تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 6 مرداد 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):کسی که عبادت های خالصانه خود را به سوی خدا فرستد، پروردگار بزرگ ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

الکترود استیل

سلامتی راحت به دست نمی آید

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1808237016




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بررسی پشت‌پرده ارزهای دیجیتال، ماهیت ارزهای دیجیتال چیست؟


واضح آرشیو وب فارسی::

ارز دیجیتال تکنولوژی جدیدی که تمام دنیا را تحت تاثیر قرار داده‌است و در بسیاری از صنایع و حوزه‌های گوناگون نفوذ کرده‌است. این شکل از دارایی با هدف غیرمتمرکزسازی تقسیم و کنترل پول ایجاد شد و خیلی زود توانست با نمایش توانایی‌های خود، جایگاه بسیار بزرگی در اقتصاد جهان به خود اختصاص دهد. به‌گونه‌ای که امروزه کمتر کسی است که از قیمت ارز دیجیتال بیت‌کوین بی‌خبر باشد! اما در پشت‌پردهٔ این تکنولوژی چه می‌گذرد؟ در ادامه ماهیت رمزارزها بررسی می‌شود.

ارز دیجیتال چیست؟

ارزهای دیجیتال (Cryptocurrency) نوعی پول الکترونیکی محسوب می‌شوند که تحت تکنولوژی بلاکچین (Blockchain) ساخته شده‌اند. ارز دیجیتال اصطلاحی است که برای کریپتوکارنسی به کار می‌‌رود. برای فهم اینکه اصطلاح ارز دیجیتال چیست، باید اول از همه بدانیم  ارز دیجیتال یک نوع پول مجازی است که از طریق رمزنگاری حفاظت می‌شود و خرج کردن اشتباه یا تقلب در آن را تقریباً غیرممکن است. از رمزنگاری علاوه بر ایمن سازی و تأیید تراکنش‌ها، برای کنترل ایجاد واحدهای جدید انواع ارز دیجیتال نیز استفاده می‌شود. این ارزهای رمزنگاری شده خاص در واقع همان رمزارزها هستند که به طور کلی به ارز دیجیتال شهرت پیدا کرده‌اند. اما اساس ارز دیجیتال چیست؟ بسیاری از ارزهای دیجیتال بر اساس فناوری بلاکچین ساخته شده‌اند، که یک دفتر کل توزیع شده از تراکنش‌هاست که توسط یک شبکه توزیع شده از کامپیوترها نگهداری و اجرا می‌شود. این ارزها برخلاف پول‌های دیگر، مستقل از هر بانک مرکزی یا دولتی دادوستد می‌شوند. تراکنش‌های ارزهای دیجیتال روی شبکهٔ بلاکچین انجام می‌شوند. این شبکه برای ذخیره‌سازی تراکنش‌ها از الگوریتم رمزنگاری استفاده می‌کند. به دلیل سطح بالایی از رمزنگاری، تراکنش‌های رمزارزها بسیار امن هستند و نمی‌توان اطلاعات تراکنش‌ها را تغییر داد. از معروف‌ترین ارزهای دیجیتال می‌توان به بیت‌کوین، اتریوم، ریپل، دوج‌کوین، سولانا، پولکادات، شیباینو و... اشاره کرد.



ویژگی‌های انواع ارز دیجیتال

ویژگی‌های ارزهای دیجیتال شامل موارد زیر می‌شود:

1. آنی و بدون واسطه: با توجه به طراحی ارزهای دیجیتال، تراکنش‌های آن‌ها بدون واسطه و در کوتاه‌ترین زمان ممکن صورت می‌گیرد که این ویژگی آن‌ها را به‌عنوان یک ارز الکترونیکی مناسب برای تراکنش‌های اینترنتی مطرح کرده‌است.

2. غیرمتمرکز: ارزهای دیجیتال بدون تابعیت وابسته به هیچ سازمان و یا دولت مرکزی جهانی تأمین می‌شوند و به عبارت دیگر، مستقل از بانک‌های مرکزی هستند. برخلاف فیات‌ها که با کنترل بانک‌ها و به‌صورت متمرکز دادوستد می‌شوند.

3. امنیت: امنیت تراکنش‌های ارزهای دیجیتال به دلیل استفاده از فناوری بلاکچین به بهترین شکل گارانتی شده‌است. تمامی تراکنش‌های انجام‌شده بر روی بلاکچین، به‌صورت کدشده و از طریق الگوریتم‌های رمزنگاری انجام می‌شوند.

4. شفافیت: برخلاف ارزهای فیات، ارزهای دیجیتال به دلیل طراحی‌های شفاف خود، قابلیت مشاهدهٔ تراکنش‌های قبلی و بررسی انتقال‌دهنده و دریافت‌کننده را برای تمام شخص‌هایی که به شبکهٔ آن متصل هستند فراهم می‌کند.

5. صرفه‌جویی در هزینه‌های تراکنش: با استفاده از ارزهای دیجیتال، برای انجام تراکنش‌هایی که دولت‌ها و یا بانک‌های مرکزی برای آن‌ها هزینه‌های زیاد دریافت می‌کنند، هزینهٔ کمتر و مشخصی پرداخت می‌شود.

کاربردهای ارزهای دیجیتال

ارزهای دیجیتال به‌عنوان شکلی از پول دیجیتال، می‌توانند برای برخی شرایط و نیازهای مالی بسیار کاربردی باشند. در ادامه چند مورد از مهم‌ترین کاربردهای رمزارزها را بیان می‌کنیم:

انتقال وجه: یکی از کاربردهای ارزهای دیجیتال، انتقال وجه به‌سادگی و بدون مراجعه به بانک است. این ویژگی به ویژه برای افرادی که از داخل و خارج از کشور پول انتقال می‌دهند، می‌تواند مفید باشد.

خرید آنلاین: اغلب ارزهای دیجیتال به‌عنوان شیوه‌ای برای خرید محصولات و خدمات آنلاین مورد استفاده قرار می‌گیرند. این کاربرد به ویژه برای فروشندگان اینترنتی بسیار مفید است. آن‌ها می‌توانند با قابلیت ارزیابی زیاد و امنیت بالا، به مشتریان خود خدمات ارائه دهند.

سرمایه‌گذاری: بعضی از افراد، خرید و فروش ارزهای دیجیتال را به‌عنوان شکلی از سرمایه‌گذاری در نظر می‌گیرند. به‌منظور کاهش ریسک‌های سرمایه‌گذاری، بسیاری از افراد با توجه به تحلیل بازار و پیش‌بینی تحولات، به خرید ارز دیجیتال و فروش آن اقدام می‌کنند و از این راه سود کسب می‌کنند. کافی است قیمت ارز دیجیتال موردنظر را بدانند و در قیمت‌های پایی خرید و در قیمت‌های بالا فروش انجام دهند.

درنهایت باید گفت که مزایای رمزارزها هم‌اکنون مشخص شده‌است؛ اما بسیاری از کاربردهای رمزارزها هنوز در حال توسعه است. دولت‌ها هم در برخی از موارد با این ارزها مخالفت می‌کنند که البته این امر در حال کاهش است و در کل دنیا این ارزها در حال پذیرفته‌شدن به‌عنوان پول رسمی هستند.



تکنولوژی پشت ارزهای دیجیتال

حال بهتر است بدانیم که تکنولوژی پشت رمزارزها چیست و چرا قیمت ارزهای دیجیتال گستردگی زیادی دارد. تکنولوژی اصلی پشت ارزهای دیجیتال بلاکچین است. بلاکچین (Blockchain) یک سیستم پایگاه داده توزیع‌شده است که برای ردیابی تراکنش‌های ارزهای دیجیتال و سایر داده‌های ذخیره‌شده بر روی آن، از یک شبکهٔ کامپیوتری توزیع‌شده استفاده می‌کند. با این روش، تراکنش‌های انجام‌شده بر روی شبکه، به‌صورت دائمی و نامتمرکز در دیتابیس بلاکچین ذخیره می‌شوند.

نحوهٔ انجام تراکنش‌ها در بلاکچین

هر تراکنش بر روی بلاکچین به‌صورت یک بلوک اضافه می‌شود و بعد از این‌که تأیید شود، به‌صورت دائمی در بلاکچین ذخیره می‌گردد. بلاکچین با استفاده از الگوریتم‌های پیچیدهٔ رمزنگاری شده، امنیت بسیار بالایی برای انجام تراکنش‌های الکترونیکی فراهم می‌کند. برای مثال، اگر یک شخص بخواهد تغییری در یک تراکنش بر روی بلاکچین ایجاد کند، باید بلوک‌های بعدی از آن تغییر کنند و این کار بسیار سخت و تقریباً غیرممکن‌ است، زیرا این عمل باعث تغییر رمزنگاری همهٔ بلوک‌های بعدی می‌شود. این ویژگی باعث می‌شود اطمینان حاصل شود که هیچ شخصی قادر به تغییر تراکنش‌ها نیست و بلاکچین به‌طور کامل برای حفظ امنیت تراکنش‌ها طراحی شده‌است.

خرید و فروش ارزهای دیجیتال چگونه انجام می‌شود؟

برای خرید ارز دیجیتال معمولاً به شما به دو گزینه‌ٔ زیر یشنهاد می‌شود:

خرید ارز دیجیتال از طریق صرافی‌های ارزهای دیجیتال: صرافی‌هایی مانند Binance و Coinbase (و یا صرافی‌های داخلی) به شما این امکان را می‌دهند که با استفاده از ارز‌های قابل قبول، مانند دلار آمریکا یا یورو (و ریال در صرافی‌های داخلی)، به خرید وفروش ارزهای دیجیتال بپردازید. شایان ذکر است که باید به دقت قوانین هر صرافی را مطالعه کنید تا علاوه‌بر قیمت ارز دیجیتال موردنظر، از تعرفه‌ها، حداکثر و حداقل نقدینگی و قوانین مربوط به تبادلات آن صرافی آگاه شوید. خرید و فروش ارزهای دیجیتال در سال‌های اخیر بسیار محبوب بوده و معامله‌گران زیادی به این کار روی آورده‌اند.

انجام خرید و فروش ارزهای دیجیتال از طریق کیف پول‌های دیجیتال: اگر شما رمزارز دارید، می‌توانید از کیف‌پول‌هایی مانند MyEtherWallet و Exodus استفاده کنید تا با استفاده از ارز خود، ارز دیجیتال دیگری را خریداری کنید.



جمع‌بندی

ارزهای دیجیتال نام آشنایی است در بیش از ده سال اخیر، توجهٔ سرمایه‌گذاران بسیاری را به خود جلب کرده‌است. در این متن سعی شد تا ماهیت این ارزها بررسی شود و نحوهٔ عملکرد آن‌ها شرح داده شود. همان‌طور که گفته شد، یک تکنولوژی بسیار قدرتمند به نام بلاکچین در پشت‌پردهٔ فعالیت ارزهای دیجیتالی قرار دارد. البته درمورد انواع مختلف ارزها، ممکن است تکنولوژی‌های متفاوتی وجود داشته باشند؛ اما بلاکچین معروف‌ترین و پرکاربردترین سیستمی است که ماهیت ارزهای دیجیتال را تتشکیل می‌دهد. اگر شما هم به سرمایه‌گذاری در این حوزه علاقه‌مند هستید، کافی است آموزش‌های لازم را ببینید و قیمت ارزهای دیجیتال را بررسی کنید. برای بررسی قیمت ارزهای دیجیتال، می‌توانید به سایت صرافی‌های داخلی و خارجی معتبر مراجعه کنید.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 843]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن