واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: حجت الاسلام و المسلمين حسين ابراهيمي روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار فرهنگي ايرنا اظهار داشت: انسان هايي كه بصيرت ندارند گاه تلاش زيادي مي كنند اما نتيجه اي عايدشان نمي شود لذا بصيرت چشم باطن مي خواهد و چشم باطن نيازمند تكلم، تعقل، تقوا و عمل صالح است. ابراهيمي با بيان اينكه مردم در روز نهم دي ماه سال 88 در حقيقت حماسه بزرگ ديگري از بصيرت و بينايي خود را به نمايش گذاشتند، اظهار داشت: اين حماسه نتيجه تعقل و توجه به ارزش هاي اسلامي بود كه بعد از پيروزي انقلاب اسلامي در سال 57 بار ديگر در سال 88 تكرار شد. عضو كميسيون امنيت ملي و سياسيت خارجي مجلس شوراي اسلامي ادامه داد: هيچ گاه توطئه دشمن نمي تواند جامعه با بصيرت را از مسير خود باز دارد چنانكه حضرت علي (ع) به كميل فرمود: مردم سه گروه هستند يا عالم داناي عامل يا دانشمند بي بصيرت و عالم يا جمعيت خاكستري بدون بصيرت هستند كه از هر طرف صدا زدند لبيك مي گويد و اينها (گروه سوم) بيچاره ترين مردم هستند كه نه به ركن تكيه كردند و نه به دنبال كسي كه راه را بلد بودند حركت كردند نه نور علم و نه تكيه به يك جايگاه مطمئن دارند تا با تكيه به آن به مقصد برسند. ابراهيمي خاطرنشان كرد: ملت ما به بركت انقلاب اسلامي و رهبري هاي هوشمندانه امام خميني (ره) و رهبر معظم انقلاب امروز يك جامعه بالنده است كه مقابل همه توطئه ها ايستاده است. وي با بيان اينكه محور اصلي اسلام و دين قرآن است، اظهار داشت: قرآن در معرفي خود اينگونه مي فرمايد: قرآن بصيرت هايي است كه از ناحيه خدا آمده و راهنمايي هاي لازم را كرده است. ابراهيمي ادامه داد: بصيرت يعني انسان علاوه بر چشم ظاهر يك چشم باطن هم داشته باشد لذا بصر به معناي بينايي چشم و بصيرت به بينايي دل گفته مي شود. وي با بيان اينكه درون هاي پاك و باطن هاي متخلق به اخلاق اسلامي و دل هايي كه با خدا ارتباط دارد بينايي غير از بينايي چشم دارند، تصريح كرد كه پيامبر (ص) در اين رابطه فرمود: از فراست و زيركي مومن بترسيد براي اينكه در نورانيت الهي نگاه مي كند و چيزهايي را مي بيند كه افراد ديگر نمي بينند چون بصيرت دارد. ابراهيمي يكي از عوامل بصيرت را تقوا دانست و اظهار داشت: از جمله مواردي كه مي توان از لايه هاي ظاهر عبور كرده و حقيقت اشيا را مشاهده كرد همانا تقواست. رييس مركز رسيدگي به امور مساجد خاطرنشان كرد: قرآن در اين خصوص مي فرمايد: اگر تقوا پيشه كنيد يك وسيله فرق گذاري حق از باطل و زشت از زيبا براي شما پيش مي آيد. وي عامل ديگر در مسير بصيرت افزايي انسان را علم با عمل عنوان كرد و افزود: اين مساله به حدي اهميت دارد كه در احاديث شيعه و سني نيز بسيار نقل شده كه يك ساعت فكر كردن از 60 سال عبادت بهتر است. فراهنگ** 1883**1588
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 272]