تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):قصد ما این است که نمیریم تا توبه کنیم، ولی توبه نمی کنیم تا اینکه می میریم
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798254715




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

درمان زانو درد بعد از ورزش در خانه


واضح آرشیو وب فارسی::


درمان زانو درد بعد از ورزش با روش های نوین و موثر

برای اغلب افرادی که ورزش می‌کنند پیش آمده است که بعد از تمرین‌های خاص یا فشرده دچار زانو درد شده باشند. در اکثر موارد زانو درد بعد از ورزش مسئله مهمی نیست و با کمی استراحت خوب می‌شود. اما گاهی علت درد زیر زانو بعد از ورزش یا درد در قسمت‌های دیگر، آسیبی جدید یا نهفته است که خود را با فعالیت و ورزش نشان داده است. به همین دلیل در صورت تداوم درد زانو بهتر است علت آن را پیگیری کرده و برای رفع و درمان آن به پزشک مراجعه کنید. برای درمان زانو درد بعد از ورزش راهکارهای درمانی مختلفی وجود دارد که در این مطلب به معرفی بهترین آن‌ها خواهیم پرداخت.

درمان درد زانو بعد از دویدن، ورزش کردن و فعال بودن

تعیین و استفاده از راهکارهای درمانی برای زانو درد بعد از ورزش به نوع آسیب ایجاد شده بستگی دارد. اما برخی راهکارهای درمانی به صورت معمول برای اغلب آسیب‌های زانو تجویز می‌شوند. زیرا بر تمام آسیب‌های عضلانی، مفصلی و تاندونی اثر داشته و به بهبود آن‌ها کمک خواهند کرد. برخی از بهترین روش‌های درمان زانو درد بعد از ورزش عبارتند از:

استفاده از زانوبند زاپیامکس آلمانی با 3 تکنولوژی خاص درمانی


درمان زانو درد بعد از دویدن با خرید زانوبند زاپیامکس

زانوبند زاپیامکس محصول کشور آلمان و شرکت زایسترونیک است. این محصول از دسته محصولات کمک درمانی فیزیوتراپی و توانبخشی به شمار می‌رود. زیرا در این زانوبند از 3 تکنولوژی اولتراسوند، اینفرارد و کلاک پالس استفاده شده است. به همین دلیل خرید زاپیامکس و استفاده منظم از آن برای افراد دارای زانو درد مناسب است. از مزایا و اثرات زاپیامکس بر زانو می‌توانیم به بهبود گردش خون، اکسیژن‌رسانی، رفع اسپاسم عضلانی، تحریک عضلات به ترمیم و تسریع روند بازسازی بافت‌ها اشاره کرد. کافی است روزانه به صورت منظم از این محصول آلمانی استفاده کنید.

از قانون RICE پیروی کنید؛ هوای بدن و زانوی خود را داشته باشید

همیشه فعال بودن برای بدن مفید است و باعث سلامتی و بهبود عضلات و مفاصل خواهد شد. زیرا با فعالیت بدنی عضلات تقویت شده و پرورش پیدا می‌کنند و در این حالت حمایت بیشتری از مفاصل خواهند کرد. اما گاهی نیاز است که به بدن و زانوی خود در صورت آسیب دیدگی استراحت دهید. در پزشکی اصطلاحی به نام Rice وجود دارد که بعد از آسیب دیدگی به بیمار توضیح داده می‌شود که از آن پیروی کند. rice به معنی:

  • Rest: استراحت دادن به عضو آسیب دیده (اما نه به معنی استراحت مطلق)
  • ICE: قرار دادن کمپرس یخ روی موضع درد هر 2 تا 4 ساعت یکبار برای 15 تا 20 دقیقه
  • Compression: بستن موضع درد با بانداژ یا زانوبند
  • Elevation: قرار دادن پا در ارتفاعی بالاتر از قلب برای بهبود گردش خون

شاید این 4 اقدام به نظر ساده و بی تاثیر باشند اما مطمئن باشید که اثرات خوبی بر روند درمان شما و کاهش درد زانو دارند. به ویژه اگر آسیب و زانو درد بعد از ورزش جدی نباشد.

در زمان تمرین از زانوبندهای حمایتی استفاده کنید

اگر تجربه آسیب در قسمت زانو را دارید یا دچار زانو درد بعد از ورزش می‌شوید، با پیشنهاد مربی و پزشک خود زانوبند کشی حمایتی تهیه کنید. استفاده از زانوبندهای حمایتی ساده و کشی منجر به کاهش فشار به زانو، جلوگیری از تغییر جهت ناگهانی و حرکت در دامنه مناسب خواهند شد. به همین دلیل استفاده از این محصولات ورزشی احتمال ایجاد آسیب حین تمرین را کمتر خواهند شد.

داروهای مسکن یا ضد التهابی مصرف کنید


تسکین درد زانو بعد از ورزش با داروهای ضد التهابی

در مواردی که دچار التهاب، تورم یا درد زانو هستید که آرامش شما را سلب کرده یا مانع راحتی در تمرین شما می‌شود، با مشورت پزشک دارو مصرف کنید. داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی برای تسکین درد، رفع التهاب و تورم مناسب هستند. اما توجه داشته باشید که دوره و زمان مصرف دارو را طبق تجویز پزشک مصرف کنید.

از بهترین داروهای ضد التهابی یا NSAID تجویزی برای زانو درد بعد از ورزش می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • ناپروکسن
  • ایبوپروفن
  • مفنامیک اسید
  • ملوکسیکام
  • پیروکسیکام

توجه داشته باشید که مصرف داروهای NSAID برای معده، کبد و کلیه مضر است. به همین خاطر بهتر است از روش‌های بی خطر مانند زانوبند زاپیامکس یا RICE استفاده کنید.

از ماساژ زانو و تحریک عضلات این ناحیه غافل نشوید

یکی از بهترین روش‌های درمانی برای آسیب‌های مفصلی، عضلانی و بافتی، ماساژ است. زیرا ماساژ باعث افزایش گردش خون، تحریک بافت‌ها به ترمیم خود و همچنین باعث ترشح هورمون سروتونین و اندروفین می‌شود. این دو هورمون احساس شادی و آرامش را ایجاد کرده و اضطراب و ناراحتی بیمار را از بین می‌برند. باید اشاره کنیم که ماساژ ناحیه آسیب دیده به تسکین درد، کاهش تورم و التهاب نیز کمک خواهد کرد. اما توجه داشته باشید که ماساژ باید اصولی و کنترل شده انجام گیرد. زیرا فشار زیاد منجر به افزایش آسیب، درد و تورم خواهد شد. پس در صورت عدم آشنایی با اصول ماساژ این کار را انجام ندهید. به جای آن خرید زانوبند زاپیامکس را انجام دهید. زیرا در این محصول از تکنولوژی کلاک پالس استفاده شده است. این تکنولوژی با ارسال پالس‌های الکتریکی ظریف و منظم باعث ایجاد ماساژهای ریزی در عضلات خواهد شد. به همین دلیل به درمان زانو درد بدون هیچ آسیبی کمک خواهد کرد.

اگر درد زانو بعد از ورزش ادامه دار شد

در مواردی که با رعایت rice و حمایت از زانو، درد ادامه‌دار بود، زانوبند زاپیامکس را تهیه و استفاده کنید. این زانوبند کار سه دستگاه فیزیوتراپی را برای شما در خانه انجام می‌دهد. همچنین باعث تقویت زانو و درمان آسیب‌های ایجاد شده خواهد شد. همچنین زاپیامکس بدون عوارض بوده و قیمت مناسبی دارد. لازم به ذکر است اگر آسیب شدیدتر و درد زیاد شد برای پیگیری و تشخیص علت آن به پزشک مراجعه کنید. برای آشنایی با علت زانو درد بعد از ورزش می‌توانید به فست طب مراجعه کنید.

در صورتی بروز علائم زیر برای پیگیری مشکل خود به پزشک مراجعه کنید:

  • درد تیز، کوبنده و مداوم
  • دردی که باعث مشکل در راه رفتن شود
  • درد شدید بیش از 2 ساعت
  • تورم، کبودی یا التهاب

این علائم به بررسی پزشک نیاز دارند. زیرا در صورت ایجاد آسیب و عم درمان آن، احتمال آسیب‌های بیشتر در آینده وجود دارد.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 568]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


پزشکی و سلامت
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن