تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 6 مرداد 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اى مؤمن! به تحقيق اين دانش و ادب بهاى جان توست پس در آموختن آن دو بكوش كه هر چه بر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

الکترود استیل

سلامتی راحت به دست نمی آید

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1808204434




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پمپ آب ساختمان


واضح آرشیو وب فارسی::


انتخاب پمپ آب ساختمان


پمپ آب ساختمان از ملزومات زندگی امروزی است زیرا یکی از معضلات افراد کمبود فشار آب در بسیاری از ساختمان‌ها است. به‌خصوص افرادی که در ساختمان‌های بلند یا مناطق مرتفع زندگی می‌کنند با این مشکل جدی روبرو هستند. این مسئله در طبقات بالای ساختمان بیشتر احساس می‌شود. بهترین راهکار برای حل این مشکل استفاده از پمپ‌های خانگی برای ساختمان است.

 پمپ آب ساختمان در مسیر شبکه آبرسانی نصب شده و با افزایش فشار، می‌تواند آب را به سمت طبقات بالاتر هدایت کند. تهیه و انتخاب پمپ آب مناسب می‌تواند در حل این مشکل و آبرسانی بهتر به طبقات بالاتر کمک کند. در این مقاله درباره انواع پمپ آب ساختمان های خانگی و نحوه کارکرد آنها صحبت می‌کنیم و در انتها نیز نکاتی را بیان می‌کنیم که در انتخاب پمپ بهتر و خرید آن متناسب با تعداد طبقات ساختمان کمک‌کننده هستند. تمام این نوع از پمپ ها از شرکت کشتیران با برند دافو قابل تهیه هستند.

انواع پمپ آب ساختمان

در این بخش به معرفی انواع پمپ ساختمان می‌پردازیم. شناسایی انواع پمپ اهمیت زیادی دارد؛ چراکه پمپ‌ها از نظر ساختاری دارای ویژگی‌های مختلفی هستند و هرکدام در شرایط خاصی کاربرد دارند. از جمله پرکاربردترین پمپ‌های آب خانگی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

پمپ آب بشقابی

 در این نوع پمپ برای انتقال انرژی چرخشی از یک یا چند روتور استفاده می‌شود. با ورود مایعات به سیستم پمپ، پروانه‌های در حال چرخش نیروی گریزازمرکز تولید کرده و این نیرو باعث انتقال سیالات می‌شود. در نتیجه با چرخش روتور سرعت بالا رفته و مایع با سرعت زیاد به سمت خروجی پمپ جریان پیدا می‌کند. از قسمت‌های مهم پمپ بشقابی، پروانه است. پروانه این موتورها با سرعتی بین ۵۰۰ تا ۵۰۰۰ دور در دقیقه می‌تواند بچرخد.

 پمپ آب جتی 

این نوع پمپ که به آن پمپ آب سانتریفیوژ نیز گفته می‌شود، کاربرد زیادی در مصارف خانگی و ساختمان‌ها دارد. از این پمپ‌ها می‌توان برای انتقال آب از اعماق به سطوح بالای زمین نیز استفاده کرد. همچنین به دلیل عملکرد مؤثر آن در افزایش فشار آب، در ساختمان‌های چندطبقه کاربرد زیادی دارد. نکته مهم در استفاده از این پمپ این است که محفظه و بدنه آن باید همیشه داخل آب قرار بگیرد تا عملکرد صحیحی داشته باشد.

 پمپ آب دو پروانه

 این پمپ نیز ساختار مشابهی با پمپ‌های سانتریفیوژ دارد با این تفاوت که در این پمپ از پروانه‌های پشت‌به‌پشت استفاده شده است. پمپ آب دو پروانه برای پمپاژ مایعاتی مانند آب تمیز استفاده می‌شود. معمولاً در خانه‌هایی که تعداد طبقات و واحدهای زیادی دارند استفاده می‌شود؛ چراکه این پمپ می‌تواند با قدرت زیادی آب را به طبقات بالا و به واحدهای مختلف ساختمان انتقال دهد. پروانه‌های به‌کاررفته در این نوع پمپ معمولاً از جنس استیل یا برنج هستند. این پمپ برای مصارف خانگی، دامپروری و ... کاربرد دارد.

 پمپ آب محیطی

 این پمپ نیز می‌تواند سرعت مناسبی تولید کند، به همین دلیل امروزه برای مصارف خانگی شاهد کاربرد بسیار زیادی این نوع پمپ هستیم. این پمپ آبرسانی می‌تواند برای مکان‌هایی که احتیاج به دبی بالا است استفاده شود. استفاده از این پمپ به‌عنوان پمپ آب ساختمان می‌تواند با مصرف انرژی کمتر، بهره‌وری بیشتری را فراهم کند؛ بنابراین پمپ آب محیطی می‌تواند انتخاب مناسبی برای ساختمان باشد.

 

انتخاب پمپ آب ساختمان باتوجه‌به تعداد طبقات

یکی از مشکلات افراد در خرید پمپ آب ساختمان، انتخاب پمپ متناسب با تعداد طبقات است. معمولاً ساکنان به دلیل داشتن اطلاعات غلط نمی‌توانند به‌خوبی تشخیص دهند که کدام پمپ برای ساختمانی که در آن زندگی می‌کنند مناسب است. در این بخش مطالبی را ارائه می‌دهیم که به شما کمک می‌کند تا پمپ مناسب بر اساس تعداد طبقات را انتخاب کنید. پس حتماً تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

 پمپ آب مناسب ساختمان یک طبقه

 ازآنجایی‌که ساختمان‌های یک طبقه به طور معمول با مشکل فشار آب روبرو نیستند، افت فشار در این ساختمان‌ها می‌تواند به دلایل زیر باشد:

  • نقص در لوله‌کشی ساختمان
  •  نشتی لوله یا ترکیدگی لوله آب ساختمان
  •  نصب غیرقانونی پمپ

 این دلایل می‌توانند باعث شوند که در ساختمان افت فشار ایجاد شود؛ بنابراین قبل از خرید پمپ آب مناسب برای ساختمان یک طبقه حتماً به این موردتوجه داشته باشید که علت افت فشار آب مربوط به پمپ باشد و سپس اقدام به خرید کنید. پمپ‌های مناسب برای این شرایط پمپ آب محیطی و بشقابی نیم اسب است.

پمپ آب مناسب ساختمان 2 طبقه

 در ساختمان‌های 2 طبقه اگر سیستم لوله‌کشی به‌صورت درست و اصولی باشد، شاهد افت فشار یا کاهش فشار آب نخواهیم بود. بااین‌حال اگر افت فشار در ساختمان‌های 2 طبقه وجود داشته باشد می‌توان از پمپ‌های بشقابی با توان یک اسب استفاده کرد. برای ساختمان‌های 2 طبقه استفاده از پمپ های خیلی قوی ضرورتی ندارد.

 پمپ آب مناسب برای ساختمان 3 طبقه

 ازآنجایی‌که معمولاً افت فشار از طبقه سوم به بالاتر شروع می‌شود، تهیه پمپ مناسب اهمیت بسیار زیادی دارد. برای ساختمان‌های 3 طبقه می‌توان از پمپ‌های جتی استفاده کرد. همچنین پمپ‌های دو پروانه یک و نیم اسب نیز گزینه مناسبی هستند.

پمپ آب مناسب ساختمان 4 طبقه

 ازآنجایی‌که فشار آب در طبقات بالاتر از ۳ به‌تدریج افزایش می‌یابد؛ بنابراین در طبقه ۴ با افت فشار بیشتری روبه‌رو هستیم. از جمله مناسب‌ترین و بهترین پمپ‌های آب برای ساختمان ۴ طبقه پمپ‌های جتی و دو پروانه دو اسب هستند.


بهترین پمپ آب ساختمان

پمپ آب مناسب ساختمان ۵ طبقه

 پمپ آب ساختمان ۵ طبقه به دلیل کاهش شدید در دبی و هد باید پمپی باشد که بتواند دبی و هد بالایی ایجاد کند. برای برطرف‌شدن این مشکل استفاده از پمپ‌های دو پروانه دو اسب کمک‌کننده خواهد بود. پمپ‌های جتی برای ساختمان ۵ طبقه مناسب نیستند.

پمپ آب مناسب ساختمان 6 طبقه

 به دلیل افزایش ارتفاع در ساختمان‌های 6 طبقه پمپ آب باید بتواند آب را به طبقات بالا برساند. پمپ‌های جتی می‌توانند آب را با فشار زیادی به ارتفاع بالا پرتاب کنند؛ بنابراین پمپ آب جتی دو اسب بهترین پیشنهاد ما برای ساختمان ۶ طبقه هستند.

پمپ آب مناسب ساختمان 7 طبقه

در انتخاب پمپ آب ساختمان ۷ طبقه توجه به تعداد واحدها اهمیت زیادی دارد. به طور مثال برای ساختمان تک‌واحدی 7 طبقه می‌توان از دو پروانه دو اسب استفاده کرد. استفاده از دو پروانه دو اسب برای ساختمان ۷ طبقه با تعداد واحدهای بیشتر نیز کمک‌کننده است.

لازم به ذکر است که در شرکت کشتیران علاوه بر پمپ، تهیه دیزل ژنراتور و موتور برق با 1 سال گارانتی و 10 سال خدمات پس از فروش ممکن است.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 522]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


سبک زندگی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن