تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس روزه دارى را افطار دهد، براى او هم مثل اجر روزه دار است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798172906




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آشنایی با مجوزهای ترخیص کالا از گمرک


واضح آرشیو وب فارسی::


ترخیص کالا از گمرک سلسله مراتب متعددی را شامل میشود؛ اما یکی از مهمترین مراحلی که همواره سبب کندی فرایند ترخیص کالا یا حتی دپوی کالاها در گمرک میشود، امور مربوط به اخذ مجوزهای ترخیص کالا میباشد. شما به عنوان صاحب کالا یا نماینده قانونی وی، اجازه انجام مراحل تشریفات گمرکی را بدون ارائه مجوزهای لازم به سازمان مربوطه یا گمرک نخواهید داشت. از آنجا که بازرسی کالاهای وارداتی و صادراتی از لحاظ ایمنی، کیفیت، سلامت، عملکرد و.. بسیار حائز اهمیت است، در ادامه قصد داریم برخی از مهمترین مجوزهای ترخیص کالا را برای جلوگیری از ایجاد مشکلات مختلف بررسی کنیم.

تیم ترخیص کار گروه تجاری ققنوس با تسلط بر تمامی قوانین و مقررات گمرکی، مدارک مورد نیاز و مجوزهای ترخیص کالا از گمرک، آماده انجام کلیه تشریفات گمرکی شما به بهترین شکل ممکن میباشد. پیشنهاد میکنیم این مقاله از گروه تجاری ققنوس را برای آشنایی کامل با ترخیص کالا و مجوزهای مربوطه دنبال کنید.

اهمیت اخذ مجوزهای ترخیص کالا از گمرک

چرا برای ترخیص کالا از گمرک به انواع مجوز از سازمان های مختلف نیاز دارید؟ در ابتدا باید بگوییم که ترخیص کالا یکی از مهمترین مراحل هنگام واردات یا صادرات کالا میباشد و با توجه به قوانین و مقررات هر کشور، دستورالعمل های اجرایی آن میتوانند متفاوت باشند. عدم شناخت کافی و بی‌دقتی هنگام انجام مراحل ترخیص کالا سبب بروز خسارت های مالی و اعتباری سختی میشود؛ از این رو همواره تاکید میشود به جهت جلوگیری از بروز مشکلات، مدارک و مجوزهای ترخیص کالا را به موقع تهیه کنید تا بتوانید قانونی بودن فعالیت تجاری خود را به اثبات برسانید.

آشنایی با چگونگی انجام تشریفات گمرکی و ترخیص کالا و تسلط بر قوانین و مقررات موجود جهت خروج کالاهای وارداتی و صادراتی بسیار حائز اهمیت است. زمانی که شما نسبت به اخذ مجوزهای مورد نیاز جهت ترخیص کالاهای خود اقدام میکنید، کیفیت، سلامت، کمیت، کارایی و.. محصولات شما مورد ارزیابی قرار میگیرد تا در از بروز هرگونه تخلفی جلوگیری شود. علاوه بر این، شما با اخذ مجوزهای ترخیص کالا مالکیت و قانونی بودن فعالیت تجاری خود را به اثبات میرسانید که بسیار مهم است.

 

راهنمای مراحل ترخیص کالا از گمرک

زمانی میتوانید برای اخذ مجوزهای ترخیص کالا از گمرک اقدام کنید که مراحل مختلف ترخیص را بشناسید و به موقع آنها را دریافت و به سازمان های مربوطه نظیر سازمان بهداشت، سازمان انرژی اتمی، سازمان استاندارد و.. ارائه دهید. لازم است بدانید هرگونه بی‌دقتی کوچکی در فرایند ترخیص کالا میتواند مشکلات جدی را با خود به همراه داشته باشد و کالا به عنوان کالای قاچاق شناخته شود؛ به همین منظور حضور ترخیص کاران حرفه‌ای گروه تجاری ققنوس در گمرکات سراسر کشور به شما کمک خواهد کرد تا بدون هیچ گونه نگرانی، از انجام کلیه امور گمرکی مطمئن باشید. 

همانطور که اشاره کردیم، ترخیص کالا از گمرک سلسله مراتب مختلفی را شامل میشود که اخذ مجوزهای ترخیص کالا یکی از مهمترین مراحل آن میباشد. مراحل زیر از جمله اصلی ترین مراحل ترخیص کالا میباشند که توسط تیم ترخیص کار گروه تجاری ققنوس در گمرک فرودگاه امام خمینی، گمرک شهریار، گمرک شهید رجایی، گمرک شهید باهنر و.. به انجام میرسند تا محموله خود را در سریع‌ترین زمان ممکن تحویل بگیرید:

  • تهیه پروفرما و پکینگ لیست از فروشنده کالا
  • ثبت سفارش کالا در سامانه جامع تجارت و اخذ مجوز ثبت سفارش
  • بیمه نمودن کالا و انجام هماهنگی های لازم جهت بازرسی کالا در گمرک مبدا و مقصد
  • مراجعه به بانک عامل جهت تخصیص ارزو حواله پول
  • تهیه و ارائه اسناد حمل از شرکت حمل و نقل هوایی مربوطه
  • تکمیل اسناد و مدارک مورد نیاز ترخیص کالا
  • اخذ مجوزهای لازم جهت ترخیص کالا
  • تنظیم دوراظهاری واردات


لیست مجوزهای لازم جهت ترخیص کالا

در اغلب مواقع فرایند صدور مجوزهای مختلف از نهادها و سازمان های مربوطه بسیار زمان بر است و همین امر سبب میشود تا تاخیر چشمگیری در انجام مراحل ترخیص کالا صورت بگیرد. در واقع اخذ مجوزهای ترخیص کالا توسط صاحب کالا یا نماینده قانونی وی و ارائه انها از اصلی ترین مشکلات دپوی کالاها در گمرکات است و میتواند سبب عدم ترخیص کالا یا تاخیر در آزادسازی کالا شود. همانطور که مشخص است، صدور مجوزها به منظور بازرسی و کنترل کالاها از  لحاظ ایمنی، بهداشتی، فرهنگی، زیست محیطی و... انجام میگیرد؛ بنابراین لازم است برای ترخیص کالاهای وارداتی یا صادراتی خود، نسبت به اخذ مجوزهای مربوط به نوع و ماهیت کالا از سازمان آن اقدام کنید.

علی رغم این که در گذشته تمام امور مربوط به دریافت مجوزها به صورت حضوری صورت میگرفت، در چند سال اخیر سعی شده است با راه اندازی سامانه های مختلف به غیرحضوری شدن این پروسه کمک کنند. این کار  علاوه بر سرعت بخشیدن به روند ترخیص کالا، باعث جلوگیری از بسیاری از فسادها و قاچاق ها شده است. لیست 37 گانه ‌ای از انواع مجوزهای ترخیص کالا وجود دارد که برخی از مهمترین آنها عبارتند از: مجوز بهداشت، مجوز استاندارد، مجوز قرنطینه دامی، مجوز دامپزشکی، مجوز جهاد کشاورزی، مجوز قرنطینه نباتی، مجوز محیط زیست، مجوز سازمان انرژی اتمی، مجوز تجهیزات پزشکی، مجوز فرهنگ و ارشاد اسلامی، مجوز میراث فرهنگی و..

مجوز استاندارد اجباری

از  جمله مهمترین و متداول‌ترین مجوزهای ترخیص کالا، مجوز  استاندارد اجباری میباشد که توسط سازمان استاندارد صادر میگردد. کالاهایی که کمتر از 5 عدد و ارزشی کمتر از 3000 دلار داشته باشند، از لحاظ اخذ مجوز استاندارد معاف هستند. سایر کالاها باید توسط آزمایشگاه سازمان استاندارد از لحاظ کیفیت و سلامت مواد اولیه و.. مورد بررسی قرار بگیرند تا مجوز صادر شود. هرساله لیستی از کالاهای مشمول استاندارد اجباری از سوی این سازمان ارائه میشود که لازم است توسط شرکت ترخیص کار یا صاحب کالا به خوبی مورد بررسی قرار بگیرد.

ترخیص کالا با مجوز قرنطینه نباتی و دامی

دو نوع مهم دیگر از مجوزهای ترخیص کالا، مجوزهای قرنطینه دامی و نباتی میباشند. مجوز قرنطینه نباتی به واردات و صادرات کالاهای نباتی از جمله کالاهای نباتی با ریسک متوسط، برخی از الیاف ها، برخی از بذرهای گیاهی، چوب ها، دانه های خوراکی و غیرخوراکی، خرده چوب ها و خلال ها، میوه ها، انواع ریشه ها، گل ها، انواع گیاهان خشک، یونجه و... اختصاص دارد.

کالاهای نباتی با ریسک کم نیازی به انجام مراحل ثبت سفارش و اخذ مجوز ندارند. برای ترخیص کالاهای نباتی مستلزم به تهیه گواهی بهداشت از مبدا و ارائه آن به صورت رسمی و دریافت سایر مجوزهای ترخیص کالا دارید. اگر آلودگی در این گونه کالاها تشخیص داده شود، در صورت اجازه مسئول مربوطه میتوان آلودگی را رفع کرد، در غیر این صورت کالا بازگشت داده خواهد شد و اجازه ترخیص کالا وجود ندارد. ادویه جات، آردها، کتان و کنف، میوه های خشک، برخی از بذرها، توتون و تنباکو، تفاله ها، چای، برخی از دانه ها و میوه، دانه قهوه، کاکائو، مغزها، میوه های فراوری شده و.. از جمله کالاهای نباتی با این شرایط هستند.

مجوز سازمان بهداشت

مجوز سازمان بهداشت یکی دیگر از مجوزهای ترخیص کالا از گمرک میباشد که دریافت آن جهت ترخیص کالاهای سلامت محور ضروری است. مواد غذایی، محصولات آرایشی و بهداشتی از جمله کالاهایی هستند که جهت واردات نیاز  به مجوز بهداشت دارند. اگر قصد واردات یا ترخیص کالاهای سلامت محور را دارید، باید علاوه بر تهیه پروفرما، مدارکی مانند گواهی آنالیز میکروبی، فیزیکی و شیمایی محصول را ارائه دهید. همچنین در صورت نیاز لازم است نمونه کالا را برای تائید سازمان بهداشت تحویل دهید. توجه داشته باشید پس  از ثبت سفارش جهت ترخیص کالا، اطلاعات علمی کالا، تاریخ انقضا، تاریخ تولید، نکات مصرف و.. را به فارسی روی کالا درج کنید تا بتوانید مجوزهای لازم ترخیص کالا را اخذ نمایید.



مجوزهای سازمان انرژی اتمی

اگر قصد واردات و ترخیص برخی تجهیزات پزشکی، دستگاه های گیرنده و فرستنده تلف همراه، قراضه ها، چدن، فولاد، دستگاه های مجهز به لیزر و.. را دارید، گروه تجاری ققنوس آمادگی اخذ کلیه مجوزهای مورد نیاز جهت ترخیص کالا را دارا میباشد. شما برای ترخیص دستگاه هایی از جمله دستگاه های ایکس ری، رادیوگرافی و.. نیز نیاز به اخذ مجوز از سازمان انرژی اتمی دارید تا پس از انجام بازرسی های لازم، مجوز ترخیص کالا صادر شود. توجه داشته باشید که ورود و ترخیص کالاهایی مانند تخت آفتابی، حمام آفتاب، سولاریوم و.. ممنوع میباشد.

ترخیص کالا با مجوز سازمان فرهنگ و ارشاد اسلامی

اگر قصد ترخیص ماشین آلات چاپ از گمرک را دارید، اخذ مجوز از سازمان فرهنگ و ارشاد اسلامی ضروری میباشد. برای اخذ این مورد که یکی از مهمترین مجوزهای ترخیص کالا است، ابتدا باید همراه با مدارک مورد نیاز گمرکی به وزارتخانه مربوطه مراجعه نمایید. اگر کالای وارداتی نو باشد، بدون بازرسی مجوز ترخیص صادر میشود. در صورتی که دستگاه مستعمل و استفاده شده باشد، پس از تائید کارشناس گمرک مجوز صادر خواهد شد. بنابراین پیش از حمل کالا و پس از ورود آن به به گمرک باید همراه با مدارک مورد نیاز به دفاتر مربوطه مراجعه کنید.

کلام پایانی

ترخیص کالا از گمرک مراحل پیچیده ‌ای را شامل میشود که معمولا تجار و بازرگانان به تنهایی دست به انجام آنها نمیزنند. بی دقتی و عدم تسلط کافی در هر یک از مراحل ترخیص کالا به ویژه اخذ مجوزهای لازم میتواند این پروسه را بسیار دشوارتر کند. از آنجا که اخذ مجوزهای ترخیص کالا همواره یکی از اصلی ترین دلایل دپوی کالاها در گمرک و عدم ترخیص یا تاخیر در روند ترخیص آنها به شمار میرود، حضور یک تیم متخصص و مسلط میتواند به فعالیت های شما سرعت بسیاری ببخشد. گروه تجاری ققنوس به عنوان حق العملکار رسمی گمرک، آمادگی انجام کلیه امور گمرکی و ترخیص کالا از گمرک فرودگاه امام، گمرک بوشهر، گمرکات بندرعباس و.. را دارا میباشد. جهت اطلاعات بیشتر میتوانید به وبسایت ما به آدرس fnxshipping.com مراجعه نمایید.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 1960]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن