تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 28 خرداد 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هيچ جلسه قرآنى براى تلاوت و درس در خانه‏اى از خانه‏هاى خدا برقرار نشد، مگر اين ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801274643




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جهش رشد اقتصادی و سرمایه‌گذاری در دولت سیزدهم


واضح آرشیو وب فارسی::

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور خبر داد که اقتصاد کشور در دولت سیزدهم به طور چشمگیری رشد کرده است. او اعلام کرد که نرخ رشد سرمایه‌گذاری و بخش نفت و گاز نیز افزایش یافته است.



داوود منظور، این خبر را در صفحه شخصی خود در فضای مجازی منتشر کرد. او اظهار کرد که در دوره‌های 1397 تا 1399، متوسط رشد ارزش افزوده گروه صنایع و معادن (به‌جز استخراج نفت و گاز) منفی 8.2 درصد بود، اما در سه سال دولت سیزدهم به 7 درصد رسیده است.

وی افزود که در دولت قبلی، میانگین رشد اقتصادی منفی 2.05 درصد بود، اما در سال‌های 1400، 1401 و 1402 به ترتیب به 5.6، 5 و نزدیک به 6 درصد رسیده است.

منظور، متوسط رشد نفت و گاز در دولت سیزدهم را ۱۱.۴۶ درصد اعلام کرد و گفت: متوسط نرخ رشد بخش نفت و گاز از منفی ۱۶.۱ درصد در سال‌های ۱۳۹۷ تا ۱۳۹۹ به مثبت ۱۱.۴۶ درصد در سه سال اول دولت سیزدهم رسید.

رئیس سازمان برنامه و بودجه در توئیتی دیگر اعلام کرد که متوسط نرخ رشد گروه خدمات در سه سال اول دولت سیزدهم مثبت ۵.۸ درصد بوده، در حالی که این نرخ در سال‌های ۱۳۹۷ تا ۱۳۹۹ منفی ۳.۱ درصد بوده است.

وی افزود: نرخ رشد بخش نفت و گاز از منفی ۱۶.۱ درصد در سال‌های ۱۳۹۷ تا ۱۳۹۹، به مثبت ۱۱.۴۶ درصد در سه سال اول دولت سیزدهم افزایش یافته است.

طبق اعلام منظور، متوسط نرخ رشد سرمایه‌گذاری کل یا تشکیل سرمایه ثابت ناخالص در طول سال‌های ۱۳۹۷ تا ۱۳۹۹ منفی ۱۳.۸ درصد بوده است. این نرخ در سال ۱۴۰۰ به ۴.۱ درصد، در سال ۱۴۰۱ به ۲.۵ درصد و در سال ۱۴۰۲ به ۴.۸ درصد رسیده و متوسط آن در طول دولت سیزدهم ۳.۷ درصد بوده است.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 87]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن