تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 4 آبان 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس يك روز ماه رمضان را (بدون عذر)، بخورد - روح ايمان از او جدا مى‏شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1823926433




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

غذای سگ چیست؟


واضح آرشیو وب فارسی::

سالیانی طولانی است که سگ‌ها بهترین دوست انسان‌ها هستند و بسیاری از خانواده‌ها از این موجودات دوست‌داشتنی نگهداری می‌کنند. برای این‌که سگ‌ها بتوانند زندگی سالمی داشته باشند، لازم است تا غذایی سالم و مقوی مصرف کنند؛ اما سوالی که در این میان وجود دارد، این است که غذای سگ چیست و کدام‌یک از انواع آن کیفیت بهتری دارند؟ اگر شما نیز از یک سگ خانگی نگهداری می‌کنید، پیشنهاد می‌کنیم که ادامه این مطلب را از دست ندهید.


انواع غذا برای سگ‌ها

انواع غذا برای سگ‌ها

انواع غذا برای سگ‌ها را می‌توان به دسته‌‌های مختلفی تقسیم‌بندی کرد. یکی از مرسوم‌ترین دسته‌بندی‌ها به‌صورت زیر است.

غذای خشک

غذای خشک سگ نوعی خوراک است که رطوبت نداشته و علاوه‌بر ترکیبات گوشتی و گیاهی، دارای میزان زیادی مواد معدنی و ویتامین‌های متنوع است. غذای خشک را می‌توان یکی از مفیدترین انواع غذای سگ دانست؛ علاوه‌براین، اغلب نژادهای سگ با این نوع غذا سازگار هستند.

غذای مرطوب

دسته‌ای دیگر از انواع غذاها که محبوبیت بالایی نیز دارد، غذای مرطوب است. غذای مرطوب معمولا به‌صورت کنسروی بوده و همان‌طورکه از اسمش مشخص است، میزان مشخصی رطوبت دارد. غذای مرطوب نیز مانند سایر غذاها دارای مواد مغذی زیادی بوده و نیازی به نگرانی درباره رسیدن مواد غذایی مفید به سگ وجود ندارد.

غذای پخته

بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند تا غذای سگ را خودشان بپزند؛ اگر شما نیز چنین امکانی دارید، می‌توانید با ترکیب مواد مغذی، وعده‌های غذایی سگ‌تان را آماده کنید؛ البته به این موضوع توجه داشته باشید که بعضی از مواد غذایی که انسان‌ها استفاده می‌کنند، برای سگ‌ها سمی بوده و به‌هیچ‌عنوان نباید در فرآیند پخت از آن‌ها استفاده کرد.

غذای خام

بعضی از نژادهای سگ می‌توانند رژیم غذایی خام داشته باشند. در این حالت، دیگر نیازی به پختن هیچ‌گونه مواد غذایی نبوده و می‌توانید به‌صورت روزانه مقداری سبزیجات، استخوان خام، ویتامین و ... را برای وعده‌های غذایی سگ خود در نظر بگیرید؛ البته باید به این موضوع نیز توجه داشته باشید که بعضی از نژادهای سگ نمی‌توانند رژیم غذایی خام داشته باشند؛ به‌همین‌خاطر، بهتر است تا قبل از ایجاد یک رژیم غذایی خام، حتما با دامپزشک مشورت کنید.


کدام‌یک از غذاهای سگ محبوبیت بیشتری دارند؟

کدام‌یک از غذاهای سگ محبوبیت بیشتری دارند؟

در میان انواع غذای سگ که معرفی شدند، غذای خشک از محبوبیت بیشتری برخوردار است. این نوع غذا دارای ترکیبی از مواد مختلف بوده و تمامی نیازهای سگ‌تان را به‌خوبی پوشش خواهد داد؛ علاوه‌براین، برای دندان‌ها و لثه‌های سگ نیز هیچ‌گونه ضرری نداشته و به‌نوعی سلامت آن‌ها را تضمین می‌کند.

یکی از مزایای غذای خشک نسبت به سایر مدل‌های غذای سگ خانگی، این است که تاریخ مصرف بالایی داشته و نگهداری از آن نیز اصول سختگیرانه‌ای ندارد. برای این‌که بتوانید این نوع غذا را به سگ خود بدهید، باید بعد از سه‌ماهگی به‌صورت گام‌به‌گام مقداری غذای خشک را در رژیم سگ گنجانده و به‌مرور این مقدار را افزایش دهید. در انتها، هنگامی‌که سگ‌تان با این نوع غذا سازگاری کافی پیدا کرد، می‌توانید مقدار استانداردی از این غذا را برای او در نظر بگیرید.

برندهای ایرانی بهتر هستند یا خارجی؟

یکی از سوالاتی که ممکن است درمورد غذای سگ برای شما نیز پیش آمده باشد، این است که از بین برندهای مختلف غذای سگ ایرانی و غذای سگ خارجی، کدام‌یک از کیفیت بیشتری برخوردار است؟ در پاسخ به این سوال، باید بگوییم که امروزه برندهای مختلفی در بازار موجود بوده و هر کدام از آن‌ها مزایا و معایب به‌خصوص خود را دارند. مهم‌ترین نکته‌ای که هنگام تهیه غذا برای سگ باید در نظر داشت، این است که غذا را از فروشنده‌ای مطمئن تهیه کرد تا بتوان از کیفیت و اصالت آن مطمئن بود.

به سگ‌های خیابانی چه نوع غذایی بدهیم؟

اغلب سگ‌های خیابانی معمولا به‌خاطر ناتوانی در پیداکردن غذای مناسب، با مشکلات سلامتی مختلفی مواجه می‌شوند. بسیاری از علاقه‌مندان به محیط‌زیست و حیوانات، با تهیه غذاهای مختلف برای این موجودات، به آن‌ها کمک کرده و شرایطی زندگی بهتری را برایشان به‌وجود می‌آورند. اگر شما نیز می‌خواهید برای این حیوانات نازنین غذا تهیه کنید، می‌توانید از غذاهایی مانند مرغ و پای مرغ، ماهی، تکه‌های کوچک گوشت قرمز و ... استفاده کنید.

علاوه‌بر مواردی که عنوان شدند، تهیه غذای خشک سگ‌های خیابانی نیز گزینه بسیار خوبی است. این نوع غذای سگ با اغلب نژادها سازگار بوده و آسیبی به سیستم گوارشی آن‌ها وارد نمی‌کند؛ همچنین، شامل مواد مغذی زیادی بوده و می‌تواند تا مدتی طولانی سگ را سیر نگه دارد.


داشتن عمر طولانی سگ ها

داشتن عمر طولانی سگ ها

سگ‌ها برای داشتن عمر طولانی‌ و بدن سالم‌تر، لازم است تا رژیم غذایی مناسبی داشته باشند. این موجودات دوست‌داشتنی، نسبت به تغییر رژیم یا مصرف غذاهای نامناسب حساسیت بالایی داشته و به‌همین‌خاطر بهتر است تا اگر از یک سگ خانگی نگهداری می‌کنید، اطلاعات کافی نیز درمورد غذای سگ داشته باشید. تهیه غذاهای آماده از فروشنده‌ای معتبر، بهترین کاری است که می‌توان برای حفظ سلامت سگ و طولانی‌ترکردن عمر او انجام داد. همان‌طورکه گفته شد، غذاهای آماده برای سگ‌های خیابانی نیز وجود دارند و می‌توان از آن‌ها برای سیرکردن این سگ‌ها استفاده کرد. تهیه هر کدام از برندهای ایرانی یا خارجی به‌شرط این‌که اورجینال باشد، مانعی نداشته و می‌توان از هر کدام از برندها برای تغذیه سگ‌ها استفاده کرد.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 100]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن