تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هيچ آيينى، با نادانى رُشد نمى كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798256321




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

استانداردهای میز و صندلی اداری خوب را از قلم ساجیران بخوانید


واضح آرشیو وب فارسی::

مبلمان اداری نقش مهمی در بهره وری و سلامت ایفا می کنند. با سرمایه گذاری و خرید مبلمان اداری با کیفیت و مرغوب، از مشکلات بهداشتی متعددی که می تواند ناشی از وضعیت نامناسب بدن و فشار آوردن ساعت ها به آن در حین کار با رایانه باشد، اجتناب کنید.  یکی از بخش های اصلی مبلمان اداری خوب، میزی است که از آن استفاده می کنید. ارتفاع، ابعاد و اندازه میز نقش مهمی در تعیین راحتی شما در حین کار دارند. از این رو ما در این محتوا به بیان استاندارد صندلی و میز اداری خواهیم پرداخت پس با ما همراه باشید.


میز و صندلی اداری همراه با فایلینگ

ابعاد استاندارد میز اداری

میز استاندارد معمولاً 29 تا 30 اینچ (74 تا 76 سانتی متر) ارتفاع دارد. متداول ترین ابعاد برای میز های ایستاده 48، 60 و 72 اینچ (122، 152 و 183 سانتی متر) عرض و 24، 30 و 36 اینچ (61، 76 و 91 سانتی متر) ارتفاع می باشد. با این حال، همه نمی توانند با یک ارتفاع ثابت از میز استفاده کنند، زیرا قد هر فردی با فرد دیگر متفاوت است. به طور کلی اگر از یک مانیتور یا لپ ‌تاپ استفاده می ‌کنید، ارتفاع بهینه برای شما باید به گونه ای باشد که صفحه نمایش، رو به روی چشم و در راستای بازو قرار گیرد.

چگونه می توان ارتفاع صحیح میز را تعیین کرد؟

سریع ‌ترین و ساده ‌ترین راه برای تعیین ارتفاع بهینه برای میز کار، این است که با نشستن در وضعیتی آرام و با تکیه به پشتی صندلی، کار را شروع کنید. زانو های شما باید در زاویه 90 درجه باشند تا بهترین موقعیت برای جریان خون تضمین شود. اگر صندلی شما دارای تکیه گاه بازو است، مطمئن شوید که آن ها در ارتفاعی قرار دارند که بازو های شما به راحتی می توانند در زاویه 90 درجه قرار بگیرند. در حالتی آرام بنشینید و دست ‌هایتان را روی تکیه‌گاه‌ ها یا موازی با ران‌ هایتان در زاویه ۹۰ درجه قرار دهید، اطمینان حاصل کنید که راحت و آرام هستید تا از هرگونه تنش یا فشار عضلانی جلوگیری نمایید.

میز های ایستاده

برای میز های ایستاده، با ایستادن در حالتی آرام که پشت شما صاف باشد و به شانه ها، زانو ها یا گردن شما فشاری وارد نشود، آرنج های خود را در زاویه 90 درجه قرار دهید و میز را به اندازه ارتفاع آرنج خود بالا بیاورید.

میزهای قابل تنظیم ارتفاع

بسیاری از کارفرمایان استفاده از میزهای قابل تنظیم ارتفاع را ترجیح می دهند. این نوع میز ها به کاهش زمان نشستن و کاهش خطرات احتمالی سلامتی کمک می کنند. میز های قابل تنظیم همچنین به شما این امکان را می دهند که مانیتور و صفحه کلید خود را تا ارتفاع دلخواه، راحت بالا و پایین ببرید.

ارتفاع صندلی اداری

در این بخش از محتوای استاندارد صندلی و میز اداری به بحث درباره صندلی خواهیم پرداخت چرا که این وسیله برای ایجاد بهترین محیط کار ضروری است. راه‌ هایی برای تعیین بهترین صندلی برای خود و نیاز هایتان وجود دارد. بهترین صندلی های اداری قابل تنظیم هستند، به ایجاد زوایای 90 درجه با زانو ها و آرنج خود فکر کنید. برخی از کارشناسان پشتی های مشبک را برای تنفس توصیه می کنند، در حالی که برخی دیگر لایه های اضافی را برای محافظت از پشت خود ترجیح می دهند. مهم ترین ویژگی یک صندلی اداری، قابلیت تنظیم متناسب با قد فرد است.


images_1705322356_65a527743dcac.jpg

چه چیزی یک صندلی اداری ایده آل را می سازد؟

از منظر ارگونومیک، صندلی اداری شما باید بتواند اثرات نامطلوب نشستن طولانی مدت را به حداقل برساند. علاوه بر این، هنگام کار نباید فشاری روی گردن، شانه، ران ها و بازو های خود احساس کنید. اگر پاهایتان بدون زحمت زمین را لمس کنند و زانو هایتان 90 درجه خم شده باشند، اطمینان داشته باشید که صندلی اداری ایده آلی دارید. شانه های شما باید شل باشند. ساعد های شما باید در همان ارتفاع میز قرار بگیرند و آرنج ها در زاویه 90 تا 110 درجه باشند. یکی از راه‌ های تشخیص ارتفاع صندلی اداری مناسب، نشستن روی آن است. ابتدا اهرم ارتفاع را تنظیم کنید تا پاهایتان به زمین برسند. بین لبه صندلی و قسمتی که شما نشسته اید باید 1-2 اینچ فاصله وجود داشته باشد.

برای یک محل کار ارگونومیک، صندلی اداری شما در ارتفاع مناسب قرار دارد. نشستن برای مدت طولانی می تواند منجر به کشیدگی یک طرفه کمر، درد تحریک کننده و تمرکز ضعیف شود. از این رو از صندلی های اداری قابل تنظیم استفاده کنید و میز، مانیتور، صفحه کلید و ماوس خود را با بدن هماهنگ نمایید تا راحتی بهتر و حالت نشستن سالمی داشته باشید.

انتخاب مبلمان اداری مناسب

علاوه بر خرید پارتیشن اداری، خرید مبلمان مناسب برای دفتر شما برای جلوگیری از فشار، تنش و درد بسیار مهم است. در ادامه به بررسی عواملی که باید هنگام خرید مبلمان اداری توجه شود، پرداخته شده است.

مبلمان راحتی اداری

مبلمان مناسب باعث افزایش بهره وری و کاهش استرس می شوند زیرا راحتی و کاربردی بودن را در اولویت قرار می دهند. کارمندان راحت، در مقایسه با کسانی که از کمر درد و فشار رنج می برند، انگیزه بیشتری برای کار خواهند داشت.

مبلمان ارگونومی اداری

این نوع از مبلمان، بر ایجاد بهترین محیط مناسب برای کارمندان تمرکز دارند. رعایت ارگونومی در هنگام خرید مبلمان اداری بسیار مهم است زیرا از هر گونه آسیب جلوگیری می کند و بر وضعیت بدنی مناسب تاکید دارد. با توجه به اینکه روزهای کاری بیشتر از هشت ساعت طول می کشند، استفاده از مبلمان استاندار باید از همان ابتدا جدی گرفته شود، در غیر اینصورت پیامدهای جدی برای سلامتی به همراه خواهد داشت.

افزایش گردش خون

نشستن در یک وضعیت بی تحرک و ثابت به مدت هشت ساعت در روز، در صورتی که اقدامات درستی را برای اولویت دادن به سلامتی و تندرستی خود انجام ندهید، ممکن است مشکلاتی برای سلامتی شما ایجاد کند. گردش خون ضعیف می تواند منجر به افسردگی، بیماری قلبی و کمردرد شود.

استفاده طولانی مدت

خرید مبلمان با کیفیت خوب، نه تنها از به خطر انداختن سلامتی شما جلوگیری می کند، بلکه تضمین می کند که در دراز مدت در هزینه خود صرفه جویی کرده اید. سرمایه گذاری بر روی مبلمان خوب، نه تنها حس رضایت شما را جلب می کند بلکه از خرید سالیانه مبلمان برای شرکت شما جلوگیری می کند.


images_1705322325_65a527556c2a9.jpg

هنگام خرید مبلمان اداری باید از چه چیزهایی اجتناب کرد؟

اگر شما هم خواهان خرید مبلمان اداری هستید، لازم است مروری بر موارد زیر داشته باشید:

از خرید صندلی و میز های ارزان قیمت و دارای مواد ضعیف خودداری کنید. این مبلمان فقط پول و زمان شما را هدر می دهند.

در حالی که خرید آنلاین سریع و راحت است، وقت خود را برای تحقیق با مراجعه به نظرات استفاده کنندگان محصولات صرف کنید. در صورت امکان، چک کردن حضوری صندلی ها در فروشگاه، راه خوبی برای درک عملکرد صندلی است.

از خرید میز اداری در یک سایز خودداری کنید. یک نوع میز ممکن است برای همکار شما مناسب باشد اما ممکن است با قد شما سازگار نباشد.

استراحت در بین کار را فراموش نکنید. حتی اگر یک مجموعه ارگونومیک داشته باشید، یک استراحت سریع 5 دقیقه ای می تواند تفاوت بزرگی بر سلامت جسم و روان شما ایجاد کند.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 1425]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


سایتهای دانلود

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن