تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 1 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):ما (اهل بيت) ستون هاى حق را استوار و لشكريان باطل را متلاشى كرديم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797083015




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

استفاده از سنگ رودخانه ای در محوطه سازی


واضح آرشیو وب فارسی::




بسیاری از ما عاشق چمن هستیم و این نکته بر کسی پوشیده نیست، چمن زیبا به نظر می رسد و ما به یک چمن زیبا در اطراف حیاط نیاز داریم تا همه چیز مرتب به نظر برسد. 
چمن گیاهی غیربومی است که مصرف آب آن بسیار زیاد و دائما نیازمند به مراقبت و رسیدگی  است. 

در این مقاله در مورد روش های مختلف استفاده از سنگ رودخانه که ممکن است آن را به نام قلوه سنگ رودخانه ای ، قلوه سنگ رنگی، سنگ رودخانه ای پبل pebble، قلوه سنگ رودخانه ای نیز شنیده باشید،  در محوطه سازی صحبت می کنم و اینکه چگونه باغ خود را با این سنگ های زیبا، طراحی کنید!  شاید باورش سخت باشد که با خرید یک تن سنگ رودخانه ای و استفاده از آن به جای چمن تا 100 هزار لیتر در سال در محوطه سازی یک پارک، از مصرف آب صرفه جویی شده است. 

تعریف سنگ رودخانه ای در محوطه سازی:

اگرچه کاملاً صحیح نیست، اما برای تعریف سنگ رودخانه ای می توان گفت "سنگ کوچکی که بزرگتر از کف دست شما نیست و لبه های ناهمواری دارد". البته همه این ها وقتی در مورد سنگ های رودخانه ای فرآوری شده صحبت می کنیم، به هم می ریزد. چرا که این سنگ ها به دلیل فرآوری به روش مصنوعی، دارای لبه های بسیار هموار و گرد بوده و سایز بندی و رنگ بندی های متنوعی دارند.

شاید این سوال برای شما پیش بیاید که سنگ های رودخانه ای که از کف رودخانه جمع آوری شده اند چرا باید فرآوری شوند، و یا اینکه روش مصنوعی برای فرآوری به چه معنا می باشد. پاسخ این سوال را در ادامه مقاله توضیح داده ایم پس با ما همراه باشید.

سنگ های رودخانه ای که برای تزیین، طراحی و محوطه سازی استفاده می شود، سنگ های تهیه شده از معادن واقع در شهر های مختلف کشور است که پس از ارسال به کارخانه به صورت سنگ لاشه، شکسته شده و بعد از طی مراحل مختلف تولید، گرد و پولیش شده و در سایز ها و رنگ های مختلف به مصرف کنندگان عرضه می گردد و به هیچ عنوان از کف رودخانه ها جمع آوری نشده اند، زیرا این کار آسیب شدیدی به بستر رودخانه و منابع آب زیرزمینی وارد می کند. 

رنگبندی های موجود برای این سنگ ها، سفید، مشکی، قرمز، سبز، لیمویی و مرمر است که در سایز های 1 تا 3 سانت، 3 تا 5 سانت، 5 تا 7 سانت، 7 تا 10 سانت، 10 تا 15 سانت و بزرگتر قابل تهیه می باشد.

یکی از معتبر ترین تولید کنندگان در حوزه سنگ رودخانه ای، کارخانه تولیدی افشار کمپانی است که محصولات با کیفیت و درجه یک خود را با ضمانت 10 ساله برای دوام رنگ و عدم تخریب در طی گرما و سرمای شدید ارائه می دهد.

حالا که دانستیم سنگ های رودخانه ای چگونه تهیه می شوند، در مورد کاربرد های متنوع آن ها نیز صحبت می کنیم تا با آگاهی و علم کامل نسبت به خرید و استفاده از قلوه سنگ های رودخانه ای اقدام نمایید.

کاربرد های متنوع سنگ رودخانه ای:

سنگ های کوچک را می توان به عنوان مالچ برای پوشاندن ناحیه ای که می خواهید از روتین نگهداری هفتگی حذف کنید، استفاده کرد. از آنجایی که قلوه سنگ های رودخانه ای در رنگ‌ها و ترکیب‌های بسیار متفاوتی هستند، می‌توان علاوه بر مالچ پاشی، الگوها و اشکال مختلف و باورنکردنی ایجاد کرد و منظره‌ای ساخت که در کنار کاربردی بودن، بسیار چشم نواز هم باشد.

 

در عکس بالا استفاده از قلوه سنگ ها به عنوان مالچ را مشاهده می نمایید. سه مرحله برای استفاده از سنگ به عنوان مالچ وجود دارد. در نخستین مرحله باید تمام مالچ های قدیمی خود را بردارید یا اگر مالچ وجود نداشت، منطقه را از علف های هرز و زباله پاک کنید.

در مرحله بعد مقداری پارچه ژئوتکس تایل به اندازه محوطه مورد نظر تهیه کرده و روی آن پهن کنید. این کار به جلوگیری از رشد علف های هرز بین سنگ ها پس از اتمام کار کمک می کند. اگر این مرحله را نادیده بگیرید، بعداً درگیر تعمیرات زیادی خواهید شد. قبل از نصب پارچه، حتما آن قسمت را چنگک بزنید تا هر گونه اجسام نوک تیز که ممکن است باعث ایجاد سوراخ در پارچه می شود، بردارید.

اگر می‌خواهید برای زیر کار از قلوه سنگ های بزرگ تر استفاده کنید، قبل از اینکه سنگ‌های کوچک‌تر خود را بچینید، این کار را انجام دهید. سپس سنگ های کوچکتر را با احتیاط روی سنگ های بزرگ بریزید و پهن کنید. 

یک نکته عالی و قابل توجه در این مرحله این است که از چنگک سخت خود به صورت وارونه استفاده کنید تا هیچ راهی وجود نداشته باشد که شاخک های چنگک باعث سوراخ یا پاره شدن پارچه زیر کار شوند. یک لایه سنگ به ضخامت حدود 5 تا 7 سانتی متر روی تمام پارچه پخش کنید تا محوطه شما کاملاً پوشانده و مالچ پاشی شود.

بهترین اتفاق در مورد این طراحی این است که تا سال های آینده هیچ کاری برای تعمیر و نگهداری این قسمت از باغ انجام نخواهید داد و فقط باید از منظره ایجاد شده لذت ببرید.





قلوه سنگ رودخانه ای در باغ:

سنگ رودخانه ای مورد استفاده در طراحی باغ به صورت سنگی کاملاً صاف و گرد و در اکثر موارد حدود 2 تا 6 سانتی‌متر است. سنگ های رودخانه ای که دارای سطح صاف هستند، اغلب با سنگ های بزرگتر تضاد دارند. همانطور که در تصاویر زیر مشاهده می کنید، طراح از یک صخره یا سنگ فرش بزرگ برای ساختن سنگ های پله استفاده کرده و اطراف آن ها را با قلوه سنگ های گرد احاطه کرده است. این تضاد بین سنگ های رودخانه ای و سنگ های پله است که در ابتدا توجه را به خود جلب می کند و باعث ایجاد زیبایی طبیعی و با دوام می شود.

 

تصویر زیر یک روش عالی دیگر برای استفاده از سنگ رودخانه ای است. انتخاب یک سنگ رودخانه ای سیاه در حدود 5 تا 7 سانتی‌متر و احاطه کردن یک سنگ پله سفید به شما این امکان را می‌دهد که یک منطقه بزرگ را بدون اینکه هزینه و زحمت زیادی داشته باشد، پر کنید. دوباره تضاد بین سنگ رودخانه ای و سنگ تخت مورد استفاده برای پله باعث می شود مسیر شما را به خود جذب کند.

 

اکنون اگر استعداد هنری دارید، ممکن است بخواهید هنر خود را در خلق چیزی امتحان کنید که مردم توسط آن "شگفت زده شوند". بدیهی است که این نوع هنر زمان زیادی می برد، اما به نظر من واقعا ارزشش را دارد. مسیر نشان داده شده در عکس زیر دارای مخلوطی از سنگریزه‌های کوچک، متوسط و بزرگ است که در بین سنگ‌های بزرگ و تخت نصب شده‌اند. ممکن است برخی از مردم این نوع چیزها را کمی ناخوشایند بدانند، اما شخصاً من عاشق هنری هستم که در آن انجام شده است. من فکر می کنم که این طراحی، تفاوت و زیبایی زیادی در باغ شما ایجاد می کند و نشان گر سلیقه و ذوق صاحب خانه است.

 

 

تصویر زیر هم یک نهر خشک است که از قلوه سنگ های بزرگ تا کوچک‌ استفاده کرده‌اند تا رودخانه‌ای از سنگ در باغ ایجاد کنند. باز هم، تضاد بین سنگفرش های مسطح و صاف و سایز های مختلف سنگ رودخانه ای است که این کار را برای چشم دلپذیر می کند.



 

مورد بعدی برای استفاده از سنگ رودخانه در طراحی باغ، استفاده از آن برای ساخت دیوار ها می باشد. برخی از صاحبان خانه دوست دارند از تخته سنگ ها استفاده کنند، اما ما ترجیح می دهیم از قلوه سنگ رودخانه ای برای این طرح ها استفاده کنیم. چون وزن کمتری نسبت به تخته سنگ ها دارند و  به تبع آن عملیات نصب و اجرای راحت تری هم دارند.

در عکس زیر یک دیوار ساخته شده از سنگ رودخانه ای قرار دادیم که به حفاظت حیاط کمک می کند. باز هم ذکر این نکته خالی از لطف نیست که این طرح هم احتیاجی به تعمیر و نگهداری نداشته و برای چشم هم بسیار خوشایند است. این طرح همان چیزی است که اغلب در اطراف ساختمان های تجاری گران قیمت می بینید و برای یک حیاط جلویی ساختمان  یا یک منطقه سرگرمی و حتی حیاط خلوت گزینه بسیار مناسبی می باشد.

 

یک مورد بسیار کاربردی دیگراستفاده از قلوه سنگ ها برای ایجاد مسیری برای جاری شدن  آب است. از یک پلاستیک برای زیر سازی و عدم نفوذ آب به قسمت های زیرین استفاده کنید و سپس روی آن را با سنگ ‌هایی در اندازه‌ های مختلف بپوشانید. در مرحله بعد آب استخر را وارد این جوی کنید و از صدای شرشر آب لذت ببرید. این جوی های پشه‌ها را به خود جذب نمی‌کنند، زیرا حشرات آب جاری را دوست ندارند. 

نکته ای که بیش از هر مورد دیگری حائز اهمیت و ارزش است، عدم نیاز به نگهداری این طراحی ها بعد از گذشت حتی ده ها سال است. زیرا سنگ ها دوام بالایی دارند و به دلیل وزنشان، قابلیت جابجایی یا خراب شدن طرح بر اثر وزش باد، سیل و یا هر اتفاق طبیعی دیگر وجود ندارد. 

 






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 1710]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


سبک زندگی
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن