تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 7 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس از حرام دورى كند، خداوند به جاى آن عبادتى كه او را شاد كند نصيبش مى‏گردا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798009737




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اخذ گواهینامه ایزو با کمک مشاور ایزو


واضح آرشیو وب فارسی::

 

همه ما برای رسیدگی به امور خود به افراد متخصص مراجعه می‌کنیم و این امری کاملا طبیعی است.

 اخذ ایزو نیز با توجه به این که جزء امور کاملا تخصصی است، بدون مشورت با مشاور ایزو قابل انجام نخواهد بود. البته مشاوره ایزو مانند مشاوره های معمولی که در آن ها به بیان و حل مشکلات و چالش ها پرداخته می‌شود، نیست. منظور از مشاوره ایزو بیشتر همان پیاده سازی الزامات ایزو در سازمان است. 

در ادامه درباره مشاوره ایزو صحبت خواهیم کرد. اگر به دنبال یک مشاور ایزو مطمئن و متخصص هستید، تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

 



ایزو چیست؟

ISO (International Organization Standardization) یک سازمان بین المللی استاندارد است. این سازمان مانند سازمان های استاندارد داخلی، ضوابط و اصولی در قالب استانداردهای مختلف اعلام کرده است. هر سازمان و شرکتی با عمل به این اصول و ضوابط قادر به ثبت درخواست دریافت گواهینامه ایزو خواهد بود.

هدف اصلی ایزو از تدوین این ضوابط و اصول، یکپارچه سازی فرآیندهای تولید محصول و ارائه خدمات، در کشورهای مختلف می‌باشد. یکپارچه بودن فرآیند تولید در نهایت منجر به تسهیل و توسعه روزافزون کیفیت محصولات و خدمات خواهد شد.

مشاور ایزو کیست؟

اکنون که مختصرا با ماهیت ایزو و گواهینامه های ایزو آشنا شدید، نوبت به مفهوم شناسی و معرفی مشاور ایزو می‌رسد. همانطور که در بخش قبل گفته شد؛ سازمان ایزو ضوابط و اصولی را در قالب استانداردهای گوناگون، اعلام می‌کند. اولین مرحله برای دریافت گواهینامه ایزو، اجرایی کردن همین ضوابط و اصول در تمام قسمت های سازمان متقاضی است.

اجرایی کردن چنین الزامات جزئی در داخل یک سازمان و گاها بخش های ذی‌ربط خارج از سازمان، قطعا کار آسانی نخواهد بود. تصور کنید شما مالک یک شرکت تولیدی هستید و قصد دارید گواهینامه ایزو 9001 دریافت کنید. پیش از ثبت تقاضا برای دریافت این گواهینامه، با دستورالعمل های اجرایی خود را با تبصره های ایزو 9001 مطابقت داده و در صورت عدم تطابق آن ها را تغییر دهید. همچنین آموزش های لازم در این زمینه را، در اختیار کارکنان خود قرار دهید. تا در نهایت بتوانید از موسسات ممیزی بخواهید برای بازدید به شرکت شما مراجعه نمایند.

به نظرتان رسیدگی به این امور بدون وجود فردی متخصص امکانپذیر است؟! قطعا خیر! مشاور ایزو همان فرد متخصصی است که در زمینه اجرای الزامات ایزو از صفر تا صد، شما را یاری خواهد کرد.  

                                     

برای پیاده سازی استانداردهای ایزو چه باید کرد؟

پیاده سازی استانداردهای ایزو بسته به نوع استاندارد و کارایی آن، روش ها و اقدامات متفاوتی دارد. به طور مثال اگر شما قصد پیاده سازی ایزو 9001 را داشته باشید باید اقدامات زیر را انجام دهید:

  • انتخاب مشاور ایزو و دریافت مشاوره ایزو در حوزه استاندارد مورد نظر
  • بررسی مشکلات، نقاط ضعف و قوت و چالش ها و عارضه های موجود در سازمان
  • تعیین چشم انداز و اهداف کوتاه مدت و بلند مدت برای سازمان 
  • تدوین استراتژی های مورد نیاز برای دستیابی به این اهداف
  • تعیین فرآیندها و دستورالعمل های اجرایی در سازمان
  • مطابقت این دستورالعمل ها با الزامات ایزو 9001
  • تغییر در آیین نامه ها، دستورالعمل ها و فرآیندهای سازمان برای مطابق شدن با ضوابط ایزو 9001
  • آموزش مرحله‌ای کارکنان (مدیران ارشد، مدیران میانی، کارمندان، کارگران خط تولید و ...)
  • اجرای دستورالعمل های جدید و رفع مشکلات موجود

نکته: این مراحل تماما پیش از انجام ممیزی باید اجرا شوند تا مشکلات و مغایرت های موجود رفع شود.

همانطور که مشاهده کردید، انتخاب مشاور ایزو اولین اقدامی است که می‌بایست انجام دهید. زیرا بدون وجود مشاور ایزو طی مراحل مذکور یا ممکن نخواهد بود و یا بسیار زمانبر خواهد بود.

دیگر کاربردهای مشاوره ایزو کدامند؟

مشاوره ایزو به طور کلی به گواهینامه و استانداردهای ایزو مربوط می‌شود و تنها در همین زمینه کاربرد دارد. اما چنین نیست که گفته شود شما باید در همان اولین اقدام، مشاور ایزو انتخاب می‌کردید و حالا که این کار را نکردید دیگر کار از کار گذشته است. بلکه در هر مرحله‌ای از مراحل پیاده سازی ایزو در سازمان که با مشکل مواجه شدید، می‌توانید از مشاوره ایزو بهره‌مند شوید.

یا حتی اگر گواهینامه ایزو مورد نظر خود را اخذ کرده اید و اکنون پس از گذشت مدتی، با یک مشکل کوچک مواجه شده اید نیز می‌توانید با کمک مشاور ایزو مشکل را حل کنید. 

از طرفی گواهینامه های ایزو با اعتبار یک ساله صادر می‌شوند. البته در اصل این گواهینامه ها 3 سال اعتبار دارند اما پس از گذشت یک سال، فعالیت ممیزی مجددا انجام خواهد شد و در صورت وجود مغایرت، گواهینامه باطل خواهد شد. بنابراین پیش از فرا رسیدن این زمان شما باید با کمک مشاور، تمام فرآیندها را بازبینی و مغایرت ها را رفع کنید.

در نتیجه باید گفت: مشاور ایزو در هر زمانی برای سازمان هایی که گواهینامه ایزو دریافت کرده یا به دنبال دریافت آن هستند، کاربرد دارد.

 



   

برای انتخاب مشاور ایزو مطمئن و متخصص به کجا مراجعه کنیم؟

با توجه به این که انتخاب مشاور ایزو مهمترین کار برای دریافت گواهینامه ایزو است، شاید بسیاری از شما دغدغه پیدا کردن مشاور متخصص و مطمئن را داشته باشید. با وجود ایزو سیستم دیگر نیازی به صرف وقت برای یافتن مشاور ایزو نخواهید داشت.

ایزوسیستم شرکتی معتبر، متخصص و باتجربه در زمینه صدور گواهینامه های ایزو است. کارشناسان و مشاوران این شرکت با تجربه فراوان خود در رابطه با مشاوره استانداردهای ایزو، بدون شک بهترین راه را برای پیاده سازی الزامات ایزو در سازمان شما خواهند یافت.

ایزوسیستم از همان لحظه اول تا هر زمانی که شما نیاز داشته باشید، در کنارتان خواهد بود. با این وجود روند اخذ و پیاده سازی ایزو به سرعت طی خواهد شد و شما بدون هیچ مشکلی گواهینامه ایزو را اخذ خواهید کرد.

 

مشاوره ایزو ایزو سیستم استانداردهای ایزو 9001، ایزو 14001، ایزو 45001، ایزو 22000، ایزو 50001، ایزو 13485، ایزو 17020، HACCP و به طور کلی تمام استانداردهای ایزو را شامل می‌شود. در ضمن شما پیش از عقد قرارداد با ایزو سیستم می‌توانید از یک جلسه مشاوره رایگان نیز بهره‌مند شوید.

با مراجعه به سایت رسمی ایزوسیستم به آدرس www.isosystem.org مشاوره رایگان دریافت کنید، مشاور ایزو متخصص انتخاب نمایید و به راحتی اقدامات لازم برای دریافت گواهینامه ایزو را انجام دهید.

 

منبع: ایزوسیستم

 

 

 






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 1666]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن