تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 4 آبان 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):هیچ کس روز قیامت در امان نیست، مگر آن که در دنیا خدا ترس باشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1823927726




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رعایت موارد بهداشتی و استاندارد در بسته بندی مواد غذایی و دارویی


واضح آرشیو وب فارسی::

فناوری های استفاده شده در دستگاه های بسته بندی پیروز پک سپاهان روز به روز در حال تغییر هستند و هدف از این تحولات, رساندن امن ترین و بهداشتی ترین محصولات به دست مشتریان است. از آنجایی که رعایت این استانداردها از اهمیت ویژه ای برخوردار است، شرکت های تولید کننده دستگاه بسته بندی اعم از پیروز پک سپاهان ، باید تمام این موارد را رعایت کنند. در ادامه همراه ما باشید تا درباره رعایت موارد بهداشتی و استاندارد در بسته بندی مواد غذایی و دارویی به شما توضیح دهیم.

موارد بهداشتی و استاندارد در بسته بندی مواد غذایی و دارویی


رعایت موارد بهداشتی و استاندارد در بسته بندی مواد غذایی و دارویی | پیروزپک سپاهان

برخی از افراد تصور می کنند که بسته بندی مواد غذایی و دارویی  به یک شکل است و نکات ایمنی در آنها نیز یکسان است,اما باید بدانید که این باور کاملا اشتباه است. قوانین و استانداردهای متفاوتی در سطح جهان برای این دو حوزه تعریف شده‌اند که در بسیاری از قسمت ها با یکدیگر متفاوت هستند. در ادامه به صورت مفصل درباره رعایت موارد بهداشتی و استاندارد در بسته بندی مواد غذایی و دارویی توضیح خواهیم داد.

قوانین SQF در بسته بندی مواد غذایی

قوانین SQF یا همان استاندارد ایمنی غذاها پیروز پک سپاهان، مجموعه ای از قوانین تایید شده توسط وزارت بهداشت جهانی است که سبب حفظ کیفیت محصولات غذایی از لحظه تولید تا لحظه مصرف می شود. در این قوانین از سیستم های مدیریت کیفیت و کنترل ایمنی محصولات غذایی استفاده می کند و رعایت آن از اهمیت ویژه ای برخوردار است. اهمیت این قوانین به اندازه ای است که, هیچ شرکتی بدون رعایت آنها, حق بسته بندی مواد غذایی را ندارد.
تمامی شرکت هایی که به دنبال رعایت موارد بهداشتی و استاندارد در بسته بندی مواد غذایی هستند، موظف به رعایت قوانین SQF هستند. رعایت کردن این قوانین، این قابلیت را به تولیدکننده می دهد که امنیت بسته بندی خود را تایید کند و به نوعی برای بخش های مختلف آن، یک تاییدیه معتبر داشته باشد. بنابراین، اگر به دنبال یک شرکت برای بسته بندی محصولات غذایی خود هستید، پیشنهاد می کنیم که حتما شرکت های معتبر که دارای تاییدیه از وزارت بهداشت هستند را انتخاب کنید.

استانداردهای بسته بندی مواد غذایی چیست؟


فناوری های استفاده شده در دستگاه های بسته بندی | پیروزپک سپاهان

استاندارهای متفاوتی برای بسته بندی مواد غذایی پیروز پک سپاهان تعریف شده که مهمترین آنها استاندارد EN 15593 است. این استاندارد در اروپا تنظیم شده و مورد تایید سازمان بهداشت جهانی نیز می باشد. هدف از آن,بررسی امکان خطر و ریسک است و معمولا در کنار استاندارهای ایزو 22000 و ایزو 9001 مورد استفاده قرار می گیرد. استاندارد ایزو 9001 برای کیفیت محصولات تعریف شده و استاندارد ایزو 22000 نیز ایمنی مواد غذایی را مدیریت می کند.
تمامی این استانداردها برای رعایت موارد بهداشتی و استاندارد در بسته بندی مواد غذایی و دارویی تنظیم شده اند و رعایت آنها الزامی است. بر این اساس,باید از مواد بهداشتی در بسته بندی های مواد غذایی و رستوران ها استفاده شود. همچنین بسته بندی باید به گونه ای باشد که در هنگام حمل و نقل, آسیبی به محصول وارد نشود و در عین حال, مواد غذایی به راحتی در دسترس مشتری قرار بگیرد.

رعایت نکات ایمنی در بسته بندی مواد غذایی کوچک

در ادامه شرح رعایت موارد بهداشتی و استاندارد در بسته بندی مواد غذایی و دارویی, وقت آن است که درباره مواد غذایی کوچک به شما توضیح دهیم. در سراسر دنیا، بسیاری از کارگاه های کوچک خانگی هستند که مشغول تولید غذا, سبزیجات, عرقیات و گیاهان دارویی هستند. از آنجایی که فعالیت این کارگاه های کوچک بدون رعایت موارد بهداشتی می تواند خطرهای زیادی برای سلامت مصرف کنندگان داشته باشد, وزارت بهداشت نیز سختگیری های خاص خود را درباره این کارگاه ها دارد.
بنابراین, اگر صاحب یک کارگاه کوچک در زمینه تولید مواد غذایی هستید, پیشنهاد می کنیم که تمام مجوزهای مورد نیاز را از وزارت بهداشت دریافت کنید. همچنین برای رعایت موارد بهداشتی و استاندارد در بسته بندی مواد غذایی و دارویی خود، حتما از دستگاه های دارای مجوز استفاده کنید.

نکات مهم در بسته بندی مواد غذایی پیروزپک سپاهان

رعایت برخی از نکات در بسته بندی محصولات غذایی از اهمیت ویژه ای برخوردار است که از جمله مهمترین آنها باید به موارد زیر اشاره کنیم:

  •  بهتر است که بسته بندی محصولات غذایی منحصر بفرد باشد تا برند شما به بهترین شکل به جامعه معرفی شود. ارائه محصول با بسته بندی های مشابهی که بازار وجود دارد، می تواند آسیب جدی به برند شما وارد کند.
  • بهتر است که بسته بندی شما قابلیت بازیافت داشته باشد.
  • برای جلوگیری از فاسد شدن مواد غذایی در اثر رطوبت و چربی,بهتر است که بسته بندی در برابر موارد گفته شده مقاوم باشد.
  •  بسته بندی شما باید به گونه ای باشد که از کیفیت مواد غذایی محافظت کند. این نکته بسیار مهم است که محصول رسیده به دست مشتری، همان کیفیت و طراوت ابتدایی را داشته باشد.
  • درج اطلاعات تماس و آدرس فروشگاه شما نیز مورد دیگری است که می تواند در ارتباط شما با مشتری تاثیر زیادی داشته باشد.
  • بسته بندی باید در مقابل کشش و پارگی مقاوم باشد تا در زمان حمل و نقل مشکلی از این بابت به وجود نیاید.
  •  در نهایت بسته بندی شما باید به صورتی باشد که مشتری برای دسترسی به محصول مشکل خاصی نداشته باشد.

رعایت نکات ایمنی در بسته بندی مواد دارویی

داروها رابطه مستقیمی با سلامتی افراد دارند و از این رو, رعایت نکات ایمنی در بسته بندی آنها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. حال سوال اینجاست که, بسته بندی استاندارد برای داروها باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟ در ادامه، به صورت کامل به این سوال پاسخ خواهیم داد.

  1. استفاده از بسته بندی های پلاستیکی که دارای روکش آلومینیومی هستند اهمیت زیادی دارد. این نوع بسته بندی، به خوبی از قرص ها و داروها در برابر عوامل خارجی و محیطی محافظت می کند.
  2. چاپ اسم دارو و مقدار دوز آن نیز اهمیت بالایی دارد. این کار باعث می شود تا مصرف کننده از محتویات داخل بسته بندی و مقدار دوز مجاز آن آگاه شود.
  3.  لازم است که داروها ابتدا در بسته بندی اولیه قرار بگیرند و سپس در جعبه یا همان بسته بندی ثانویه قرار بگیرند.
  4.  لازم است که روی بسته بندی ثانویه, اطلاعاتی مانند تاریخ تولید و انقضا، اسم دارو و توضیحاتی در خصوص داروی فوق نیز درج شود.

کلین روم رعایت نکات ایمنی در بسته بندی مواد دارویی

در این بخش از مقاله رعایت موارد بهداشتی و استاندارد در بسته بندی مواد غذایی و دارویی,به بخش مهم کلین روم یا همان اتاق تمیز می رسیم. اتاق تمیز جایی است که محصولات دارویی بسته بندی می شوند. به همین خاطر, لازم است که از هرگونه آلودگی, مواد آلاینده و گرد و غبار استریل باشد. در نظر داشته باشید که این اتاق,مجهز به دستگاه های استاندارد است و بسته بندی داروها، باید محدود به کلین روم و دستگاه های آن باشد.

تولیدکنندگان دارو از کدام استانداردها استفاده می کنند؟


دستگاه بسته بندی | پیروزپک

تقریبا تمامی تولیدکنندگان دارو,در بسته بندی های خود از استانداردهای ایزو 2000 و ایزو 9001 استفاده می کنند. هدف از استاندارد ایزو 9001، ایجاد، پیاده سازی و حفظ سیستم مدیریت کیفیت برای شرکت های مختلف است. این استاندارد, یک استاندارد بین المللی شناخته شده است و اهمیت آن به قدری زیاد است که گروه های صنعتی که به دنبال ایجاد استانداردهای صنعتی خود هستند, آن را یک مبنا می دانند.
استاندارد ایزو 2000 نیز یک سند راهنما برای ارائه اطلاعات بیشتر در خصوص نظام مدیریت کیفیت است. هدف از این استاندارد,توسعه و بهبود فرایندهای سازمان به جهت رسیدن به عملکرد مورد نظر است.

فناوری های استفاده شده در دستگاه های بسته بندی  پیروزپک سپاهان

در دهه های گذشته, از مواد اولیه متفاوتی برای بسته بندی داروها استفاده شده که مهمترین آنها شیشه, پلاستیک,فلز و لاستیک است. در بین این مواد، شیشه بهترین ماده اولیه است و در 50 سال گذشته نیز بیشتر از همین ماده استفاده شده است. شیشه به خوبی می تواند از دارو در برابر عوامل محیطی محافظت کند و از طرفی, پایداری محصول را نیز بهبود می بخشد. از دیگر مزایای شیشه نیز می توانیم به محافظت در برابر رطوبت و سهولت در نظافت اشاره کنیم.رعایت موارد بهداشتی و استاندارد در بسته بندی مواد غذایی و دارویی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و همین موضوع باعث شده تا وزارت بهداشت نظارت ویژه ای بر این امر داشته باشد. در این مقاله سعی کردیم که مهمترین استانداردها و نکات در بسته بندی مواد غذایی و دارویی را به شما توضیح دهیم. امیدواریم که این مقاله برای شما مفید بوده باشد و از مطالعه آن لذت برده باشید.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 2072]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


سبک زندگی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن