تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هرگاه كسى مستحق دوستى خداوند و خوشبختى باشد، مرگ در برابر چشمان او مى آيد و آ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798316066




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تشریح روش تعیین حقوق حداقل کارگران در سال ۱۴۰۳


واضح آرشیو وب فارسی::

درباره تعیین حقوق کارگران در سال ۱۴۰۳، دبیر شورای عالی کار و معاون روابط کار وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهاراتی داشت. او گفت که براساس معیارها و شرایطی که کارفرماها ارائه داده بودند، ۲۷ درصد از درآمد کارگران توسط کارفرماها پیشنهاد شده بود و این پیشنهاد حاکی از آن بود که کارفرماها می‌توانند این مقدار را به حداقل حقوق کارگران اضافه کنند. همچنین، دوستان کارگری نیز یک سبد حقوقی با چارچوب و معیارهای خودشان ارائه داده بودند و تأکید می‌کردند که باید معیشت آنها تأمین شود. پس از بحث و گفتگوهای مختلف، در نهایت تصمیم گرفته شد که درصد ۳۵ به حداقل حقوق کارگران سال ۱۴۰۳ افزوده شود و توسط شورای عالی کار تصویب شود.



در جلسه ۳۲۹ شورای عالی کار که در تاریخ ۲۸ اسفند برگزار شد و با حضور شرکای اجتماعی، نماینده کارگری، کارفرما و اعضای حقوقی برگزار شد، علی حسین رعیتی فرد به عنوان دبیر شورا، درباره نحوه تعیین حداقل حقوق کارگران در این جلسه صحبت کرد. در این جلسه، مباحث کارشناسی و روش‌های تعیین حداقل حقوق مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در سال ۱۴۰۳، مسئولان مختلف در جلسه شورای عالی کار به بحث و بررسی درباره تعیین حقوق کارگران پرداختند. برای تعیین درصد افزایش حقوق، کارفرماها عدد ۲۷ درصد را با توجه به شرایط خودشان پیشنهاد دادند و گفته بودند که می‌توانند این مقدار را به حداقل حقوق کارگران اضافه کنند. همچنین، نمایندگان کارگری نیز سبدی از حقوق را با معیارها و شاخص‌های خودشان ارائه کرده بودند و تأکید می‌کردند که باید معیشت کارگران تأمین شود. بعد از بحث و گفتگوهای مختلف، در نهایت تصمیم گرفته شد که درصد ۳۵ به حداقل حقوق کارگران اضافه شود و توسط شورای عالی کار تصویب شود.

در جلسه شورای عالی کار، حضور دو سوم اعضا لازم بود تا جلسه رسمیت پیدا کند و تصمیمات این شورا با اکثریت حاضرین قانونی می‌شدند. در این جلسه، نمایندگان کارگری و کارفرما درباره درصد افزایش حقوق (۳۵ درصد) به توافق نرسیدند و تلاش شد به توافقی برسند، اما متأسفانه به نتیجه مشترکی نرسیدند و صورتجلسه را امضا نکردند، اگرچه حضور داشتند.

در پاسخ به سوالی درباره نحوه پیشنهاد عدد توسط دولت، رعیتی فرد توضیح داد که دولت عمدتاً خود عددی را پیشنهاد نمی‌دهد و در این موضوع نماینده کارفرما و کارگری پیشنهاد می‌دهند و سپس تلاش می‌شود تا به توافقی برسند. نمایندگان کارفرما عدد ۲۷ درصد و نمایندگان کارگری سبدی از حقوق را پیشنهاد دادند که با شاخص‌های ارائه شده توسط مرکز آمار و وزارت اقتصاد همخوانی نداشت. بنابراین، به دلیل عدم قبول کارفرمایان این سبد پیشنهادی، نماینده کارگری بر روی سبد خود تأکید داشت.

همچنین، در جلسه حضور مسئولان دیگری مانند وزیر صنعت و رئیس سازمان ملی استاندارد نیز داشتند و درباره وضعیت صنایع کشور و روند رشد تولید توضیحاتی ارائه کردند. آنها در جلسه بحث و تبادل نظر درباره وضعیت کنونی صنایع کشور و پیشرفت تولید به جریان قرار دادند.

دبیر شورای عالی کار و معاون روابط کار در ادامه توضیح داد که گروه کارفرمایی در نهایت پذیرفتند که درصد افزایش حقوق کارگران را به ۳۵ درصد تعیین کنند، اگرچه ابتدا پیشنهاد آنها ۲۷ درصد بوده بود.

رعیتی فرد در پایان بحث خود تأکید کرد که مشکلی که وجود داشت این است که اگر قانون (ماده ۴۱) را برای تعیین حداقل دستمزد معیار قرار دهیم و مراجع رسمی آماری هم در نظر بگیریم، همه باید از آن پیروی کنند. او تأکید کرد که همه افرادی که در گفتگوهای اجتماعی شرکت می‌کنند، باید به توافقاتی که وجود دارد پایبند باشند. او توصیه کرد که در شورای عالی کار، با اصلاح قانون، نمایندگان همه تشکل‌ها حضور داشته باشند و مطالبات تمام جامعه کارگری مورد بحث قرار گیرد. او اظهار داشت که چون گروه کارگری ما یک تشکل خاص است و نماینده کل جامعه کارگری را بر عهده ندارد، این امر باید اصلاح شود. ادامه داد که اگر این تغییرات انجام نمی‌شد، احتمالاً می‌توانستند با استفاده از چانه زنی و اقدامات خود، به نتایج بهتری برای کارگران و حداقل بگیران در شورای عالی کار دست یابند. اما به دلیل اصرار بر استفاده از معیارهای غیر متعارف، نتوانستند به خوبی نماینده جامعه کارگری باشند.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 308]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن