تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دانايى، ريشه همه خوبى‏ها و نادانى ريشه همه بدى‏هاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821202097




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

حساب ارزش‌ها را از حساب متخلفان داراي قدرت جدا كنيد


واضح آرشیو وب فارسی:برنا نيوز: حساب ارزش‌ها را از حساب متخلفان داراي قدرت جدا كنيد
به ياد داشته باشيد ضابطه مقدم است بر مصلحت انديشي، مصلحتي كه نظام را به تضعيف شدن سوق مي دهد. در نظام اسلامي رعايت قانون از رعايت مصلحت بالاتر و لازم تر است آن هم در همه موارد. لازم است متذكر شويم كه حركت دانشجويي اجازه نخواهد داد با عدم پاسخگويي، به نام فعاليت هاي عاقلانه و حكيمانه، مصلحت انديشي نادرست جاي پيروي كردن از قانون را بگيرد... از قوه قضاييه انتظار معجزه نيست. متاسفانه تنها تكيه شما بر آمار كمي است نه كيفي.


به گزارش سرويس دانشگاه و تشكل برنا، دانشجويان جامعه اسلامي با تاكيد بر اين كه قوه قضائيه بايد حساب ارزش ها را از حساب متخلفان داراي قدرت جدا كند، پاسخگويي به هفت پرسش مطروحه با استناد به گزارش تحقيق و تفحص مجلس را از سوي اين قوه خواستار شدند.
دانشجويان جامعه اسلامي در مقدمه بيانيه خود خطاب به قوه قضاييه آورده اند: حادثه هفتم تير كه از سويي سند مظلوميت ملت ايران و از سوي ديگر نشانه اقتدار و استحكام نظام است، يادآور مظلوميت شهيد بهشتي، پايه گذار و معمار نوين دستگاه قضايي كشور مي باشد. ساختاري كه منطق آن، منطق امير المؤمنين(ع) است و در آن، از حق، عدل و ثبوت راه الهي به خاطر ملاحظات صرف نظر نمي شود، سلوكي كه در آن عدالت به عنوان محور هدايت بشريت به سوي كمال الهي است كه جامعه تنها با آن قوام پيدا مي كند.
محوري كه مي تواند به عنوان شاهد، مبشر، هدايتگر، الگو و نمونه براي ملت هاي عالم مطرح شود. محوري كه اساس حركت ها را شكل مي دهد و به عنوان يك اصل، تساهل و تسامح را نمي پذيرد.

دانشجويان اتحاديه جامعه اسلامي در اين بيانيه در مطالبه از رياست قوه قضائيه كشور، عنوان كرده اند: به ياد داشته باشيد ضابطه مقدم است بر مصلحت انديشي، مصلحتي كه نظام را به تضعيف شدن سوق مي دهد. در نظام اسلامي رعايت قانون از رعايت مصلحت بالاتر و لازم تر است آن هم در همه موارد.

حركت دانشجويي بارها و بارها با اعلام موضع خود در پي رفع موانع و مشكلاتي كه بر سر راه تحقق اقتصاد اسلامي بوده، خواستار معرفي مفسدان اقتصادي و جلوگيري از تسامح در مورد آنها شده است.
البته منظور از معرفي مفسدان اقتصادي تنها معرفي شهرام جزايري هايي كه حجابي مي شوند تا در لواي آن ها سايرين به مفاسد خود ادامه دهند، نيست.

دانشجويان جامعه اسلامي با تاكيد بر اينكه اين تعلل ها و ناديده انگاري ها در اقتصاد كشور لطمه هاي زيادي را وارد كرده ، اعلام كرده اند: نتايج آن گاهاً خسارات جبران ناپذيري بوده است، آسيب هايي كه تحقق عدالت را با مانع مواجه مي كند. حركت دانشجويي به نوبه خود با گام هاي هرچه قوي تر جلوي سهل انگاري ها را خواهد گرفت و قوه قضائيه نيز وظيفه دارد در جهت رسيدن به سلوك حضرت امير عليه السلام قدم هاي مناسب تر و اساسي تري بر دارد.

لازم است متذكر شويم كه حركت دانشجويي اجازه نخواهد داد با عدم پاسخگويي، به نام فعاليت هاي عاقلانه و حكيمانه، مصلحت انديشي نادرست جاي پيروي كردن از قانون را بگيرد.

اين بيانيه يادآور شده است: در راستاي رسيدن به اين هدف، جامعه اسلامي دانشجويان طي نامه هايي، كه همه آنها خواستار پاسخگويي هرچه سريع تر و شفاف تر مسئولان بوده است، به دنبال رفع نقايص و ترسيم صورت آرماني اين تشكيلات در نظام جمهوري اسلامي مي باشد و سعي دارد با بسط فرصت هاي نظارتي و چالش هاي قانوني، گامي در جهت ورزيده تر كردن قوه قضائيه بردارد.

به مصداق اين جمله كه آن كه را حساب پاك است، از محاسبه چه باك است؟ اين قوه بايد با بررسي ساختار و چگونگي عملكرد خود، ضمن توجه به گزارش تحقيق و تفحص مجلس، با يك بازنگري قوي و ريشه ياب، از غالب شدن نگاه تسامح بر اين ركن اساسي نظام جلوگيري كند.
قوه قضائيه بايد حساب ارزش ها را از حساب متخلفان داراي قدرت جدا كند. و در اين راستا ما خواهان آنيم كه به اين سوالات كه مستند به گزارش تحقيق و تفحص است، هرچه سريعتر پاسخگويي شود:

1) چرا بر اساس گزارش تحقيق و تفحص، قوه قضاييه به هيچ يك از مكاتبات و بيش از 300 سؤال مطرح شده از سوي هيأت مربوطه بعنوان نمايندگان مردم در مقام پاسخ بر نيامده و گزينه اتلاف وقت را انتخاب نموده است؟ (البته در جايي كه خود رياست قوه نيز از پاسخ به هيئت كوتاهي مي كند از بقيه اجزا قوه انتظاري نمي رود!)

2) چرا بر اساس دستور شفاهي! رياست محترم قوه قضائيه به مسئولان و مقامات دستگاه قضايي، مقامات قوه قضائيه در زمينه تفاهمات مورد پذيرش خود در جلسه مورخ 9/12/84، هيچ گونه اقدام جدي به عمل نياوردند؟

3) آيا مسئولان قوه قضاييه محدوده‌ تحقيق و تفحص را صرفاً در چارچوب و محدوده‌ اداري و مالي مي دانند كه با ترفندهاي مختلف فعاليت هيئت را در همين حوزه محدود كرده اند؟

4) به نظر مسئولان قوه؛ گزارش تحقيق و تفحص مجلس از اين قوه بايد چه ويژگي هايي داشته باشد تا آن را قبول داشته و در دادسراي انتظامي قضات يا جاهاي ديگر به آن رسيدگي كنند؟

5) به نظر مي رسد كه كم كردن اطاله دادرسي فقط جايي صورت مي گيرد كه آقايان بخواهند، يا بهتر بگوييم در جايي كه به صلاح مسئولان نباشد صورت نمي گيرد، شاهد اين ادعا هم روند پيگيري به پرونده فروش سوالات كنكور است كه بنا به گزارش مجلس نزديك به سه سال به طول مي انجامد و در آخر هم مجرمان اصلي تبرئه مي شوند.

6) چرا در بعضي پرونده ها به محض اينكه بازپرس شعبه شروع به تحقيقات مي كند و پرونده به شعبه ديگري منتقل مي شود و بازپرس جديد سريعا اعلام كفايت تحقيقات را مي كند؟

7) خطاب به معاون اداري و مالي قوه قضاييه كه گفته بود: " آنها نمي دانند قوه قضاييه چه بوده و چه شده است؛ زيرا اگر مي دانستند اين گونه عمل نمي كردند. " بايد گفت كه اتفاقا سوال ما نيز همين است، كه شما با قوه قضائيه چه كرديد؟
شما به فعاليت ها و عملكردهاي اين قوه نگاه مي كنيد يا به خروجي هاي آن؟ از قوه قضاييه انتظار معجزه نيست اما فراموش نكنيد كه توقع از قوه قضائيه اين است كه عدالت را در زندگي مردم ملموس كند. متاسفانه تنها تكيه شما بر آمار كمي است نه كيفي. همچنين ياد آور مي شويم كه اگر پاسخگويي صريحي از جانب مسئولان به مردم وجود داشت، هرگز پاليزدارهايي مجال ظهور پيدا نمي كردند.

ما باز هم خواسته ذكر شده در نامه قبلي را تكرار مي كنيم و خواهانيم كه مسئولان قوه قضاييه با حضور خود در دانشگاه پاسخگوي سوالات دانشجويان باشند.

***
 سه شنبه 11 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برنا نيوز]
[مشاهده در: www.bornanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 80]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن