تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 18 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع): آيا به شما بگويم كه مكارم اخلاق چيست؟ گذشت كردن از مردم، كمك مالى به برادر (دينى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814439965




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نماز، امیدآفرین‌ترین فریضه و اساس شکل‌گیری جامعه سالم


واضح آرشیو وب فارسی::

رئیس جمهور، نماز را به عنوان فریضه امیدآفرین‌ترین و تأثیرگذارترین عامل در زمینه خودسازی و جامعه‌سازی دینی توصیف کرد. او اظهار کرد: "نماز در حیات طیبه بسیار تأثیرگذار است و به عبارت دیگر، حیات طیبه بدون نماز نمی‌تواند شکل گیرد. برای دست یافتن به یک جامعه سالم نیز بدون نماز امکان‌پذیر نیست."



در اطلاع‌رسانی به خبرگزاری ایسنا، رئیس جمهور، سیدابراهیم رئیسی، در جلسه سراسری نماز که در استان زنجان برگزار شد، به تلاش‌های حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی برای اجرای این فریضه الهی ادای احترام کرد. وی تأکید کرد که ترویج و اقامه نماز باید به صورت پیوسته ادامه یابد، زیرا نماز به عنوان ستون اساسی دین اسلام شناخته می‌شود.

رئیس جمهور، نماز را به عنوان موثرترین عنصر در زمینه خودسازی و جامعه‌سازی دینی توصیف کرد. او اظهار کرد که نماز در حیات طیبه بسیار تأثیرگذار است و بدون آن شکل‌گیری حیات طیبه ممکن نیست. همچنین، بر اساس گفته‌های ایشان، دست یافتن به یک جامعه سالم بدون نماز امکان‌پذیر نیست.

رئیس جمهور نماز را محور سبک زندگی اسلامی دانست و توصیه کرد که اولین اقدام صاحبان مکنت و قدرت نماز باشد. او اعتقاد داشت که با داشتن نماز، خوبی‌ها در زندگی شخصی شکل می‌گیرد و از زشتی‌ها جلوگیری می‌شود. رئیس جمهور نماز را مستحکم‌ترین استوانه برای مبارزه با نفس، شیاطین و طواغیت دانست و تأکید کرد که این فریضه امیدآفرین‌ترین در میان فرایض و احکام الهی است.

وی اظهار کرد که نماز به عنوان یک راه و طریق برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی، هم از درون انسان و هم از بیرون انسان، کمک می‌کند. رئیس جمهور به اهمیت نماز در رسیدن به کمالات و تحقق خوبی‌ها اشاره کرد و گفت که برای مسئولان اجرایی، توجه به ارتقاء کیفیت و تقویت روح نماز اولویت دارد و بعداً باید از جایگاه و موقعیت خود برای ترویج نماز استفاده کنند.

رئیس جمهور افزود: افراد دارای مسئولیت‌ها و جایگاه‌های اجرایی باید نمونه‌ای مناسب برای دیگران در ترویج نماز باشند. این الگوسازی نیازمند سلوک، عمل و روح نماز می‌باشد تا با کیفیت نمازشان دیگران را به ادامه این عمل دعوت کنند.

رئیس جمهور تأکید کرد که ترویج نماز نیاز به تلاش برای اجتماعی‌سازی آن دارد. او خواستار شد که هنرمندان، نویسندگان، و رسانه‌ها نیز در ترویج نماز نقش بگیرند و این ارزش را به افراد مختلف جامعه منتقل کنند. ایشان اظهار کرد که تمام افراد از کودکان تا نخبگان باید با نماز ارتباط داشته باشند.

رئیس جمهور در خصوص مسئولان سازمانی، آموزشی و فرهنگی نیز توصیه کرد که در ترویج نماز نمونه باشند و از جایگاه و موقعیت خود بهره بگیرند. ایشان با پرسش در مورد راه‌های مصون‌سازی جامعه از آسیب‌ها، اهمیت حفظ نماز را به عنوان بهترین عنصر صیانت از نسل جوان و جامعه به ویژه در دنیای پیشرفته امروزی بیان کرد. رئیس جمهور تصریح کرد که نماز بهترین وسیله برای مصون‌سازی جامعه است و نیاز به توجه و اراده در تمام مراکز فرهنگی، آموزشی و اداری دارد.

رئیس جمهور با اشاره به الگوسازی امام راحل و رهبر معظم انقلاب اسلامی در ارتباط با نماز اول وقت، تأکید کرد که نماز هرگز نباید جایگاهش را به کارهای دیگری بدهد. او اظهار داشت که دولت مسئول است در ترویج نماز و آثار معنوی آن در جامعه، به ویژه در میان جوانان و نوجوانان، دقت کند. این وظیفه نیز بر عهده رسانه‌ها، مراکز علمی، فرهنگی، فکری و اندیشه‌ای است. ایشان با بیان اینکه این اجلاس نمادین به وظیفه ما در اقامه و ترویج نماز یادآوری می‌کند.

رئیس جمهور در مورد تحولات در غزه اظهار داشت که تصاویر نماز‌خواندن افراد در میان خرابه‌ها نشان از اهمیت نماز در مواقع دشوار دارد. ایشان با اشاره به توجه به نماز و قرآن به عنوان اصلی‌ترین نیروی حمایتی برای مردم فلسطین در مواجهه با دشمنی‌ها بیان کرد: "نماز و قرآن امید و پشتوانه بزرگی برای ملت فلسطین به ویژه در مواقع سخت بوده است و این ارزش‌ها باعث مقاومت و استقامت مردم فلسطین در مقابل دشمنان شده است."

رئیس جمهور با بیان اینکه اهمیت نماز به عنوان نیروی بخش‌ترین برای انسان سالک روشن است، با طرح سوالی درباره اینکه چگونه نماز و توجه به قرآن برای بچه‌های فلسطین عامل مقاومت شده است، اظهار کرد: "نماز و قرآن بزرگترین پشتوانه برای مصون نگه داشتن جوانان فلسطین در مقابل مشکلات بوده است. این ارزش‌ها امروز بزرگترین حمایت را برای آنها به ارمغان آورده‌اند و این به دلیل توجه به مقدسیت‌های اسلامی و دینی است."

رئیس جمهور با اشاره به تعبیر رهبر معظم انقلاب که پیروز این میدان فلسطین واقعی و بازنده واقعی رژیم جعلی صهیونیستی است، بیان کرد که این انتصارها نتیجه توجه به نماز و قرآن بوده و موجب ایستادگی مردم فلسطین در مقابل دشمنان شده است.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 419]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن