تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 19 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مبادا جز حق، با تو اُنس بگيرد و جز باطل، از تو بهراسد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814547009




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پزشکیان: فرصتی نو برای ایران و جهان گشوده شد


واضح آرشیو وب فارسی::

مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهور جدید ایران، در مراسم تحلیف خود در مجلس شورای اسلامی، با ابراز امیدواری به آینده‌ای روشن برای کشور، بر اهمیت وحدت ملی و رفع مشکلات مردم تأکید کرد. وی با اشاره به انتخابات اخیر، این رویداد را فرصتی برای تحول و تغییر در کشور دانست.

پزشکیان در سخنان خود به چالش‌های پیش روی کشور اشاره کرد و بر لزوم اصلاح رویه‌های ناکارآمد و ایجاد امید در جامعه تأکید کرد. وی همچنین بر اهمیت تعامل سازنده با جهان و حل مشکلات منطقه‌ای با مشارکت ایران تأکید کرد.



ایرانِ فردا: چشم‌اندازی روشن با محوریت وفاق ملی

رئیس جمهور محترم در سخنانی مهم، بر لزوم ایجاد وفاق ملی برای تحقق چشم‌انداز روشن ایران تاکید کردند. ایشان فرصت انتخابات را میدانی برای همکاری و همراهی بیشتر میان دولت، مجلس و مردم دانستند و بر اهمیت اصلاح برخوردهای نادرست جهانی با ایران تاکید کردند.

دولت آینده به عنوان دولت وفاق ملی، خود را موظف به تامین حقوق همه شهروندان و اولویت دادن به منافع ملی می‌داند. محور اصلی این وفاق، پایبندی به قانون اساسی، سند چشم‌انداز و سیاست‌های کلی نظام است.

ایرانِ توسعه‌یافته و الگو

در چشم‌انداز ترسیم شده، ایران کشوری توسعه‌یافته، قدرتمند و الهام‌بخش در جهان اسلام است. کشوری که در عین حفظ هویت اسلامی و انقلابی، با جهان تعامل سازنده دارد و بر پایه مردم‌سالاری دینی و عدالت اجتماعی بنا شده است.

ویژگی‌های ایرانِ آینده:

اقتصادی: جایگاه اول اقتصادی در منطقه، تولید علم و فناوری، تکیه بر منابع انسانی و سرمایه اجتماعی.
اجتماعی: سلامت، رفاه، عدالت اجتماعی، امنیت قضایی، فرصت‌های برابر، خانواده‌های مستحکم، محیط زیست سالم.
سیاسی: مردم‌سالاری دینی، آزادی‌های مشروع، حفظ کرامت انسانی، امنیت اجتماعی، استقلال و اقتدار.
فرهنگی: فعال، مسئولیت‌پذیر، ایثارگر، مومن، رضایتمند، متعهد به انقلاب و نظام اسلامی، تاثیرگذار بر همگرایی اسلامی.

راه رسیدن به ایرانِ آرمان:

برای تحقق این چشم‌انداز، نیاز به بازخوانی دقیق سند چشم‌انداز و طراحی راهکارهای عملی بر اساس سیاست‌های کلی نظام است. با همکاری و همدلی همه آحاد ملت و مسئولین، می‌توان به ایرانِ آباد و پیشرفته دست یافت.

وحدت ملی، کلید حل مشکلات و دستیابی به ایرانِ آباد

رئیس جمهور محترم در سخنانی مهم، بر لزوم وحدت ملی برای حل مشکلات کشور و تحقق آرمان‌های مردم تاکید کردند. ایشان با اشاره به نتایج انتخابات، خواسته‌های مشترک مردم را عدالت، رفع تبعیض، زندگی شرافتمندانه و پیشرفت کشور دانستند.

اختلافات بی‌مورد و ضرورت وفاق ملی

رئیس جمهور تصریح کردند که اختلافات موجود در کشور، ریشه در نفسانیت دارد و مانع بزرگی بر سر راه پیشرفت و توسعه است. ایشان بر لزوم کنار گذاشتن این اختلافات و دست در دست هم دادن برای رسیدن به ایرانِ آباد تاکید کردند.

ایرانِ فرصت‌ها

رئیس جمهور، ایران را سرزمین فرصت‌ها دانستند و بر اهمیت بهره‌گیری از ظرفیت‌های جوانان، زنان و اقوام مختلف تاکید کردند. ایشان بر لزوم ایجاد فرصت‌های برابر برای همه اقشار جامعه و مشارکت فعال مردم در اداره کشور تاکید کردند.

دولت چهاردهم، دولت خدمت‌گزار

دولت چهاردهم خود را متعهد به پیشرفت و توسعه همه جانبه کشور، رفع تبعیض و بسط عدالت در همه ابعاد زندگی می‌داند. در این دولت، مردم محور توسعه هستند و خردمندی و دوراندیشی در حکمرانی، پایه‌های پیشرفت و اعتلای کشور است.

احیای عزت و کرامت انسانی

رئیس جمهور بر لزوم احیای عزت و کرامت انسانی به ویژه برای جوانان، زنان و دختران تاکید کردند و بر ضرورت پایان دادن به نادیده گرفتن و تحقیر این قشر از جامعه تاکید کردند.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 98]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن