تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نماز، از آيين‏هاى دين است و رضاى پروردگار، در آن است. و آن راه پيامبران است. ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798458705




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ویژگی های متمایز سامانه مودیان


واضح آرشیو وب فارسی::

سامانه مودیان یکی از سامانه های فعال دولتی است که در ماه های اخیر فراخوان های متعددی برای عضویت مشمولین صادر کرده است. در این سامانه تکالیفی برای مشمولین در نظر گرفته شده است که باید حتما آن ها را اجرا کنند. این سامانه با هدف ارسال صورت حساب های الکترونیکی به صورت ماهانه ایجاد شده است. عضویت در آن به سادگی انجام می گیرد. همچنین نرم افزارها و شرکت های معتمدی برای رسیدگی به امور مودیان در این سامانه ایجاد شده اند. 



ویژگی های اساسی سامانه مودیان

در میان ویژگی های متمایز و راهنمای سامانه مودیان برخی از مشخصه های آن مورد توجه مشمولین قرار گرفته است. این ویژگی ها را در زیر مشاهده می کنید:

  1. این سامانه توسط سازمان مودیان مالیاتی مدیریت می شود. 
  2. هر یک از مودیان در این سامانه یک کارپوشه مجزا دارند که بسیاری از فعالیت های امور مالی خود را در آن انجام می دهند. 
  3. هر یک از این سامانه ها به وسیله و ابزارهای مربوط به حافظه های مالیاتی متصل می شوند. 
  4. مراجع ثبت در این سامانه صدور و استعلام صورتحساب ها است. 

در ادامه برخی از این ویژگی ها را به صورت مجزا مورد بررسی قرار می دهیم. 

ابزارهای حافظه مودیان مالیاتی 

یکی از ویژگی های متمایز سامانه مودیان ابزارهای متصل به آن هستند. پایانه های فروشگاهی در میان این ابزارها قرار می گیرند. برخی از دستگاه ها در این سامانه به عنوان ابزار حافظه مودیان مالیاتی پذیرفته می شوند. در صورتی که این ابزارها قابلیت اتصال به سامانه را داشته باشند، آن ها را یک ابزار در حافظه مالیاتی مودیان به شمار می آورند. هر یک از پایانه های فروشگاهی در میان این ابزارها قرار دارند. با استفاده از این پایانه ها صورتحساب های الکترونیکی معتبر صادر می شوند. این پایانه ها به شبکه های رسمی پرداخت متصل می شوند. به همین خاطر یکی از ابزارهی مهم در سامانه به شمار می روند.

صورتحساب های الکترونیکی در سامانه مودیان 

یکی دیگر از ویژگی های متمایز سامانه مودیان صدور صورتحساب ها و ارسال آن ها در بخش های مربوطه در سامانه است. مالیات های تعیین شده برای هر یک از کاربران با استفاده از همین صورتحساب ها مشخص می شوند. به همین خاطر کاربران باید این صورتحساب ها را با دقت کافی پر کرده و در سامانه بارگذاری کنند. موضوع صورتحساب های الکترونیکی در سامانه مودیان بسیار پرتکرار است. این صورتحساب ها دسته بندی های گوناگونی دارند و بسته به نوع کسب و کار و خدمات و کالاهای فروخته شده مشخص می شوند. 

بر روی هر یک از این صورتحساب ها شماره های منحصر به فرد مالیاتی هر یک از مودیان درج می شوند. این صورتحساب ها دارای نوع اول، نوع دوم و نوع سوم هستند و هر یک از الگوی به خصوصی برخوردار می باشند. در این زمینه از الگوهای متعددی پیروی می شود. هر یک از الگوها صرفا برای برخی از خدمات و اصناف قابل استفاده خواهند بود. 



حافظه های مالیاتی در سامانه مودیان 

یکی دیگر از مهمترین ویژگی های موجود در سامانه مودیان، حافظه های مالیاتی هستند که یک نرم افزار یا سخت افزار برای ذخیره سازی داده ها است. این حافظه ها به صورت الکترونیکی مورد استفاده قرار می گیرند. در هر یک از این حافظه ها ثبت و نگهداری اطلاعات به خوبی انجام می شود. کلیه اطلاعات مربوط به صورتحساب ها نیز در این حافظه ها ذخیره سازی خواهند شد و در دسترس کاربران قرار می گیرند. این حافظه ها به صورت متداول توسط کارشناسان امور مالیاتی نظارت و بررسی خواهند شد. به هر یک از این حافظه ها یک شماره شناسه یکتا تعلق می گیرد که با استفاده از آن معرفی می شوند. 

شماره های منحصر به فرد مالیاتی 

یکی دیگر از ویژگی هایی که در این سامانه مورد توجه قرار می گیرد، شماره های منحصر به فرد مالیاتی هستند که برای هر صورتحساب مالیاتی صادر می شود. در هر یک از این شماره ها اعدادی به کار رفته که هر یک نشان دهنده مفاهیمی هستند. کاراکترهای آخر در این شماره های منحصر به فرد رقم کنترلی مربوطه را مشخص می کنند. ده کاراکتر سوم در این شماره ها نشان دهنده سریال صورتحساب ها هستند. تاریخ های صورتحساب و شناسه های حافظه مالیاتی نیز در هر یک از این شماره های منحصر به فرد مشخص می شوند. به همین خاطر با مشاهده هر شماره منحصر به فرد مالیاتی اطلاعات بسیاری در رابطه با امور مالی به دست می آید. 



آشنایی با شرکت های معتمد سامانه مودیان 

پس از اجرایی شدن قوانین مربوط به سامانه مالیاتی در کشور، شرکت هایی به عنوان شرکت معتمد سامانه مودیان معرفی شدند. این شرکت ها مورد تایید سامانه امور مالیاتی هستند. کلیه آموزش ها و تمهیدات مربوط به عضویت در این سامانه توسط این شرکت ها آماده سازی می شود. این شرکت ها خدمات گسترده ای به مودیان ارائه  می دهند که از میان آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. صدور و ارسال صورتحساب های الکترونیکی برای هر یک از مودیان
  2. ثبت معاملات انجام شده در سامانه مودیان 
  3. اجرای مشاوره های فنی به مودیان سامانه مالیاتی 
  4. دریافت استعلام های مربوط به سامانه مودیان 

هر یک از ویژگی های متمایز سامانه مودیان در این شرکت های معتمد مورد توجه قرار گرفته و فرایندهای ثبت صورتحساب ها و ثبت معاملات بر این اساس انجام می گیرند. این شرکت ها دسته بندی های گوناگونی داشته و هر یک از آن ها فعالیت به خصوصی انجام می دهند. 

جمع بندی

در این قسمت در رابطه با ویژگی های متمایز سامانه مودیان نکاتی را بررسی کردیم که به شما کمک می کند از این سامانه بهتر استفاده کنید. هر یک از اجزا و بخش های این سامانه به عنوان یکی از ویژگی های آن به شمار می روند. در نظر گرفتن کلیه این اطلاعات برای کسب و کارهای نوپایی که به تازگی در سامانه مودیان عضویت پیدا کرده اند اهمیت دارد. اهداف راه اندازی این سامانه در کشور ما از اهمیت بسیار زیادی برخوردار هستند و به نظام اقتصادی و دارایی کشور مربوط می شوند. به همین سبب قوانینی در این زمینه تصویب شده اند که لزوم استفاده از سامانه را چندین برابر می کند. 






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 230]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


علم و فناوری

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن