تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 18 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):خدا داناست به هر رازى كه مردم در دل نهان داشته اند، و به نجواى آهسته رازگويان و به هر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814437851




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

"رئیس جمهور تأکید کرد: حفظ و تقویت فرهنگ اصیل و غنی مردم ترکمن امری اساسی و ضروری است"


واضح آرشیو وب فارسی::

رئیس جمهور در گفتگویی با مردم شهرستان مراوه‌تپه اعلام کرد که رشد اقتصادی کشور در دو سال گذشته به نسبت مثبت چهار درصد بوده است. وی افزود که برخی منابع پیش‌بینی می‌کنند نرخ رشد اقتصادی کشور در سال جاری پنج درصد و یا حتی هفت درصد خواهد بود و دولت در تلاش است تا این رقم را افزایش دهد.



سید ابراهیم رئیسی در دیدار با مردم شهرستان مراوه‌تپه، اظهار کرد که مردم این منطقه با وفاداری به انقلاب اسلامی و حمایت از مقامات دینی، نشان داده‌اند که به اراده و ارزش‌های اسلامی پایبندند. وی افزود که باید با ارائه کار و فعالیت‌های اقتصادی، پاسخی مثبت به این احساس محبت و اراده مردم این منطقه داد تا موانع اقتصادی برطرف شوند.

رئیس جمهور در بیانات خود اظهار کرد که دولت ترکمنستان به عنوان یک همسایه مثبت و خوب برای جمهوری اسلامی ایران شناخته می‌شود. وی تاکید کرد که مردم مراوه‌تپه و گلستان با مردم ترکمنستان نه تنها همسایه هستند، بلکه خویشاوند و همجوار نیز به حساب می‌آیند.

رئیس جمهور در توصیف از مردم مراوه‌تپه اظهار کرد که این مردم دیندار، متدین، و پایبند به اصول و موازین دینی هستند و با حفظ اخلاق‌مداری، روابط بین اقوام و مذاهب را با گویش‌های مختلف به خوبی نشان می‌دهند.

او در بخش دیگری از سخنانش تأکید کرد که باید هویت دینی و ملی مردم در سراسر کشور حفظ شود و اینکه حملات کشورهای غربی به خرده فرهنگ‌ها خطرناک است. او افزود که توجه به آموزش، فرهنگ، هویت اخلاقی و معنویت از دغدغه‌های امام راحل و مقام معظم رهبری بوده و در دولت سیزدهم نیز این روند تداوم خواهد یافت. در این زمینه، رئیس جمهور به حفظ و تقویت فرهنگ اصیل و غنی مردم ترکمن اشاره کرد.

وی در پایان از ویژگی‌های ادبی «مختومقلی فراغی» یکی از برجسته‌ترین شعرا این منطقه یاد کرد و اظهار داشت که این شخصیت به عنوان الگویی برای مردم منطقه و جهان شناخته شده و با ارائه شعرهایی معنوی، توانسته به اقشار مختلف پیام‌های مهمی منتقل کند.

در ادامه، رئیس جمهور به ایمان راهبرد مقاومت مردم فلسطین و غزه نسبت به تحریم‌ها و فشارهای رژیم صهیونیستی توصیف کرد و بیان کرد که این ایمان و حفظ هویت فلسطینی‌ها، در مقابل همه چالش‌ها، باید حفظ شود.

رئیس جمهور در بیانات خود اهمیت ایجاد رفاه برای مردم را به عنوان یکی از مسائل بسیار مهم مطرح کرد و تأکید داشت که کشور ما به دلیل غنا و توسعه‌های اخیر، تغییرات زیادی در شهرها و روستاها شاهد بوده است. وی اظهار کرد که توجه به آمایش سرزمینی از مهمترین اهداف دولت است و همه مناطق کشور باید به نسبت برخورداری کامل شوند.

رئیس جمهور بر اهمیت حوزه‌های عمرانی، جاده‌سازی، آبرسانی و دیگر حوزه‌ها تأکید کرد و اعلام کرد که آبرسانی به روستاها از جمله برنامه‌های جدی دولت است و برای آن اعتبارات زیادی در نظر گرفته شده است.

او به لزوم جابجایی روستاهای قرار گرفته در مسیر سد چایلی اشاره کرد و تأکید کرد که باید راهکارهای اساسی برای حل این مشکلات در نظر گرفته شود تا مردم این مناطق به سرعت جابجا شوند.

رئیس جمهور به مشکلات راه‌های مراوه‌تپه اشاره کرد و اعلام کرد که برای اصلاح این راه‌ها مبلغ زیادی هزینه شده و همچنین برای نوسازی مدارس و احداث مجموعه‌های ورزشی نیز اعتبارات زیادی در نظر گرفته شده است.

وی در پایان به تلاش‌های گذشته اشاره کرد و بیان کرد که در دو سال اخیر اقتصاد کشور از منفی به رشد مثبت چهار درصدی رسیده و امسال نیز با رشد بین پنج تا هفت درصد، توفیق آمیخته است. او تأکید کرد که ما می‌خواهیم با همکاری مردم، به ویژه جوانان، مشکلات را حل کرده و آینده روشن و پر از توسعه‌ای روشن و نورانی را بسازیم.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 338]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن