تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 5 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):اگر بسم اللّه‏ را قرائت كنى، فرشتگان، تا بهشت تو را حفظ مى‏كنند و آن شفاى هر در...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797637368




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

در این موارد هرگز از ساندویچ پانل استفاده نکنید.


واضح آرشیو وب فارسی::

 ساندویچ پانل ها مصالح نوینی هستند که جایگزین مصالح سنتی شده اند. انواع پانل‌های ساندویچی در کنار مزایای بسیار، معایب اندکی نیز دارند که در مقاله به بررسی مزایا و معایب انواع ساندویچ پانل خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

 


ساندویچ پانل

ساندویچ پانل یا پنل یکی از مصالحی است که این روزها در بازار مصالح ساختمانی به شدت مورد توجه قرار گرفته و بحث‌های زیادی در مورد آن جریان دارد. مانند هر محصول دیگری بسیاری از مردم از مزایای آن حرف می‌زنند و برخی دیگر نیز اقدام به نقد و بیان نکات منفی آن می‌نمایند.

اما واقعیت ساندویچ پانل چیست و آیا حرف‌هایی در مورد ساندویچ پانل زده می‌شود تا چه حد حقیقت دارد. در ادامه با ما همراه باشید تا به بررسی کلی آن پرداخته و در انتها به نتیجه‌گیری کلی آن برسیم.

ساندویچ پانل چیست؟

ساندویچ پانل یک نوع از مصالح پیش ساخته است با ساختاری سه لایه، که دو طرف آن معمولاً از ورق‌های فولادی استفاده شده و در هسته یا وسط دو ورق از یک لایه عایق قوی استفاده می‌شود. این محصول به دلیل ساختار چند لایه خود به ساندویچ پنل یا پانل مشهور بوده و دارای مزایای زیادی از نظر ساختمان سازی است.

همانطور که گفتیم این محصول در حدود 30 سال پیش توسط شرکت ماموت وارد بازار ایران شده و میزان تولیدات آن هر روز بیشتر و بیشتر ‌می‌شود.


ساندویچ پانل

مزایا و معایب ساندویچ پانل

استفاده از ساندویچ پنل از زمانی که اولین نمونه این محصول تولید شد، به سرعت رواج پیدا کرده و از آن زمان تاکنون روز به روز بر میزان استفاده و مصرف آن افزوده می‌شود.

داشتن مزایای زیاد و معایب اندک یکی از مهمترین مواردی است که باعث رواج و مصرف بالای پانل ساندویچی در ایران و جهان شده است.

مهمترین مزایا و معایب پانل ساندویچی به شرح ذیل است:

مزایای ساندویچ پانل

داشتن وزن پایین نسبت به مصالح دیگر

قیمت ارزان و با صرفه فراوان اقتصادی

حمل و نقل راحت به محل استفاده

نصب و قابلیت استفاده راحت

مقاومت بالا در برابر ضربه و خوردگی

مقاومت بالای دمایی

خواص ضد آتش و نسوز در برابر آتش

طول عمر طولانی

قابلیت استفاده مجدد در سازه‌ای دیگر

عمر طولانی

استحکام بالا در برابر ضربات و فشارهای فیزیکی

معایب ساندویچ پانل

هر ماده یا ساختاری که در جهان وجود دارد به صورت طبیعی دارای نکات منفی و مثبت مربوط به خود بوده و چیزی را نمی‌توان در خارج از این موضوع متصور شد. ساندویچ پانل هم از این قاعده مستثنی نبوده و نمی‌توان تنها به نکات مثبت آن پرداخته و نکات منفی آن را نادیده گرفت. بنابراین ساندویچ پنل هم دارای نکات منفی است که در مقایسه با سایر مصالح ساختمانی، کمترین معایب را دارد که به شرح ذیل هستند:

در برخی از انواع بی کیفیت پانل‌ها از انواع ورق‌های بسیار نازک و بی‌کیفیت استفاده شده است که ضمن قیمت پایین خود دارای کیفیت بسیار بدی بوده و عمر آن‌ها نیز بسیار کوتاه است.

در برخی از محصولات تولیدی از انواع پشم معدنی به عنوان عایق استفاده می‌شود که در هنگام استفاده به سرعت از لایه ورق جدا شده و در انتها باعث افت کیفیت بیشتر این محصول می‌گردد.

گروه تولیدی ماموت بزرگترین سازنده انواع ساندویچ پانل سقفی و دیواری در خاورمیانه است که با ساخت و ارائه بهترین محصولات خود ضمن استفاده از مواد اولیه با کیفیت از انواع لایه‌های پلی اورتان و پشم سنگ خالص استفاده نموده و برای آسان کردن نصب آن‌ها از تکنولوژی‌های جدید جهان استفاده ‌می‌نماید.

در چه مواردی از انواع ساندویچ پانل استفاده نکنیم؟

افراد زیادی که در بازار مصالح ساختمانی سنتی در حال فعالیت هستند، به صورت روزانه و برای انصراف مردم از خرید انواع ساندویچ پانل اقدام به ذکر نکات منفی آن می نمایند.

این افراد برای شرح این موضوع و همچنین توضیح موارد منفی ارائه شده هیچ گونه دلیل منطقی و متکی بر علمی را ارائه نمی‌دهند و علاوه بر تخریب انواع ساندویچ پانل بدون شک باعث متضرر شدن خریدار منصرف شده نیز خواهند شد.

اما فارغ از این امر، گاهاً نیاز هست که از مصرف و یا خرید برخی از محصولات ساندویچ پانل خودداری نموده که در ادامه به ذکر این دلائل ‌می‌پردازیم:

1- یکی از مهمترین مواردی که موجبات رواج و خرید بالای پانل ساندویچی را فراهم نموده است داشتن یک لایه پر قدرت حرارتی و جلوگیری از ورود هوای گرم و یا سرد به داخل ساختمان است . در برخی از ساندویچ پانل‌های نسوز از مواد بسیار بی‌کیفیت استفاده می‌شود که علاوه بر اینکه نقش عایقی ندارند، موجبات انواع حساسیت و بیماری نیز در محل استفاده می‌شوند.

برای جلوگیری از این موضوع همیشه از محصولات شرکت های معتبر تولیدی مانند ماموت که دارای چندین سال سابقه کار و فعالیت در این زمینه است، استفاده نمایید.

2- امر دیگری که در پنل‌های ساندویچی نقشی اساسی را ایفا می نماید، خواص ضد حریق و نسوز بودن آن است. در انواع محصولات با کیفیت این ویژگی، نقشی اساسی را داشته و بدون شک در صورت ایجاد هر گونه حادثه به نقش و اهمیت این مزیت مهم پی خواهید برد.

اما در برخی از محصولات شرکت‌های تولیدی بی نام و نشان از انواع عایق‌های متفرقه به جای مواد نسوز استفاده نموده که خرید و به کارگیری آن‌ها بسیار خطرناک بوده و در صورت وقوع هر گونه حادثه اتش سوزی فوم به شدت شعله ور شده و تلفات بسیار بالاتری از آن را به جای خواهد گذاشت.


ساندویچ پانل

سخن پایانی

ساندویچ پنل یکی از بهترین مصالح ساختمانی است که هم‌اکنون در ساختمان‌ها و انواع سازه‌های صنعتی و غیر‌صنعتی مورد استفاده قرار گرفته و روز به روز نیز بر این مقدار آن افزوده می شود. دلیل بالای استفاده از ساندویچ پانل در ساختمان‌ها مزایای بسیار زیاد آن است.

البته مزایای زیاد این محصول ناشی از کیفیت مواد اولیه و همچنین شیوه تولید آن است. شرکت‌های معتبر و برند ایرانی مانند ماموت که سالها برای جلب رضایت مشتری و افزایش فروش خود تلاش کرده اند، بدون استثنا از مواد اولیه با کیفیت و همچنین آخرین تکنولوژی‌های روز در این باره استفاده می‌نمایند. برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با ساندویچ پانل ماموت و استعلام قیمت روز ساندویچ پانل‌های با کیفیت ماموت با شماره‌های زیر تماس حاصل فرمایید.

شماره‌های تماس

021-44030121

021-44030122

021-44030414

021-44030415






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 261]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن