تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):ریشه های کفر سه چیز است:حرص و بزرگ منشی نمودن و حسد ورزیدن.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815513499




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

زنجیره شارد چیست؟


واضح آرشیو وب فارسی::


بلاک چین اتریوم به دلیل جذابیت بالای خود توانست افراد بسیاری را به خود جذب کند. بنابراین تراکم شبکه به سرعت بالا رفت و تایید تراکنش‌ها زمان زیادی از نودها (کاربران) تلف کرد. توسعه دهندگان شبکه اتریوم تصمیم گرفتند تا با خلق یک استراتژی مشکل شلوغی شبکه را از بین ببرند. تغییرات و استراتژی‌های اتریوم، اتریوم 2 نامیده شد. در این مقاله قصد داریم در مورد اتریوم، اثبات سهام و شارد اتریوم صحبت کنیم. با ما همراه باشید.

اتریوم 2 چیست؟

مهمترین تغییری که در اتریوم تا کنون رخ داده، تغییر از مدل اثبات کار (PoW) به مدل اثبات سهام (PoS) است. هدف اثبات سهام بهبود امنیت و مقیاس پذیری شبکه بلاک چین است. از دیگر تغییرات اتریوم، شارد است. شارد یک اصطلاح فراگیر است که تکامل بعدی اتریوم را به یک شبکه با عملکرد بهتر و در دسترس‌تر توصیف می‌کند. الگوریتم شارد به شبکه کمک می‌کند تا تراکنش‌ها به طور همزمان در بخش‌های کوچکتر، بین تمام نودها (کاربران) پردازش شوند و در نتیجه سرعت تراکنش افزایش می‌یابد. 

چرا به اتریوم 2 ارتقا داشته باشیم؟

بهبود در این زمینه‌های مقیاس پذیری، امنیت و سرعت تراکنش برای اتریوم بسیار مهم و کلیدی است. اتریوم مرکز برنامه‌های غیرمتمرکز مبتنی بر قراردادهای هوشمند (dApps) است. زمینه‌های گفته شده در امور مالی، املاک و مستغلات، زنجیره‌های تامین مواد اولیه، قراردادهای حاکومتی و بسیاری دیگر کاربرد دارند. بنابراین برای داشتن چنین تأثیری، اتریوم باید بتوانند تعاملات شبکه را در مقیاس بزرگ مدیریت کنند.  شما می‌توانید در صرافی ارز دیجیتال والکس قیمت اتریوم را به صورت لحظه‌ای مشاهده کنید.

اتریوم 2 تغییرات دیگری هم به همراه خواهد داشت؟

شبکه اتریوم به دلیل شلوغی بسیار با مشکلاتی مواجه شده است. به عنوان مثال، هزینه‌های استخراج در برخی شرایط فوق العاده بالا می‌رود. اما این مشکل با وجود اعتبار دهنده‌ها در اتریوم 2 رفع خواهد شد. اعتباردهنده‌ها باید ۳۲ اتر را به عنوان بخشی از معامله سرمایه گذاری کنند. هرچند خود ۳۲ اتر می‌تواند مانعی برای ورود به شبکه بلاک چین اتریوم باشد. اما راه‌های جایگزینی برای پیوستن به اعتباردهنده‌هایی با سرمایه‌های کوچک‌تری وجود دارد. اما اشاره به آنها از چارچوب مقاله خارج است.

در حال حاضر، شبکه اتریوم می‌تواند حدود ۲۵ تا ۳۰ تراکنش در ثانیه را انجام دهد. اما پیش بینی می‌شود اتریوم مرج حدود ۱۰۰۰۰۰ تراکنش در ثانیه را انجام دهد. این سطح از مقیاس پذیری با اجرای تکنیک شاردینگ به دست خواهد آمد. در این تغییر، ۶۴ «زنجیره خرد» مورد استفاده قرار می‌گیرند که از طریق تراکنش‌ها به صورت موازی اجرا می‌شوند. از نظر تئوری ۶۴ برابر سریعتر از شبکه فعلی اتریوم در ثبت تراکنش‌ها است. با اثبات سهام و تکنیک شارد، اتریوم بزرگترین تحولات تاریخ خود را داشته است.

 

شاردینگ چیست؟



در اتریوم ۱ تمام نودها باید تمام فعالیت‌های شبکه را تایید می‌کردند. از این رو باید از تمام فعالیت‌های شبکه یک کپی نزد خود نگه می‌داشتند. می‌توانید تصور کنید این حجم از اطلاعات چه میزان ترافیکی را ایجاد می‌کرد؟ این حجم ترافیک سرعت فرایندها را به شدت کند می‌کرد. اما در اتریوم 2 این مشکل با بخش‌بندی شبکه یا شاردینگ حل شده است. در این به روز‌رسانی بلاک چین اتریوم به چند بخش کوچک‌تر تقسیم می‌شود و به جای کپی شدن و در اختیار کاربر قرار گرفتن، این کاربران هستند که در اختیار هر بخش از شبکه قرار می‌گیرند. توسعه‌دهندگان در ابتدای کار ۶۴ شارد برای شبکه در نظر گرفته‌اند. هنگامی که یک نود در یکی از این ۶۴ شارد (Shard) در حال فعالیت است، به فرایندهایی که در ۶۳ شارد دیگر رخ می‌دهد، کاری ندارد.

چند نکته:

نودها مسئول تأیید کار ماینرها و اطمینان از رعایت قوانین مرج اتریوم هستند. برخی افراد بهترین راه برای انجام این کار نگه داشتن یک نسخه کامل از اطلاعات کل اتریوم می‌دانند. به این ترتیب تأیید کار ماینر آسان خواهد بود. در صورتی که در این حالت به ۱ ترابایت فضای ذخیره سازی نیاز خواهند داشت. بنابراین اجرای یک ماینر برای یک فرد معمولی غیر عملی خواهد بود.

خرید اتریوم در بسیاری از صرافی‌های دنیا انجام می‌شود. اما کاربران ایرانی به هیچ وجه نباید از صرافی‌های خارجی خرید کنند. چرا که به دلیل تحریم ریسک شناسایی و مسدود شدن حساب کاربران ایرانی بسیار بالاست. لذا توصیه می‌شود با مراجعه به صرافی‌های ایرانی مانند والکس با اطمینان نسبت به خرید اتریوم و سایر ارزهای دیجیتال اقدام نمایید. 

چالش‌های شاردینگ

گرچه شاردینگ در تئوری راه گشا به نظر می‌رسد. اما چند چالش احتمالی از جمله حمله ۵۱ درصد وجود دارد. در حالت بدون شاردینگ حمله ۵۱ درصد، حمله‌ای مخرب است که یک مهاجم ۵۱ درصد تولیدکنندگان شبکه را در اختیار می‌گیرد تا اهداف خود را بر روی آنان اعمال کند. اما در حالت شارد یوزر مهاجم کافی است ۱۱ درصد گره‌ها را در اختیار بگیرد. در این صورت می‌تواند تمام شارد را در اختیار داشته باشد. شارد نیز تحت فرمان او خواهد بود مثلا می‌تواند تراکنش‌های نامعتبر را ارسال کند. توسعه دهندگان هسته اتریوم به نمونه گیری تصادفی به عنوان راه حل اشاره می‌کنند، اما این اره حل هنوز در حال توسعه است. 

کلام آخر: اتریوم 2 کنار گذاشته شد.

بنیاد اتریوم سازمان غیرانتفاعی است که عمدتاً مسئولیت هدایت توسعه نرم‌افزار زیربنایی اتریوم را بر عهده دارد. بنیاد اتریوم در به‌روزرسانی اخیر در وب‌سایت خود در مطلبی که به ارتقای پروتکل اتریوم اختصاص دارد، خاطرنشان می‌کند که اصطلاح "اتریوم 2" به منظور آماده‌سازی برای ادغام در حال حذف شدن است. بنیاد اتریوم می‌خواهد کلمه "اتریوم 2" را کنار بگذارد. چرا که بین دو پروتکل که در شرف تبدیل شدن به یک پلتفرم هستند، تفاوت ایجاد می‌شود.

تغییر نام تجاری به منظور جلوگیری از سردرگمی و کلاهبرداری‌های احتمالی به دلیل نام‌های متعدد برای بلاک چین اتریوم است. این بنیاد گفت: "دقت در انتخاب کلمات ما باعث می‌شود محتوای موجود در اتریوم توسط مخاطبان بیشتری درک شود". وب سایت این بنیاد توضیح می‌دهد که "پس از ادغام اتریوم و اتریوم 2 در یک زنجیره واحد، دیگر دو شبکه اتریوم مجزا وجود نخواهد داشت. بلکه فقط اتریوم خواهد بود".

به همین دلیل، با یک حرکت رو به جلو اتریوم ۱ به عنوان "لایه اجرا" شناخته می‌شود در حالی که اتریوم 2 "لایه جماع" نامیده خواهد شد. لایه اجرا تراکنش‌ها و داده‌ها را مدیریت می‌کند در حالی که لایه جماع یا جماع مسئول اجرای اجماع اثبات سهام است.

اگرچه این تغییر قابل توجه است. اما در درجه اول به منظور تغییر دیدگاه عموم مردم به اکوسیستم اتریوم است. بلکه در توسعه بلاک چین تغییری ایجاد نمی‌کند. این وب‌سایت می‌گوید: "به‌روزرسانی‌های اصطلاحات فقط قراردادهای نام‌گذاری را تغییر می‌دهند؛ بلکه اهداف یا نقشه راه اتریوم را تغییر نخواهند داد".






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 1428]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


علم و فناوری

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن