تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):همان گونه كه قوام جسم، تنها به جانِ زنده است، قوام ديندارى هم تنها به نيّت پ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798340736




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

"تحلیل و پیش‌بینی فروش فیلم‌های جشنواره فجر و اکران نوروزی"


واضح آرشیو وب فارسی::

دبیر شورای صنفی نمایش، درباره وضعیت سینما در سال آینده، به این نکته اشاره کرد که تنها چند فیلم محدود از جشنواره فجر امسال می‌توانند به لحاظ اقتصادی در فروش بلیت موفق باشند. او همچنین درباره اکران فیلم‌ها در دوره‌های نوروز و عید فطر و نظر خود درباره وضعیت سینما در سال آینده توضیحاتی ارائه کرد.



همایون اسعدیان، به سؤالی درباره پیش‌بینی اکران فیلم‌ها در سال ۱۴۰۳ وضعیت جشنواره فجر چهل‌ودوم پاسخ داد. او ابتدا به فیلم‌های جشنواره اشاره کرد و نظر خود را درباره آن‌ها بیان کرد. اسعدیان به این نکته اشاره کرد که تقریباً تمام فیلم‌های جشنواره را دیده است و فکر می‌کند بیشتر افرادی که فیلم‌های جشنواره فجر را دیده‌اند، با او موافق خواهند بود که در امسال با تعداد زیادی فیلم ضعیف، تله فیلم و پرهزینه روبه‌رو بوده‌ایم.

ساخت فیلم توسط ارگان‌ها اشکالی ندارد اگر...

یک دبیر از شورای صنفی نمایش، درباره ساخت فیلم‌ها توسط ارگان‌ها صحبت کرده است. او اظهار داشته که این موضوع را در جشنواره نیز مطرح کرده است. او بیان کرده که اگر اکران فیلم‌ها در سال آینده به جشنواره بستگی داشته باشد، نمی‌توانیم اکران خوبی داشته باشیم. واقعیت این است که حداکثر ۲ تا ۳ فیلم از فیلم‌های جشنواره فجر امسال از لحاظ اقتصادی موفق خواهند بود و سایر فیلم‌ها از قبل به شکست خورده‌اند. او مطمئن است که بسیاری از این فیلم‌ها برای اکران گرفتن مشکل خواهند داشت، حتی فیلم‌های ساخته شده توسط ارگان‌ها. با این حال، به نظر او اشکالی ندارد که ارگان‌ها برای ساخت فیلم هزینه کنند، اما برخی از این فیلم‌ها به دلیل اینکه تهیه‌کننده‌های آن‌ها ارگان‌ها هستند، ممکن است اکران بگیرند. اما این فیلم‌ها باید به اندازه هزینه‌های ساخت خود بلیت به ارگان‌ها و نهادها بدهند تا فیلم را ببینند، در غیر اینصورت از نظر اقتصادی قطعاً شکست خواهند خورد.

سخنگوی شورای صنفی نمایش اظهار کرد که اساساً مسئله اینجاست که مسئولان خود نیز به این موضوع آگاه بوده‌اند و به همین دلیل برای اکران سال آینده، روی حدود ۱۰ فیلم که در جشنواره حضور نداشتند، حساب باز کرده‌اند و فکر می‌کنند که با هفت یا هشت فیلم کمدی، سال آینده گیشه‌های فراوانی خواهیم داشت. این موضوع بسیار تلخ است زیرا به نظر می‌رسد که ما سینما را به دو بخش تقسیم کرده‌ایم؛ یکی حدود ۱۰ فیلم کمدی موفق که در جشنواره نمایش داده نمی‌شوند ولی می‌توانند به عنوان فیلم‌های سودآور در سینماها حضور داشته باشند، و دیگری جشنواره‌ای با تعدادی فیلم که فقط بعنوان بُعد جشنواره برگزار می‌شود. بنابراین، نمی‌توانیم با قطعیت بگوییم در جشنواره امسال فیلم‌هایی با کیفیت داشتیم که به خوبی فروخته شوند. این یکی از تناقض‌های عجیب است که ما با آن روبرو هستیم اما به نظر مسئولان اینگونه نیست.

درباره آیا آیین‌نامه اکران ۱۴۰۳ تدوین شده است، او گفت که این آیین‌نامه تدوین شده و حدود سه هفته پیش به وزارت ارشاد برای تایید نهایی ارائه شده است. اما هیچ تغییر جدیدی در این آیین‌نامه رخ نداده است، با این حال، تلاش کرده‌ایم با توجه به افزایش تعداد سالن‌های سینما که در آینده نیز افزایش خواهند یافت، شرایط اکران برای تمامی فیلم‌ها بهبود یابد. به این معنا که در نظر داریم اکران را در طی فرایند گسترش دهیم و فکر می‌کنم دیگر فیلمی با مدت زمان ۸ یا ۹ ماه اکران نخواهیم داشت زیرا برای فیلم‌های دیگر فرصت کافی نخواهد بود.

در مورد اکران نوروزی سال جدید، دبیر شورای صنفی نمایش توضیح می‌دهد که قرار است اکران فیلم‌ها در نوروز با ماه رمضان همزمان باشد. با این وجود، تصمیم گرفته شده است که حداکثر هشت فیلم در این زمان اکران نشوند و به جای آن، احتمالاً چهار فیلم جدید اکران خواهند شد. فیلم‌های قبلی نیز همچنان در این زمان اکران خواهند شد. سپس در عید فطر، فیلم‌های دیگری اکران خواهند شد و برخی فیلم‌ها نیز از برنامه اکران خارج خواهند شد.

درباره درخواست اکران فیلم‌ها در نوروز، دبیر اعلام کرده است که درخواست‌های مربوطه به دفاتر پخش نامه ارسال شده است تا متقاضیان فیلم‌ها درخواست خود را ثبت کنند. سپس با همکاری وزارت ارشاد، فیلم‌هایی که برای اکران در نیمه اسفند مناسب هستند، تعیین خواهند شد.

درباره فیلم‌هایی که در جشنواره امسال شرکت کرده‌اند و آیا می‌توانند در نوروز اکران شوند، دبیر می‌گوید که او شنیده است که دو یا سه فیلم از جشنواره امسال اقتصادیاً موفق می‌توانند در اکران نوروزی موفق باشند، اما نمی‌داند که آیا سیاست‌های اکران با این فیلم‌ها سازگار هستند یا خیر.

در سال آینده قوانین اکران فیلم‌ها در ایران تغییر خواهد کرد؟

دبیر شورای صنفی نمایش، آقای اسعدیان، توضیح می‌دهد که آیین‌نامه اکران برای سال ۱۴۰۲ منتشر نشده است ولی در حال حاضر در حال تایید نهایی است و به زودی منتشر خواهد شد. در سال‌های گذشته، به دلیل شرایط و مسائل جامعه، در برخی موارد از آیین‌نامه صرف نظر شده و شورا براساس مصالح روز عمل کرده است. برنامه‌های اصلی شورا در این دوره شامل حفظ سینماها و رونق دادن به نمایش فیلم‌ها بوده است. بنابراین، قواعد مربوط به مدت زمان اکران فیلم‌ها تغییر کرده و به برخی از فیلم‌ها اجازه داده شده است که بیش از ۷ یا ۱۰ هفته در سینماها نمایش داده شوند. این تصمیم با هدف حفظ فضای سینما و جذب مخاطبان به سمت سینما اتخاذ شده است.

درباره فروش فیلم‌ها در سال آینده، آقای اسعدیان می‌گوید که پیش بینی دقیقی در این رابطه وجود ندارد. برخی تهیه‌کنندگان مدعی هستند که فیلم‌هایشان بیشتر از سال جاری فروش خوبی خواهند داشت. اما وجود تعداد زیادی فیلم کمدی که قرار است در آینده نمایش داده شوند، می‌تواند باعث نگرانی شود. آقای اسعدیان نگران است که تعداد زیادی فیلم کمدی با بازیگران مشابه و در فضای مشابه، باعث کاهش جذابیت در مخاطبان شود. او امیدوار است که فیلم‌ها با محتوا و کیفیت مناسبی تولید شوند و درآمد سینما در سال آینده به بالاترین سطح برسد.

آقای اسعدیان در پایان بیان می‌کند که امیدوار است فروش سینما به گونه‌ای باشد که همه فیلم‌ها سهمی متناسب از درآمد را کسب کنند، به جای اینکه تنها تعداد محدودی از فیلم‌ها سودآوری کنند و بقیه ضرر کنند.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 762]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن