تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 16 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نادانى ريشه همه بديهاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821382998




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مسوول بسيج دانشجويي دانشگاه شاهد: اتاق‌هاي فكر دانشجويي مانع موازي‌كاري مي‌شود مسوولان بايد داراي نقش تسهيل‌كننده در تشكيل اتاق‌هاي فكر باشند


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: مسوول بسيج دانشجويي دانشگاه شاهد: اتاق‌هاي فكر دانشجويي مانع موازي‌كاري مي‌شود مسوولان بايد داراي نقش تسهيل‌كننده در تشكيل اتاق‌هاي فكر باشند
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: سياسي

مسوول بسيج دانشجويي دانشگاه شاهد درباره ضرورت تشكيل اتاق فكر گفت: بهتر است قبل از اين‌كه بخواهيم اتاق فكر بين تشكلي تشكيل دهيم، اتاق فكر درون تشكلي داشته باشيم.

محمد صداقت در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) اظهار كرد: در دانشگاه شاهد، واحدي به عنوان اتاق فكر كار مي‌كند كه وظيفه‌اش تعميق فعاليت‌هاي تشكيلات و عمق بخشيدن به اقدامات در راستاي رسالت تشكيلاتي است.

وي افزود: اگر بخواهيم اتاق فكر را بين تشكيلاتي تعريف كنيم، ابتدا بايد تشكيلاتي را كه قرار است بينشان اتاق فكر ايجاد شود، از نظر اهداف و رسالت‌ها بررسي كنيم.

اين فعال دانشجويي تصريح كرد: بعضي از تشكل‌هاي موجود در حال حاضر اشتراكات زيادي در راستاي اهداف و فعاليت‌هاي خود دارند، از جمله تشكل‌هايي مثل بسيج، انجمن‌هاي اسلامي مستقل، ستادهاي شاهد و نهاد رهبري و ... كه در چارچوب نظام و اهداف انقلاب فعاليت مي‌كنند، بنابراين مي‌توانند براي يكسو كردن و پرهيز از موازي‌كاري و عمق بخشيدن به فعاليت‌هاي خودشان از اتاق فكر بهره ببرند و اگر اين اتفاق بيفتد، اقدامي مبارك و خوش‌يمن براي مجموعه‌هاي دانشجويي خواهد بود.

صداقت افزود: موضوعات مختلفي مي‌تواند در اتاق‌هاي فكر مطرح و به بحث و هم‌انديشي گذاشته شود، ازجمله مشكلاتي كه تشكل‌هاي مختلف در روند فعاليت‌هاي خود با آنها مواجه مي‌شوند.

وي هم‌چنين گفت: يكي ديگر از بحث‌هايي كه مي‌توان در اتاق فكر مطرح كرد، طراحي فعاليت‌هاي مشترك است؛ چرا كه به هر حال نمي‌توان منكر شد كه در سطح دانشگاه، دانشجويان مختلفي با سليقه‌هاي متفاوت حضور دارند، بنابراين هر يك از دانشجويان به يك تشكل گرايش پيدا مي‌كنند، در حالي كه ممكن است اين تشكل‌ها در واقع در يك راستا قدم بر‌دارند، پس مي‌توان با طراحي فعاليت‌هاي مشترك بين تشكل‌ها، سليقه‌هاي متفاوتي را كه در سطح دانشگاه‌ها و بين دانشجويان وجود دارد جمع كرد و باعث ظهور پررنگ‌تر و استقبال باشكوه‌تر دانشجويان از فعاليت‌هاي تشكيلاتي شد.

مسوول بسيج دانشجويي دانشگاه شاهد درباره نقش مسوولان در تشكيل اتاق فكر نيز توضيح داد: در تشكيل اتاق‌هاي فكر بايد بينابين عمل كرد؛ به اين معنا كه نه از بالا به پايين، ابلاغي و دستوري باشد و مسوولان دانشگاه امر كنند كه تشكل‌هاي دانشجويي اتاق فكر مشترك داشته باشند و با هم كار كنند كه از بدو امر شكست خورده است و نه بدون نقش مسوولان باشد و هيچ هماهنگي در اين زمينه صورت نگيرد.

صداقت افزود: تشكيل اتاق فكر نيازمند عزم جدي از پايين و بين تشكل‌هاست و به نفع مسوولان است كه همراهي كنند؛ چرا كه اگر دو تشكل در دانشگاه اهداف مشتركي داشته باشند و با هم هماهنگي كنند، بسياري از كارهاي موازي كه از بودجه‌ي دانشگاه هزينه مي‌شود كاهش مي‌يابد و همدلي به وجود آمده در مواقع تنش خود را در دانشگاه نشان دهد و بحران‌هاي دانشگاه را جمع مي‌كند؛ اينها مزايا و بركات اتاق فكر است؛ بنابراين اگر مسوولان در زمينه‌ي تشكيل اتاق‌هاي فكر همراهي كنند، بيشتر به نفع خودشان است. پس مسوولان بايد داراي نقش تسهيل كننده در تشكيل اتاق‌هاي فكر باشند و عزم جدي بايد از پايين اتفاق افتد.

انتهاي پيام
 شنبه 5 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 125]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن