تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 16 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس خداى عزوجل را اطاعت كند خدا را ياد كرده است، هر چند نماز خواندن و روزه گرفتن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821324698




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رضوي به مهر خبر داد:سهم 7 ميليارد دلاري منطقه ويژه اقتصادي پارس از درآمد نفت


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: رضوي به مهر خبر داد:سهم 7 ميليارد دلاري منطقه ويژه اقتصادي پارس از درآمد نفت
مدير عامل منطقه ويژه اقتصادي پارس سهم اين منطقه از 3 درصد درآمدهاي نفتي را حدود 7 ميليارد دلار اعلام كرد.

عبدالجليل رضوي در گفتگو با مهر افزود: مصوبه مجلس شوراي اسلامي براي اختصاص اين 3 درصد به منطقه ويژه اقتصادي پارس در بودجه ديده شده كه پس از ابلاغ از سوي وزارت اقتصاد و دارايي و معاونت برنامه ريزي و نظارت راهبردي رييس جمهوري در پروژه هاي پارس جنوبي مورد استفاده قرار مي گيرد.

وي تصريح كرد: براساس برنامه ريزي صورت گرفته قرار است اين بودجه براي پروژه هاي منطقه ويژه اقتصادي پارس از جمله پروژه هاي زير ساختي و فازهاي مختلف پارس جنوبي تخصيص يابد.

مدير عامل منطقه ويژه اقتصادي پارس با بيان اينكه در حال حاضر هيچ كدام از پروژه هاي منطقه ويژه اقتصادي انرژي پارس با مشكل مالي مواجه نيستند، خاطر نشان كرد: در عين حال اين مصوبه موجب تضمين و حمايت مالي از پروژه هاي پارس جنوبي مي شود و نگراني هاي احتمالي را از بابت كمبود منابع مالي مرتفع مي كند. ضمن اينكه سرمايه گذاران در اين منطقه از بابت بازگشت سرمايه دغدغه نخواهند داشت.

به گفته وي با اين مصوبه به سرمايه گذاران از بابت بازگشت سرمايه تضمين داده مي شود و سرمايه گذار مي داند در صورت مواجه شدن با مشكل مالي حمايت خواهد شد.

رضوي با تاكيد بر اينكه خوشبختانه هيچ پروژه اي در منطقه ويژه اقتصادي انرژي پارس با مشكل مالي مواجه نيست، اظهار داشت: همه پروژه هاي زير ساختي و طرحهاي توسعه اي بالادستي منطقه در صورت بروز مشكل مالي مي توانند از اين 3 درصد استفاده كنند.

بهره برداري از پروژه هاي جديد

مدير عامل منطقه ويژه اقتصادي انرژي پارس در بخش ديگري از گفتگوي خود با مهر درخصوص پروژه هاي مهم منطقه اقتصادي انرژي پارس كه در سال جاري به بهره برداري مي رسند، توضيح داد: امسال 2 واحد ترمينال بار و مسافر، حدود 130 كيلومتر اتوبان از جمله اتوبان 4 باندي بين پارس جنوبي با بوشهر، فارس، هرمزگان ، دانشگاه بين المللي علوم پزشكي، بخشي از پس كرانه بندر و قطعه 4 و 5 اتوبان تنبك به عسلويه به عسلويه به بهره برداري مي رسد.

وي با بيان اينكه عمليات اجرايي بسياري از پروژه ها در منطقه ويژه اقتصادي انرژي پارس امسال آغاز مي شود، اظهار داشت: برج كنترل بندر، پس كرانه مجتمع بندري پارس، مركز اورژانس هوايي، ترمينال خارجي، فرودگاه خليج فارس و راه آهن فارس-بوشهر از جمله پروژه هاي مهمي هستند كه در سال جاري عمليات اجرايي آنها آغاز مي شود.

مديرعامل منطقه ويژه اقتصادي انرژي پارس با اشاره به اينكه بخش عظيمي از اراضي فرودگاه قديم عسلويه از نظر فني و ايمني در منطقه خطرناك و بين فازهاي پالايشگاهي قرار داشت، تاكيد كرد: اين فرودگاه از استانداردهاي روز جهاني به عنوان يك فرودگاه مدرن محروم بود و به همين دليل لازم بود كه فرودگاه منطقه به مكان ديگري انتقال داده مي شد.

به گفته وي به دليل ايمن نبودن اين فرودگاه و نزديكي به فازهاي پالايشگاهي و گذشتن خط لوله گاز ترش فازهاي 6 تا 10 و 15 تا 18 پارس جنوبي از اين محل به هيچ عنوان امكان فرود هواپيما در اين فرودگاه وجود نداشت.
 دوشنبه 17 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 151]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن