تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 16 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):کم گویی ، حکمت بزرگی است ، بر شما باد به خموشی که آسایش نیکو و سبکباری و سبب تخفی...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821355211




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رييس كميسيون صنايع مجلس : با تشكيل كميسيون ويژه ، مشكلات صنعتگران مرتفع مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: رييس كميسيون صنايع مجلس : با تشكيل كميسيون ويژه ، مشكلات صنعتگران مرتفع مي‌شود
به گزارش خبرنگار گروه اقتصادي ايرنا ، عزت الله اكبري شامگاه يكشنبه در مراسمي كه در خانه صنعت و معدن ايران به مناسبت تقدير از صنعتگران نمونه برگزار شد، افزود: از صنعتگران مي‌خواهيم تا تمام قوانين دست و پاگير و ضد توليد را با تشكيل يك كارگروه ويژه شناسايي و ارايه كنند تا مجلس شوراي اسلامي در حل آنها تلاش كند.

وي در ادامه گفت: كميسيون صنايع و معادن مجلس تلاش مي‌كند تا مقررات دست و پاگير را حذف و در صورت لزوم مقررات و قوانين مورد نياز را وضع كند.

اكبري تاكيد كرد ، به عنوان مثال اكنون روزانه حدود چهار ميليون تن ضايعات فولاد از كشور خارج مي‌شود ، در حالي كه مي‌توان با وضع يك قانون و تصويب آن، اين مشكل را حل كرد.

رييس كميسيون صنايع مجلس ادامه داد: در آيين نامه مجلس شوراي اسلامي پيش بيني شده كه كميسيون‌هاي مجلس ، مشاور داشته باشند كه كميسيون صنايع و معادن نيز اين مهم را انجام خواهد داد و از صنعتگران بخش خصوصي دعوت خواهيم كرد تا مشاوريني را به اين كميسيون معرفي كنند.

رييس كميسيون صنايع و معادن مجلس شوراي اسلامي با اشاره به اينكه صنعت محور توسعه است ، تصريح كرد: هر قانوني كه وضع مي‌شود ،بايد در خدمت صنعت و توليد باشد. دنيا در حال پيشرفت است و ما هم مي‌توانيم به پيشرفت برسيم.

اكبري سپس اظهار داشت : بايد به بخش خصوصي كشور اعتماد كرد و هر جا كه بخش خصوصي نتوانست ،دولت بايد وارد شود. دولت بايد بسترها را فراهم كند.

ضمن اينكه بخش خصوصي نيز بايد اين آمادگي را داشته باشد كه تمام امور به آنها واگذار شود.

وي افزود: وقتي جوانان كشور در بحث انرژي هسته‌اي موفق عمل كردند، آيا نمي توانند در بخش توليد موفقيت كسب كنند. ضرري كه اكنون مي‌دهيم به اين دليل است كه به بخش خصوصي اعتماد نكرديم هر چند هنوز هم مقاومت‌هايي وجود دارد.

اين مقام مسئول ادامه داد: ساختار نظام بانكي كشور اكنون به گونه اي است كه به راحتي مي‌گويد، وام ندارد. پس دنيا چكار مي‌كند، اكنون سيل پول دنيا را مي‌برد.

رييس كميسيون صنايع و معادن مجلس شوراي اسلامي سپس بر لزوم وجود يك اراده قوي براي حل مشكلات كشور تاكيد كرد و گفت : بايد از افراد متخصص در هر بخش استفاده شود.

وي از خانه‌هاي صنعت و معدن خواست تا به تشكيل كنسرسيوم‌هاي ذيربط در هر بخش از صنعت اقدام كنند و اين كنسرسيوم‌ها تمام امور مانند صادرات را برعهده گيرند.
 دوشنبه 17 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 154]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن