تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 7 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):حريص از دو خصلت محروم شده و در نتيجه دو خصلت را با خود دارد: از قناعت محروم است و در...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798124750




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

معرفی کمپ ترک اعتیاد تهران و شهریار


واضح آرشیو وب فارسی::

 


کمپ ترک اعتیاد
کمپ ترک اعتیاد

یکی از مشکلات جدی در زندگی امروزه، اعتیاد بوده که حتی اگر در اوایل مسیر، احساس شود که تغییر چندانی در زندگی ایجاد نکرده است، اما به مرور زمان اثرات آن برروی زندگی مشخص شده و روند کلی زندگی را دگرگون خواهد کرد. به همین جهت نیز در این مقاله قصد داریم تا ویژگی‌های بهترین کمپ ترک اعتیاد را بازگو کرده و مسیر اصلاح زندگی و بازگشت به زندگی پاک را به شما آموزش دهیم.

دلایل گرایش به اعتیاد چیست؟

پیش از آنکه در خصوص روش‌های ترک اعتیاد صحبت کنیم، ابتدا لازم است تا چند نکته در خصوص دلایل گرایش به اعتیاد خصوصا در جوانان و نوجوانان را بیان کنیم. از اصلی‌ترین دلایلی که افراد ابتدا مواد مخدر را تجربه کرده و سپس گرفتار آن می‌شوند، می‌توان به کمبود اعتماد نفس، نیاز به راه پیدا کردن در جمعی از دوستان، فشارهای زندگی، کمبود اراده در نه گفتن و ... اشاره کرد. در بسیاری از موارد، افرادی که مواد را تجربه کرده‌اند، در قدم اول فقط قصد همراهی با جمعی از دوستان را داشته، اما بعد از مدتی، احساس نیاز دائمی به مصرف را در خود احساس کرده‌اند.

متاسفانه تجربه کردن مواد مخدر، احساس سرخوشی را در فرد ایجاد کرده و مشکلات روزمره به کلی فراموش خواهند شد. هر چقدر که ماده مخدر قوی‌تر باشد، این احساس سرخوشی قوی‌تر، مدت زمان آن طولانی‌تر و نهایتا آثار مخرب آن بیشتر خواهد شد. افرادی که درگیر مشکلات زندگی هستند، با مصرف مواد مخدر، احساس خواهند کرد که باری از روی دوش آن‌ها برداشته شده و برای چند دقیقه، تمامی مشکلات خود را کنار گذاشته‌اند. همین احساس باعث می‌شود تا میل شدیدی نسبت به تجربه‌ی همین احساس داشته باشند.

ساز و کار مواد مخدر چگونه است؟

انواع مواد مخدر با ورود به بدن، سریعا از طریق خون خود را به مغز رسانده و با مختل کردن عملکرد نرمال مغز، باعث آزاد شدن سطح بالایی از هورمون‌های شادی آور می‌شوند. اگرچه بدن در مراحل اولیه با ورود این مواد، حالت تدافعی به خود گرفته و سعی در دفع کردن آن دارد، اما تغییرات مغزی باعث احساس حالتی شاد، آرام و بی اضطراب خواهد شد. از همان لحظات اول، بدن با بالا بردن گردش خون، ایجاد حالت بیرون روی (اسهال و استفراغ)، سعی در دفع کردن این مواد داشته که همین اقدامات باعث وارد شدن فشارهای جسمی به بدن فرد معتاد خواهد شد.

در دفعات اول، تجربه مواد مخدر بسیار لذتبخش‌تر بوده و هرچقدر که مدت زمان مصرف بیشتر شود، اوج هیجان و احساس خوشی کاهش خواهد یافت. در حقیقت، مغز به حضور ماده مخدر عادت کرده و استعمال مجددا، باعث ایجاد لذت نمی‌شود. در نقطه مقابل، نرسیدن ماده مخدر باعث می‌شود که مغز احساس کمبود نموده و فکر و ذکر فرد معتاد را به سمت مصرف مجدد، هدایت خواهد کرد. به صورت کلی، افرادی که حتی با مواد مخدر سبک پا به عرصه اعتیاد گذاشته باشند، به مرور زمان یا میزان مصرف خود را افزایش می‌دهند و یا فاصله‌ی زمانی بین مصرف را کاهش خواهند داد تا از احساس کمبود در بدن و مغز خود، جلوگیری نمایند.

انواع مواد مخدر در ایران

در بازار ایران، مواد مخدر به دو بخش سنتی و صنعتی تقسیم بندی می‌شوند. مخدرهای سنتی اگرچه بی ضرر نیستند، اما میزان وابستگی و مضرات آن‌ها بسیار کمتر از مواد مخدر صنعتی است که در آزمایشگاه‌های غیرمجاز تولید می‌شوند. مواد مخدر سنتی عموما بر پایه‌ی مواد گیاهی بوده و روند تولید آن‌ها شامل یک پروسه‌ی صنعتی و آزمایشگاهی نیست. مرسوم‌ترین ماده مخدر سنتی، تریاک بوده که مصرف مشتقات آن نیز رایج است. شیره تریاک، سوخته و شربت تریاک، همگی از مشتقات خود تریاک بوده که روش‌های فرآوری آن‌ها متفاوت است.

مخدر تریاک و خانواده آن

خانواده تریاک، حاوی مورفین بوده که یک ماده مسکن و شادی آور است. با مصرف تریاک، فرد به حالت سرخوشی همراه با بی حالی درآمده و در مدتی که آثار مصرف آن پابرجاست، فرد در حال رویاپردازی و لذت درونی از زندگی خود است. عموما افراد پس از یک سال مصرف کردن تریاک، میل به افزایش میزان مورفین دریافتی داشته و به همین جهت پس از آن، به سراغ شیره یا سوخته می‌روند. هر چقدر زمان مصرف بیشتر باشد، ترک تریاک دشوارتر خواهد شد که این در مورد تمامی مواد مخدر، صادق است.

مخدر هروئین

هروئین از خانواده‌ی نیمه صنعتی است که از فرآوری صنعتی مورفین به دست می‌آید. هنگامیکه سطح مورفین موجود در خانواده تریاک دیگر پاسخگوی نیاز فرد نبوده و یا بودجه‌ی کمتری برای خرید مواد مخدر داشته باشد، عموما اولین انتخاب وی، مصرف هروئین است که حاوی مورفین با سطحی بسیار بالاتر از خانواده تریاک است. این ماده مخدر در صورت خالص بودن دارای رنگی کاملا سفید بوده، اما عموما در بازار ایران دارای ناخالصی بوده که رنگ آن را به قهوه‌ای تغییر می‌دهد.

مصرف هروئین به سه روش کشیدن دود، تزریق و یا اسنیف از بینی (بالا کشیدن پودر مخدر از طریق بینی) انجام می‌شود. این ماده مخدر قدرتمند از لایه‌های محافظتی مغز رد شده و به گیرنده‌های عصبی مغز با نام نوروفین متصل می‌شود. سپس سیستم عصبی مغز را مختل کرده و باعث ایحاد احساس سرخوشی بسیار بالا خواهد شد. سرعت عمل این مخدر به حدی بالاست که می‌تواند حتی در چند ثانیه، باعث تغییر حال فرد شود. اگرچه ترک هروئین نسبت به ترک تریاک بسیار دشوارتر است، اما با کمک گرفتن از تجربه متخصصان کمپ ترک اعتیاد، می‌‎توان این مسیر را دنبال کرد و به زندگی پاک بازگشت.

مخدر شیشه

شیشه یکی از خطرناک‌ترین مواد مخدر موجود در بازار ایران است. این ماده مخدر نه تنها مغز و جسم را فرسوده خواهد کرد، بلکه به دلیل ایجاد توهمات دیداری و شنیداری، باعث تندخو شدن مصرف کننده و ایجاد خطر برای اطرافیانش نیز خواهد شد. شیشه مخدری کاملا صنعتی بوده که از خانواده مث آمفتامین‌ها است. جالب است بدانید که به دلیل ساختار بلوری شکل و گاها شفافش، در بازار ایران با نام‌هایی همانند سنگ و کریستال نیز شناخته می‌شود.

مصرف ماده مخدر شیشه باعث آزادسازی سطح بالایی از هورمون‌های شادی‌آور دوپامین و نوراپی نفرین در مغز شده که لذت، شادی و سرخوشی بسیار بالایی را برای فرد به همراه دارد. فشار این هورمون‌های شادی‌آور به حدی بالاست که به سرعت سلول‌های مغزی از کار افتاده و مغز فرد به مرور زمان تحلیل خواهد رفت. پژوهش‌ها نشان داده است که ماده شیشه می‌تواند در کمتر از یک دهه، بخش‌های مهمی از مغز را از کار بیندازند. خوشبختانه مغز انسان امکان بازسازی داشته، اما هر چقدر از زمان مصرف شیشه بیشتر گذشته باشد، فرآیند ترک شیشه دشوارتر خواهد شد. بنابراین، در صورتیکه احساس می‌کنید فردی در حال مصرف شیشه است، هرچه سریعتر نسبت به ترک این اعتیاد، اقدام نمایید.


کمپ ترک شیشه
مخدر کراک

خوشبختانه با بالا رفتن دانش عمومی در خصوص مخاطرات مصرف مخدر کراک، این مخدر دیگر کمتر خرید و فروش شده و از دسته‌ی مخدرهای پر مصرف خارج شده است. ماده مخدر کراک، یک ماده صنعتی بوده که ترکیبی از مواد شیمیاعی مختلف است. در حقیقت، فرمول تهیه‌ی این ماده در آزمایشگاه‌های مختلف متفاوت بوده و هیچ ترکیب ثابتی برای آن وجود ندارد. کراک تنها مخدری است که حتی یکبار تجربه کردن آن، باعث اعتیاد میشود. روند از بین بردن بدن در این مخدر به حدی بالاست که کمتر معتادی توانسته بیش از سه سال این ماده را مصرف نموده و جان خود را از دست ندهد.

مخدر گل

یکی از مواد مخدری که امروزه طرفداران بسیار زیادی پیدا کرده و همگی نیز معتقدند که اعتیاد نداشته و تنها به بهبود عملکر مغز کمک می‌کند، ماده مخدری با نام گل است. این ماده مخدر از گیاه شاهدانه بدست آمده و با نام علمی تتراهیدروکانابینول شناخته می‌شود. هر چقدر سطح اسیدی بودن این مخدر بالاتر بوده و یا به زبان علمی، میزان THC آن بیشتر باشد، آثار مخرب آن نیز بسیار بیشتر خواهد بود. مخدر گل، وابستگی جسمی ایجاد نکرده، اما مغز را بازیچه خود خواهد کرد.

پس از مصرف متعدد گل، همواره صدایی در ذهن فرد، وی را ترغیب به مصرف مجدد خواهد کرد. این اعتیاد، از نوع اعتیاد روانی بوده که به مراتب بدتر از اعتیاد جسمانی است. با پیشرفت اعتیاد به این مخدر، مشاهده می‌شود که فرد از ماده مخدر گل به جای سیگار معمولی استفاده کرده و روزانه چندین نخ یا حتی یک پاکت کامل، مصرف می‌نماید. اعتیاد به گل، یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌ها برای قشر جوان و نوجوان جامعه است که باید جدی گرفته شود.

ترک اعتیاد

فارغ از نوع ماده مخدر مصرفی، پروسه استاندارد کلینیکی برای ترک انواع اعتیاد شامل چندین بخش است. در گام اول، مراحل مربوط به سم زدایی به یکی از سه روش فوق سریع، سریع و تدریجی انجام خواهد شد. با این کار، باقیمانده مواد مخدر از بدن فرد پاک شده و اولین قدم برای شروع پروسه‌ی ترک اعتیاد است. انتخاب از میان روش‌های سم زدایی بستگی به نوع ماده مخدر، مدت زمان مصرف، سن، جنسیت، سلامت جسمانی، نظر پزشک و همچنین بودجه مددجو دارد.

در گام بعدی، طرح درمان با استفاده از شبه مخدرها و ضد مخدرها تعیین خواهد شد. از این داروها برای کاهش علائم محرومیت در دوران ترک اعتیاد استفاده خواهد شد. هرچقدر که مددجو کمتر دچار علائم محرومیت شود (نرسیدن ماده مخدر)، پروسه‌ی درمان بهتر و سریع‌تر انجام خواهد گرفت. مواد شبه مخدر، از خانواده خود مخدرها بوده که سطح مورفین کمتری داشته و دوز مصرفی آن‌ها مطابق با نظر پزشک، رفته رفته کم خواهد شد. ضد مخدرها موادی هستند که باعث تغییرات گوارشی و حالت عمومی مددجو در زمان مصرف مخدر شده و همین امر نیز باعث می‌شود که مددجو، میل خود را به مصرف مجدد از دست دهد.

اما مهمترین گام برای ترک اعتیاد، پیدا کردن ریشه‌ی گرایش به مصرف مواد مخدر است. در دوره‌های ترک اعتیاد، روان درمانگران حضور مستمر و نقش پررنگی خواهند داشت. برگذاری جلسات روان درمانی به یافتن دلایل و ریشه‌ی اصلی گرایش به اعتیاد کمک کرده تا پس از آن، این مشکل حل شود. در صورتیکه روان مددجو برای پذیرش واقعیت آماده شده و در کنار روان درمانگر گام‌های عملیاتی برای بالا بردن اراده و عزت نفس برداشته شود، احتمال بازگشت به دام مخدرها، کاهش خواهد یافت.

بهترین کمپ ترک اعتیاد

در حال حاضر، کمپ‌های ترک اعتیاد متعددی در سرتاسر ایران تاسیس شده‌اند. اولین ویژگی که باید به آن دقت داشته باشید، معتبر بودن کمپ ترک اعتیاد است. از آنجاییکه بسیاری از کمپ‌ها بدون مجوز تاسیس شده و فعالیت می‌کنند، امکان بدرفتاری با مددجویان را داشته و ممکن است نه تنها به ترک اعتیاد کمک نکنند، بلکه باعث ایجاد ترس از خود کمپ نیز شوند. کمپ‌های معتبری که با مجوز سازمان بهزیستی کشوری تاسیس شده باشند، همگی پیرو استانداردهای رفتاری و درمانی مشخصی بوده که نه تنها به ترک اصولی کمک خواهند کرد، بلکه محیط و شرایط را برای ترک اعتیاد با کمترین سختی، فراهم خواهند کرد.

بهترین کمپ ترک اعتیاد تهران

از میان کمپ‌های دائر شده در شهر تهران، کمپ ترک اعتیاد مسیر سبز به دلیل تجربه‌ی بسیار بالای پرسنل، نرخ ترک بدون بازگشت بالا، فراهم کردن اقدامات رفاهی عالی، طرح درمان استاندارد، همدلی پرسنل، دسترسی آسان، قیمت مناسب و ...، یکی از بهترین کمپ‌های ترک اعتیاد معتبر در سطح شهر تهران است. این مجموعه، انواع کمپ دولتی، کمپ رایگان ترک اعتیاد، کمپ لاکچری، کمپ اختصاصی بانوان، کمپ خصوصی و ... را برای مددجویان عزیز فراهم کرده است.

مسیر سبز نه تنها در تهران، بلکه در شهریار نیز فعالیت مستمر داشته تا با آماده کردن محیطی امن، شاد، پاک و همچنین ارائه‌ی بهترین خدمات رفاهی و درمانی، تمامی شرایط برای ترک اعتیاد بدون بازگشت را فراهم کرده باشد. هر زمان که نیاز به مشاوره در خصوص ترک اعتیاد داشته باشید، می‌توانید به صورت رایگان با تیم پشتیبانی این مجموعه تماس گرفته و سوالات خود را مطرح کنید. برای مشاوره رایگان میتوانید با شماره تلفن 09125034061 تماس گرفته و یا از طریق واتزاپ در ارتباط باشید. برای مشاهده خدمات این مجموعه، به سایت مسیر سبز به نشانی masir-sabz.com مراجعه نمایید.


کمپ ترک اعتیاد تهران






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 1133]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


پزشکی و سلامت
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن