تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 5 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):سلام را رواج ده تا خير و بركت خانه ‏ات زياد شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797749092




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

میلیون ها نفر در سراسر جهان از سیگار یا ویپ ها استفاده می کنند. کشیدن سیگار علاوه بر مضراتی که دارد باعث سرفه بیش از حد در بعضی مواقع نیز می شود. سیگار های الکترونیکی را ویپ نیز می نامند. برخی ز آن ها مانند سیگار های معمولی یا پیپ هستند.


واضح آرشیو وب فارسی::


میلیون ها نفر در سراسر جهان از سیگار یا ویپ ها استفاده می کنند. کشیدن سیگار علاوه بر مضراتی که دارد باعث سرفه بیش از حد در بعضی مواقع نیز می شود. سیگار های الکترونیکی را ویپ نیز می نامند. برخی ز آن ها مانند سیگار های معمولی یا پیپ هستند.

 سیگار های الکترونیکی اگر به عنوان جایگزین کامل برای سیگار های معمولی  و سایر محصولات دودزا استفاده شوند، این پتانسیل را دارند که برای افراد مبتلا به سیگاری که باردار نیستند مفید باشد. ویپ ها برای جوانان، زنان باردار و همچنین کسانی که دارای مشکلات تنفسی هستند توصیه نمی شود. اگر سیگار می کشید، ممکن است دچار سرفه هایی بشوید که از بین نمی روند. چه چیزی دقیقا باعث سرفه افراد می شود؟ در اینجا به برخی از دلایل این سرفه ها اشاره شده است.

سرفه کردن در هنگام مصرف سیگار یا ویپ

سرفه در برخی از افراد یک نوع سرفه مزمن است که اغلب در صورت سیگار کشیدن به آن دچار می شوید. افراد مبتلا به سرفه سیگاری اغلب حس خس خس کردن در سینه را نیز دارند. ویپ ها و سیگار ها با قیمت ها و کیفیت های مختلفی عرضه می شوند. اگر قیمت ویپ کم باشد، کیفیت آن و نیکوتین مصرفی کاهش می یابد در نتیجه باعث سرفه می شود.

 

دلایل ممکن برای سرفه کردن در هنگام ویپینگ

مواد شیمیایی که هنگام سیگار کشیدن استنشاق می کنید می توانند باعث التهاب و تغییرات در راه های هوایی شما شوند. استعمال دخانیات به مو های کوچکی که مجرای تنفسی شما را می پوشانند آسیب می رساند. معمولا به شفاف ماندن آن ها کمک می کند. راه های هوایی شما نیز بیش از حد مخاط تولید می کنند. سرفه راه طبیعی بدن برای غلبه بر این تغییرات است. دلایل زیادی برای سرفه کردن هنگام سیگار کشیدن یا استفاده از ویپ وجود دارد که به ترتیب با آن ها آشنا خواهید شد:

آسیب ریه در اثر استفاده بیش از حد از سیگار

استعمال سیگار باعث تغییرات مضری در ریه ها و مجاری تنفسی شما می شود. هر سیگاری که می کشید باعث تحریک، التهاب و سرفه در ریه های شما می شود. سیگار می تواند منجر به کاهش اکسیژن قسمت های حیاتی بدن شود، زیرا به ریه آسیب می رساند و در نتیجه فضاهای هوایی و رگ های خونی در ریه ها را کاهش می دهد. تنفس شما سخت تر شده و در صورت شدت سرفه ها و از بین ریه می تواند به سرطان ریه منجر شود. در این صورت باید به فکر ترک سیگار یا ویپ باشید.    

کویل دستگاه ویپ آسیب دیده است

تعویض مرتب کویل های آسیب دیده می تواند آزار دهنده باشد. برخی از موارد هستند که بر طول عمر کویل ویپ تاثیر می گذارند. گاهی اقات اگر پنبه کویل خیلی سفت بسته شده باشد، یک بوی سوختگی ایجاد می شود.اطمینان حاصل کنید که مخزن شما دارای نیکوتین مایع کافی برای پر کردن حداقل یک سوم مخزن باشد. 

مقدار نیکوتین مایع ویپ بیش از حد نیاز است

معمولا از مقدار کمی نیکوتین در ویپ ها استفاده می شود . برخی از افراد که به نیکوتین علاقه ای ندارند، از جویس های بدون نیکوتین استفاده می کنند.  مقدار نیکوتین از 3 تا 36 میلی گرم متغیر است. مقدار 24 گرم حدودا برای کسی مصرف می شود که در روز بیشتر از دوبسته سیگار می کشد. این کار بسیار برای ریه مضر بوده و باعث سرفه بیش از حد می شود.



استفاده از مایع ویپ تقلبی

استفاه از مایع تقلبی به دلیل داشتن ترکیبات ناشناس می تواند مضر باشد. تبعات مواد بی کیفیت سرفه های مکرر است. آن ها علامت استانداردی ندارند و حتی طعم ها و عصاره های استفاده شده نیز از کیفیت بالایی برخوردار نیستند. چنین مواد بی کیفیتی ممکن است برای دستگاه شما هم آسیب زا باشد. همچنین خطر آتش سوزی نیز دارند و مستعد سوختن با سرعت بالا هستند. برای جلوگیری از سرفه کردن باید خرید جویس  ویپ اورجینال را مد نظر خود قرار دهید.

تنظیم اشتباه قدرت دستگاه

یکی از تنظیمات ویپ، تنظیم میزان نیکوتین دریافتی است. اگر میزان آن را کم کنید کامدهی کمی ایجاد می کند. اگر تنظیمات آن را تغییر داده و قدرت را بالا ببرید کامدهی بیشتری را تجربه می کنید اما  امکان سرفه بیشتر می شود.

بهترین راه برای حل کردن مشکل سرفه هنگام مصرف سیگار چیست؟

سرفه یک فرد سیگاری ممکن است یک واکنش موقت به ویپ باشد که وقتی نمی کشید خیلی سریع برطرف می شود. همچنین می تواند علائم اولیه بیماری انسداد ریه نیز باشد. این بیماری تقریبا شایع است که از سیگار کشیدن به وجود می آید. انسداد ریه می تواند منجر به علائمی مانند تنگی نفس شود که با گذشت زمان بدتر می شود. این بیماری درمان ندارد اما می توان علائم آن را کنترل کرد.

بهترین کار در صورت سرفه کردن این است که سیگار را ترک کنید. سرفه اغلب در عرض یک ماه پس از ترک کردن بهبود می یابد. اگر چه در ابتدا بدتر می شود چون تمام مخاط در ریه ها از بین می رود. در آخر در صورت ترک کردن به طور کامل از بین می رود و بهبود می یابد. اگر نمی توانید سیگار یا ویپ را به طور کامل ترک کنید، باید حداقل مصرف آن را کاهش دهید. برخی از افراد داروهای خانگی مختلفی را برای بهبود سرفه امتحان می کنند. شما هم می توانید برخی از دارو هایی که عوارض ندارند را امتحان کنید. اما اگر به سیگار کشیدن ادامه دهید، هیچ نشانی از بهبودی نخواهید یافت.

نتیجه گیری و نکات نهایی

استعمال دخانیات عواقب جدی برای سلامتی دارد. هر سیگاری که می کشید تاثیری مادام العمر بر سلامت شما دارد. نیکوتین موجود در سیگار اعتیاد آور است که ترک آن را برای افراد مشکل می کند. وقتی سیگار یا ویپ را روشن می کشید همراه با نیکوتین، چند هزار ماده شیمیایی دیگر نیز وجود دارد که استنشاق می کنید. دود تنباکویی که استنشاق می کنید دارای بیش از 70 ماده شیمیایی سرطان زا است که تقریبا به هر قسمت از بدن شما آسیب می رساند. برای ای نکه هنگام سیگار یا ویپ کشیدن دچار سرفه های مکرر نشوید، باید از ویپ ها و جویس های اورجینال استفاده کنید.

 






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 964]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


پزشکی و سلامت
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن