تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):عريف بيش از استحقاق، چاپلوسى و كمتر از استحقاق، از ناتوانى در سخن و يا حسد است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820556007




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نيويورك تايمز: بوش با تغيير مواضع خود با تعيين زمان خروج از عراق موافقت كرد


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: نيويورك تايمز: بوش با تغيير مواضع خود با تعيين زمان خروج از عراق موافقت كرد
خبرگزاري فارس: گزارش‌هاي خبري در حالي از توافق "نوري مالكي" نخست‌وزير عراق و جرج بوش، رئيس جمهوري آمريكا درباره تعيين "افق زماني كلي" خروج نظاميان آمريكا حكايت دارد كه يك روزنامه آمريكايي اين امر را تغيير موضع بوش توصيف كرد.


به گزارش فارس، نيويورك تايمز در اين باره به نقل از كاخ سفيد گزارش داد كه بوش در مصالحه‌اي كه نشان از پيشرفت در ثبات عراق و شدت مخالفت‌هاي سياسي در بغداد و واشنگتن با حضور نامحدود نظاميان، داشت موافقت كرد كه افق زماني كلي خروج سربازان آمريكا در اين كشور تعيين شود.
نيويورك تايمز نوشت: «بوش كه همواره تعيين جدول زماني را مسئله خطرناك عنوان مي‌كرد، موافقت كرد دستكم به صورت نظري اين جدول تعيين شود و اين امر بخشي از تلاش‌هاي دولت وي براي مذاكره درباره دوره حضور ارتش آمريكا در عراق پس از پايان مجوز سازمان ملل به شمار مي‌رود كه اعتبار آن در پايان سال جاري به اتمام مي‌رسد.»
اين روزنامه نوشت: «توافق مالكي و بوش نشان دهنده تغيير عمده در جنگ آمريكا در عراق است و اكنون كه پنج سال از آغاز درگيري و سرنگوني نظام صدام حسين، ديكتاتور عراق مي‌گذرد، حضور نظامي آمريكايي‌ها تا حدود زيادي به رضايت عراقي‌ها بستگي دارد.»
با اين حال كاخ سفيد به جزئيات اين توافق و اين كه اين "افق زماني" دقيقاً چه خواهد بود، اشاره نكرد و مقامات گفته‌اند بايد توافقات لازم درباره جزئيات امر مورد مذاكره قرار گيرد. "گوردون جاندرو" سخنگوي كاخ سفيد نيز گفت:‌ «هر گونه جدول زماني به ارايه مسئوليت‌هاي امنيتي به عراقي‌ها بستگي دارد نه كاهش شمار نظاميان آمريكا.»
ارزيابي نيويورك تايمز حاكي است: «اين اعلاميه از بروز مباحث سياسي درباره جنگ عراق در آمريكا و راهكار خاتمه به اين حضور جلوگيري مي‌كند. اين امر در آستانه سفر "باراك اوباما" نامزد دموكرات‌ها در انتخابات آتي رياست جمهوري در آمريكا اعلام مي‌شود. كسي كه قول داده جدول زماني مرحله‌اي براي خروج نيروهاي رزمي در عراق طي 16 ماه از آغاز رياست جمهوري خود تدوين خواهد كرد.»
با اين حال "بيل برتون" يكي از سخنگويان اوباما اين اعلاميه بوش را "حركت در مسير درست" توصيف كرد اما درباره ابهام در تعهدات كاخ سفيد انتقاد كرد.
"جان مك‌كين" نامزد هم حزبي بوش در انتخابات نوامبر نيز با ستايش از اين توافق آن را نشانه درست بودن راهبرد بوش در اعزام نيروهاي اضافي به بغداد در سال گذشته ميلادي توصيف كرد.
انتهاي پيام/.
 شنبه 29 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 237]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن