تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 6 مرداد 1403    احادیث و روایات:  امام کاظم (ع):از شوخی (بی مورد) بپرهیز، زیرا که شوخی نور ایمان تو را می برد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

الکترود استیل

سلامتی راحت به دست نمی آید

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1808204100




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

در خصوص شیوه رسیدگی به شکایات خودرویی و شفاف‌سازی ابهامات قیمت خودروهای مونتاژی، یک ابلاغیه منتشر شده است.


واضح آرشیو وب فارسی::

سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، در نامه‌ای خطاب به مدیران کل صنعت، معدن و تجارت ۳۱ استان و جنوب کرمان، پس از تشریح و شفاف‌سازی ابهامات مرتبط با قیمت خودروهای مونتاژی، تاریخ ۱۱ بهمن ماه سال گذشته را به عنوان ملاک قرار داده و اعلام کرده است که قراردادهای منعقد شده از این تاریخ به بعد باید طبق مصوبه شورای رقابت اجرا شوند. اما خودروهایی که پیش از این تاریخ تکمیل وجه شده ولی هنوز تحویل داده نشده‌اند، مشمول مصوبه افزایش قیمت نمی‌شوند. این اقدام به منظور شفاف‌سازی و تسهیل در رسیدگی به شکایات مرتبط با قیمت‌های خودروهای مونتاژی انجام شده است.



"پس از پیروی از نامه با شماره ۶۲۶۱۳۰ مورخ ۲۶ تیر ۱۴۰۲ که موضوع آن ابلاغ دستورالعمل نحوه رسیدگی به شکایات مصرف‌کنندگان خودرو بوده و با توجه به مطالب ذکر شده در بندهای ۴ و ۵ نامه مذکور و نیز ابهامات دیگر مطرح شده در مسائل مربوط به اجرای قیمت‌های اعلامی توسط شورای رقابت، ما به تصمیم برای مدیریت بهبودی و شفافیت در رسیدگی به شکایات مرتبط با قیمت‌های خودروهای مونتاژی پرداخته و موارد زیر را به آگاهی عمومی می‌رسانیم:

- به دنبال پیگیری‌های مکرر در مجموعه‌ای مرتبط با موضوع، موارد مورد بحث در جلسه شورای رقابت مطرح شد و در جلسه به شماره ۵۹۴ تایید و تصویب گردید. این تصویب‌نامه‌ها و مستندات مرتبط در سامانه شورای رقابت به آدرس nicc.gov.ir قابل دسترسی و در دسترس عموم قرار دارند.

- همچنین، به منظور توضیح بیشتر و اجرای بهتر مصوبات مربوطه، تصمیم‌نامه‌ای تکمیلی به تاریخ ۵ شهریور ۱۴۰۲ دریافت شده است که بر اساس آن، مسائل زیر که مستقیماً از تصمیمات و مکاتبات شورای رقابت گرفته شده‌اند، باید در رسیدگی به شکایاتی که دریافت می‌شوند، مورد توجه قرار گیرند:

۱ - همهٔ قراردادهای خرید و فروش خودروهای انجام‌شده از تاریخ ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ به بعد، طبق قیمت‌های اعلامی توسط شورای رقابت محاسبه می‌شوند.

۲ - معیار قیمت‌گذاری تمامی قراردادهای انجام‌شده برای خودروهایی که تا تاریخ ۱۱ بهمن ۱۴۰۱، بدون تعیین قیمت رسمی توسط شورای رقابت، کامل شده‌اند، بر اساس تاریخ اعلام قیمت توسط شورای رقابت است (موضوع تصمیمات مصوبه ۵۹۴ مورخ ۲۱ مرداد ۱۴۰۲ شورا).

۳ - برای قراردادهای انجام‌شده قبل از تاریخ ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ با تولیدکنندگان خودروهای مونتاژی و مشتریانی که تاکنون خودروی خود را تحویل نگرفته‌اند، به دلیل عدم تعیین قیمت توسط شورای رقابت پیش از این تاریخ، از اعمال قیمت‌های اعلامی توسط شورای رقابت مستثنی می‌شوند.

همچنین، با توجه به مواردی که به این سازمان گزارش شده است، نکات تکمیلی زیر که باید در رسیدگی به موضوعات مرتبط مدنظر قرار گیرند به شرح زیر اعلام می‌شود:

1. برای قراردادهایی که از تاریخ ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ منعقده شده و تمامی وجه معامله به تفصیل پرداخت شده است، اما به دلیل عدم تحویل خودرو، امکان ارائه فاکتور خرید توسط مصرف‌کنندگان ممکن نیست. در این صورت، همکاران مسئول باید فرصتی برای دریافت و رسیدگی به شکایات ارائه دهند.

2. ادارات کل محل استقرار واحدهای تولیدکننده به دنبال اجرای نامه شماره ۶۹۶۵۷۸ مورخ ۷ مرداد ۱۴۰۲ که مبنی بر همکاری و هماهنگی جهت تسریع در رسیدگی به شکایات است، باید اقدامات لازم را انجام دهند.

با توجه به موارد فوق و تاکید بر اجرای دقیق دیگر موارد مندرج در ابلاغیه شماره ۶۲۶۱۳۰ مورخ ۲۶ تیر ۱۴۰۲، تدابیر لازم باید اتخاذ شود تا تمامی شکایات مرتبط دریافت و رسیدگی شده و از مراجعه به وزارت متبوع، این سازمان و دستگاه‌های دیگر پرهیز شود.

بدیهی است که اگر در رسیدگی‌های صورت گرفته ابهام و سوالاتی وجود داشته باشد، همکاران این سازمان آماده پاسخگویی هستند.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 609]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن