تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):اى مردم! جز اين نيست كه خداست و شيطان، حق است و باطل، هدايت است و ضلالت، رشد ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821186563




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سكته مغزي در انتظار همسران سيگاريها


واضح آرشیو وب فارسی:جام جم آنلاین: سكته مغزي در انتظار همسران سيگاريها
جام جم آنلاين: طبق يك مطالعه كه در آمريكا انجام شده است، احتمال سكته مغزي در افراد غيرسيگاري كه با سيگاري‌ها ازدواج مي‌كنند به اندازه زيادي افزايش مي يابد. محققان گفتند ازدواج با فرد سيگاري خطر سكته مغزي را در زوج ديگر كه هرگز سيگار نكشيده است، 42 درصد افزايش مي‌دهد.


به گزارش خبرگزاري رويترز، طبق اين مطالعه كه در مجله آمريكايي پزشكي "پيشگيري" منتشر شده است، اين خطر براي افرادي كه سابقا سيگار مي‌كشيدند و با يك فرد سيگاري ازدواج كرده‌اند ، به 72 درصد افزايش مي يابد.

خطر بروز سكته مغزي در افرادي كه سابقا سيگار مي‌كشيدند و با يك فرد سيگاري ازدواج كرده اند، مشابه افرادي است كه خود سيگاري هستند.

ماريا گلايمور از دانشكده بهداشت عمومي هاروارد در بوستون و دانشگاه كلمبيا در نيويورك كه رياست اين مطالعه را بر عهده داشت گفت، ترك سيگار به سلامت خود شخص و افرادي كه با وي زندگي مي‌كنند كمك مي‌كند.

در اين مطالعه 16 هزار و 225 فرد 50 ساله و بالاتر كه هرگز سيگار نكشيده بودند مورد بررسي قرار گرفتند.

اين افراد براي مدت متوسط 9 سال تحت پيگيري قرار گرفتند.

تحقيق قبلي نشان داده بود كه قرار گرفتن در معرض دود سيگار خطر بروز سكته مغزي را افزايش مي‌دهد اما گلايمور گفت در آن مطالعه خطر بروز سكته مغزي بطور گسترده تري در افراد سيگاري مورد مطالعه قرار گرفته بود تا افرادي كه در معرض دود سيگار قرار مي‌گيرند.

همچنين خطر بروز سرطان ريه ، بيني و سينوس، عفونت‌هاي مجراي تنفسي و بيماري قلبي در افرادي كه در معرض دود سيگار قرار مي‌گيرند بيشتر است.

در گزارش سال 2006 جراحي عمومي آمريكا آمده است كه دود سيگار حاوي صدها مواد شيميايي سمي و يا سرطانزا است.

در اين مطالعه تنها دود ناشي از سيگار - و نه پيپ و سيگار برگ- مورد بررسي قرار گرفت و محققان عواقب سلامتي همسران افراد سيگاري را مورد بررسي قرار دادند.

گلايمور گفت، همچنين براي سلامتي كودكاني كه در معرض دود سيگار قرار مي گيرند مشكلات سلامتي بسياري بوجود مي‌آيد بويژه مشكلات آسم و تنفسي كه با قرار گرفتن در معرض دود سيگار بدتر مي‌شود
 جمعه 11 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام جم آنلاین]
[مشاهده در: www.jamejamonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 123]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن