تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هرگاه (مردم) امر به معروف و نهى از منكر نكنند، و از نيكان خاندان من پيروى ننمايند،...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798466551




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

هشدار هواشناسی: تشدید باران در ۱۲ استان؛ توصیه به خودداری از سفرهای غیرضروری


واضح آرشیو وب فارسی::

سازمان هواشناسی هشدار داد که در ۱۲ استان، بارش برف و باران به شدت افزایش خواهد یافت و همچنین وزش باد قوی و خیزش گرد و خاک در بیشتر مناطق رخ خواهد داد.



به گزارش ایسنا، سازمان هواشناسی با انتشار هشدار سطح نارنجی، از تشدید فعالیت سامانه بارشی و همچنین بارش برف و باران، وزش باد شدید موقت و رعد و برق در برخی نقاط کوهستانی، از جمعه تا شنبه (۶ تا ۷ بهمن) خبر داد.

این شرایط جوی در روز جمعه در استان‌های چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان، شمال فارس، جنوب غرب آذربایجان غربی، جنوب و شرق لرستان، غرب و جنوب غرب اصفهان و در روز شنبه در مناطق غربی آذربایجان غربی، غرب کردستان، ایلام، لرستان، شمال غرب چهارمحال و بختیاری، شمال و شرق خوزستان، غرب اصفهان و شمال کرمانشاه پیش‌بینی می‌شود.

به دلیل شرایط جوی نامساعد، مخاطراتی مانند اختلال در حمل و نقل جاده‌ای، ریلی و هوایی، یخزدگی و لغزندگی زمین در مناطق کوهستانی به دلیل بارش برف، انسداد مسیرهای برف‌گیر، کاهش دید، بارش برف شدید، سیلاب‌ها و آب‌گرفتگی معابر و احتمال قطعی برق در مناطق روستایی، قابل پیش‌بینی است.

سازمان هواشناسی به منظور کاهش خسارات و مخاطرات احتمالی، توصیه می‌کند که سفرهای غیرضروری، به خصوص در مسیرهای برف‌گیر، اجتناب شود و خودروها با وسایل زمستانی مجهز شوند. همچنین، توقف در نزدیکی رودخانه‌ها و مسیل‌ها جلوگیری شود و در عبور از حاشیه این آب‌ها به احتیاط عمل شود. فعالیت‌های کوه‌نوردی و جابجایی عشایر نیز بهتر است اجرا نشود. همچنین، فعالیت‌های عمرانی ممکن است منتفی شود و باید آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی، پاکسازی پل‌ها و لایروبی کانال‌ها و آب‌روها را انجام داد. همچنین، باید برای برف‌روبی در مسیرهای برف‌گیر و مناطق سردسیر و صرفه‌جویی در مصرف انرژی هماهنگی لازم انجام شود.

سازمان هواشناسی همچنین با انتشار هشدار سطح زرد، از تشدید فعالیت سامانه بارشی، بارش برف و باران، رعد و برق، وزش باد شدید موقت، بارش برف شدید، کاهش دید و مه‌گرفتگی در مناطق کوهستانی و کولاک برف، از پنجشنبه تا یکشنبه (۵ تا ۸ بهمن) خبر داد.

روز پنجشنبه در برخی استان‌ها و مناطق ایران شرایط جوی نامساعد خواهد بود. این مناطق عبارتند از: نیمه شمالی استان‌های خراسان رضوی و خراسان جنوبی، ارتفاعات استان‌های البرز و تهران، جنوب آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، زنجان، قزوین. همچنین روز جمعه نیز در برخی مناطق این استان‌ها و همچنین استان‌های ایلام، لرستان، یزد، اصفهان، بوشهر، سمنان، شمال خراسان جنوبی، غرب آذربایجان غربی، مرکزی، همدان، و شنبه در استان‌های اردبیل، گیلان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد نیز هوا نامساعد خواهد بود.

به دلیل این شرایط جوی نامساعد، احتمال اختلال در حمل و نقل جاده‌ای، ریلی و هوایی وجود دارد. همچنین راه‌های ارتباطی روستایی در مناطق کوهستانی و مناطق سرد، ممکن است مسدود شوند و معابر آبگرفته شوند. در این شرایط دما نیز کاهش یافته و احتمال افت فشار گاز و قطعی برق وجود دارد.

سازمان هواشناسی برای کاهش آسیب‌ها و مخاطرات ناشی از این شرایط جوی، توصیه‌هایی ارائه می‌دهد. این توصیه‌ها شامل برف‌روبی در گردنه‌ها و مناطق سردسیر، اجتناب از سفرهای غیرضروری، احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه‌ها، عدم قرارگیری در بستر مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی، احتیاط در فعالیت‌های کوه‌نوردی، محدودیت در فعالیت‌های عمرانی، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی، پاک‌سازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها و صرفه‌جویی در مصرف حامل‌های انرژی است.

همچنین سازمان هواشناسی به وجود گرادیان فشاری در سطح زمین، وزش باد شدید و خطر خیزش گردوخاک در مناطق مستعد، از پنجشنبهمچنین، مردم نیز باید اقدامات احتیاطی لازم را برای مواجهه با شرایط جوی نامساعد اتخاذ کنند. برخی از این اقدامات شامل موارد زیر است:

1. پوشیدن لباس‌های گرم و مناسب برای محافظت از بدن در برابر سرما و باد.
2. استفاده از لباس‌های ضدآب و مناسب در صورت باران یا برف.
3. استفاده از کفش‌های ضدآب و ضد لغزش برای جلوگیری از سقوط و لغزش در سطح‌های مرطوب و لغزنده.
4. رعایت اصول بهداشتی، مانند شستشوی دست‌ها به طور منظم و استفاده از ماسک در صورت نیاز.
5. عدم استفاده از وسایل برقی نامطمئن و اطمینان از سلامت سیستم برق خانه و محل اقامت.
6. ذخیره اطعام و مواد غذایی کافی برای مدت زمانی که ممکن است در خانه محبوس شوید.
7. پیگیری اخبار و پیش‌بینی های هواشناسی محلی و رعایت دستورات و هشدارهای مربوطه.

از طرفی، در صورت بروز هرگونه خطر جدی یا نیاز به کمک، بهتر است با مراجع محلی، مراکز امداد و نیروهای اطلاعاتی و امنیتی مربوطه تماس بگیرید.

به دلیل وجود این مخاطرات جوی شامل وزش باد نسبتا شدید، خیزش گردوخاک، کاهش کیفیت هوا و دید، اختلال در رفت و آمدهای شهری و ناوگان حمل و نقل، سقوط سنگ از ارتفاعات، شکستن درختان فرسوده، سقوط تابلوهای تبلیغاتی، آسیب به سازه‌های موقت، تیرهای برق و بنرها، سازمان هواشناسی توصیه‌هایی برای کاهش آسیب‌ها و مخاطرات این شرایط جوی ارائه می‌دهد. این توصیه‌ها عبارتند از:

۱. اجتناب از حضور غیر ضروری در فضای باز، به‌ویژه برای افراد سالمند و بیماران تنفسی و قلبی.
۲. پرهیز از فعالیت‌های کویرنوردی.
۳. احتیاط در ترافیک راه‌ها و جاده‌ها.
۴. اطمینان از استحکام سازه‌های موقت.
۵. احتیاط در فعالیت‌های عمرانی.
۶. احتیاط در عبور و مرور و عدم پارک خودرو در حاشیه ساختمان‌های نیمه‌کاره و درختان کهن‌سال.
۷. استحکام نهال‌های تازه کشت شده با نصب قیم.
۸. خودداری از محلول‌پاشی و سم‌پاشی در مزارع.
۹. استحکام و ترمیم سقف و سازه‌های سالن‌های پرورشی.
۱۰. عایق بندی و محافظت از کندوها.

سازمان هواشناسی در هشدار نارنجی، اعلام می‌کند که پدیده‌ای جوی منفی رخ خواهد داد و خسارت‌های احتمالی را به همراه خواهد داشت. این هشدار نارنجی برای آماده‌باش دستگاه‌های مسئول برای مقابله با این پدیده خسارت‌زا صادر می‌شود. همچنین، هشدار زرد به معنای وقوع یک پدیده‌ای جوی است که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار به مردم اطلاع داده می‌شود تا بتوانند برای مواجهه با پدیده‌ای جوی با شدت بیشتر از حالت معمول آمادگی لازم را داشته باشند. همچنین، مسئولان نیز از این هشدارها مطلع می‌شوند تا در صورت نیاز تدابیر لازم را اتخاذ کنند.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 163]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن