته (15مردادماه) سرمايه 4 هزار و 587 ميليارد توماني مخابرات در اداره ثبت شركت ها به ثبت رسيده كه باتوجه به سرمايه جديد، شركت مخابرات سود هر سهم را با دو سناريو پيش بيني كرده است.
رحماني در رابطه با سناريوي اول پيش بيني سود سهام شركت مخابرات ايران اظهار داشت: سناريوي اول با فرض اجراي پروانه بهره برداري جديد است كه بر اين اساس سود هر سهم شركت اصلي 23 ريال و 6 دهم و سود هر سهم گروه 172 ريال برآورد شده است.
وي ادامه داد: در سناريوي دوم نيز پيش بيني سود انجام شده با توجه به عملكرد 4 ماهه و با فرض اجراي پروانه بهره برداري در 8 ماه باقي مانده سال 87 ، سود هر سهم شركت اصلي 23 و 2 دهم و سود سهام گروه 183 ريال و 8 دهم منظور شده است.

*عدم امكان برگزاري مجمع ساليانه

مديرعامل شركت بورس با بيان اينكه كار آماده سازي بزرگترين شركت دولتي قابل واگذاري از اوايل خرداد 86 با تلاش‌هاي فراوان سازمان خصوصي سازي، شركت مخابرات، سازمان و شركت بورس صورت گرفته خاطر نشان كرد: با توجه به شرايط گذشته شركت مخابرات كه مجامع عمومي 85 را در آذرماه و 86 را در آبان ماه برگزار كرده اين مسئله محرز شد كه شركت مخابرات تا پايان تيرماه سال 87 و در مهلت مقرر قانون تجارت و مقررات افشاي سازمان بورس نمي توانست مجمع ساليانه مربوط به سال مالي 86 را برگزار كند.
وي ادامه داد: بر اين اساس توافق شده كه عرضه عمومي سهام با ارائه اطلاعات حسابرسي نشده 86 و پيش بيني عملكرد حسابرسي شده 87 صورت گيرد.

*برگزاري مجمع ساليانه در شهريور

رحماني در برابر اين پرسش فارس كه آيا زمان برگزاري مجمع عمومي سال مالي منتهي به 29 اسفند 86 مشخص شده يا خير گفت: مسئولين شركت مخابرات قول داده‌اند كه در شهريور ماه مجمع ساليانه مربوطه را برگزار كنند.

*سه اقدام مهم مخابرات بعد از عرضه سهام

رحماني با اشاره به اينكه شركت مخابرات تاكنون استدلال مي كرد كه به دليل دولتي بودن امكان استخدام كارشناسان مالي ، رفع نواقص سيستم‌هاي نرم افزاري و كنترل‌هاي داخلي را ندارد خاطرنشان كرد: اين شركت پس از عرضه سهام و خروج از شمول مقررات دولتي نسبت به تقويت بخش‌هاي مالي و نرم افزاري، كنترل هاي داخلي اقدام و مقررات گزارش‌گري و افشاي اطلاعات سازمان بورس را اجرا خواهد كرد و تا پايان سال 87 كاستي‌هاي سيستمي كه مانع از شفافيت مطلوب و گزارش‌گري به موقع شده را برطرف كند.

*تقسيم سودي در كار نيست

مديرعامل شركت بورس كه تاكنون متولي پذيرش و عرضه شركت‌هاي فولادمباركه، ايرالكو، فولادخوزستان، سيمان دشتستان، فولاد خراسان، مپنا، سرمايه گذاري اميد، مالي و اعتباري سينا، پتروشيمي فناوران، كشتيراني، پالايشگاه اصفهان و سيمان كردستان بوده در پاسخ به سوالي در خصوص سياست تقسيم سود شركت مخابرات اظهار داشت: باتوجه به زيان انباشته اين شركت در سال 86 ، سياست تقسيم سود معناي ندارد و طبق مقررات رقم سود قابل تقسيم بر مبناي حداقل رقم سود انباشته شركت مادر و سود انباشته گروه صورت مي‌گيرد.

*چگونگي واگذاري ها

وي در خصوص چگونگي واگذاري سهام شركت مخابرات به فارس گفت: 20 درصد از سهام مخابرات در حالي دولتي خواهد ماند كه 20 درصد به سهام عدالت تعلق خواهد گرفت و با اختصاص 5 درصد از سهام ترجيحي براي كاركنان مخابرات، 5 درصد از سهام فردا عرضه خواهد شد.
وي تصريح كرد: اين در حالي است كه با موافقت ضمني رئيس جمهور 5 درصد ديگر از سهام نيز بعد از عرضه اوليه به تدريج در بورس عرضه خواهد شد.
رحماني افزود: عرضه 5 درصد دوم مستلزم اخذ مصوبه هيأت وزيران بوده كه وزير اقتصاد بر تسريع آن تأكيد ويژه دانسته و مقرر شده سازمان خصوصي سازي پيگيري‌هاي لازم را انجام دهد.
به گفته وي نحوه واگذاري سهام باقي مانده مخابران در آينده توسط دولت مشخص خواهد شد.

*عرضه 2/2 ميليارد سهم از 430 ايستگاه معاملاتي

رحماني در پاسخ به ديگر سوال فارس در خصوص نحوه عرضه سهام گفت: علاوه بر 430 ايستگاه معاملاتي سراسر كشور، از 2 ميليارد و 290 ميليون سهم به 9 صندوق داخلي و 2 صندوق خارجي نيز سهام اختصاص داده خواهد شد و تخصيص سهام به هر ايستگاه بر اساس 90 درصد از تعداد سهام قابل واگذاري صورت مي گيرد كه دليل اين نيز ايجاد رقابت است.

*عرضه 6 درصد ديگر

مديرعامل شركت بورس در خاتمه گفت:‌ بر اساس تعهدات سهامدار عمده، بعد از دو عرضه 5 درصدي سهام مخابرات، 6 درصد ديگر از سهام مخابرات نيز به تدريج عرضه در بورس خواهد شد.

گفت و گو از علي رضايي زاده
انتهاي پيام/
 جمعه 18 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 105]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن