تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 7 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام کاظم (ع):حيا از ايمان و ايمان در بهشت است و بدزبانى از بى مهرى و بدرفتارى است و بدرفتارى در جهن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798031604




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اکوکاردیوگرافی مشخص می کند کرونا روی قلب چه کسانی تاثیر می گذارد


واضح آرشیو وب فارسی::

 

محققان در حال یافتن پاسخی برای این سوال اند که ویروس کرونا چگونه می تواند به عضله قلب آسیب برساند. مطالعات دیگری نیز بر روی افراد مبتلا به این ویروس، در زمان ابتلا و یا بعد از بیماری انجام شده تا شیوع عارضه التهاب عضله قلب پس از ابتلا به ویروس کرونا بررسی شود و همچنین اینکه در صورت بروز التهاب عضله قلب، این بیماری چقدر طول می‌کشد و چگونه به درمان‌ پاسخ می‌دهد.

 التهاب عضله قلب، در برخی افراد به دلایلی مانند شیمی ‌درمانی و یا ابتلا به برخی ویروس‌ها بروز می یابد. در برخی دیگر نیز این وضعیت ناشی از میوکاردیت می باشد. محققان در حال بررسی این موضوع اند که آیا التهاب عضله قلب در هر دو گروه این افراد، به یک شکل بروز می یابد یا خیر. التهاب عضله قلب ناشی از ابتلا به ویروس، در بیش از 50 درصد موارد، بدون هیچگونه عوارضی برطرف می شود.



استفاده از تست اکو برای پیش بینی عوارض قلبی کرونا

تحقیقات نشان داده‌ که گرفتن نوعی اکو قلب می تواند برای تشخیص این که کدام یک از بیماران مبتلا به ویروس  کرونا بیشتر در معرض خطر ابتلا به فیبریلاسیون دهلیزی است، موثر باشد. فیبریلاسیون دهلیزی، نوعی ریتم نامنظم ضربان قلب است که می تواند خطر بروز نارسایی قلبی و سکته مغزی را افزایش دهد.

 یافته های جدید همچنین نشان می دهد که در بیماران مبتلا به کرونا که به فیبریلاسیون دهلیزی نیز دچار می شوند، سطح پروتئین های تروپونین و NT-proBNP (پروتئین های مربوط به قلب) در خون افزایش می یابد. 

اگر تحقیقات بیشتری این یافته‌ها را تأیید کند، برای جلوگیری از بروز سکته مغزی و حملات قلبی در برخی از بیماران مبتلا کرونا که در معرض خطر بالاتری هستند، روش های درمانی جدیدی ایجاد می شود.

ویروس کرونا چطور باعث بیماری های قلبی می شود؟

ویروس همه گیر کرونا بیش از 170 میلیون نفر را در سراسر جهان تحت تأثیر قرار داده است. مطالعات قبلی در رابطه با عوارض و اثرات طولانی مدت ویروس CoV-2-SARS حاکی از آن است که بروز آریتمی های قلبی، از جمله فیبریلاسیون دهلیزی و فلوتر دهلیزی (ریتم سریع قلب که می تواند منجر به نارسایی قلبی و سکته مغزی شود) در بیماران مبتلا به کرونا بیش از دو برابر مبتلایان به ویروس SARS می باشد.

این که ویروس کرونا چگونه این عوارض قلبی را ایجاد می کند و کدام بیماران بیشتر در معرض خطر ابتلا به فیبریلاسیون دهلیزی اند، هنوز شناخته نشده است.



یافته های جدید در مورد عوارض قلبی بیماران کرونایی

به گفته Johns Hopkins Medicine، در یکی از بررسی های انجام شده، محققان 80 بیمار مبتلا به ویروس را با 34 بیمار دیگر که به دلیل مشکلات تنفسی در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان تحت نظر بودند، مقایسه کردند. هیچ یک از این بیماران سابقه آریتمی قلبی نداشتند.

در این تحقیقات، پژوهشگران با استفاده از روش خاصی به نام اکوکاردیوگرافی ردیابی لکه ها برای بررسی حرکت دهلیز چپ با هر ضربان قلب، به تجزیه و تحلیل اکوکاردیوگرام بیماران بستری در بیمارستان پرداختند.

این محققان دریافتند که به طور کلی، عملکرد دهلیز چپ (یکی از حفره های قلب که خون حاوی اکسیژن از ریه ها به درون آن می ریزد) در بیماران مبتلا به کرونا کاهش یافته است. در این بیماران، فشار دهلیز چپ (معیاری برای حرکت دیواره‌های دهلیز چپ)  به میزان قابل توجهی کمتر شده و کسر تخلیه دهلیز چپ (حجم خونی که با انقباض دهلیز، به درون بطن می ریزد) نیز در بیماران مبتلا به  کرونا کاهش پیدا کرده بود.

علاوه بر این، فشار دهلیز چپ در 30 درصد بیماران مبتلا به کرونا که هنگام بستری در بیمارستان دچار فیبریلاسیون دهلیزی یا فلوتر دهلیزی شدند، در مقایسه با سایر بیماران مبتلا به  کروناکمتر بود. این مسئله نشان می دهد که استفاده از روش ردیابی لکه ای (به ویژه اندازه گیری فشار دهلیز چپ) می تواند نشان دهد که احتمال بروز آریتیمی های قلبی در کدام یک از بیماران مبتلا به کرونا بیشتر است و در نتیجه برای پیشگیری از بروز آریتمی، این بیماران تحت درمان قرار می گیرند.



نقش پرتروپونین و NT-proBNP در ایجاد عوارض قلبی کرونا

برای بسیاری از بیماران بستری در بیمارستان اکو قلب انجام می شود. اکوکاردیوگرافی یک روش ایمن و مقرون به صرفه است که می تواند پزشک را در تشخیص اینکه احتمال بروز فیبریلاسیون دهلیزی در چه کسانی وجود دارد، راهنمایی کند.

محققان با بررسی نمونه های خون بیماران مبتلا به  کرونا که به فیبریلاسیون دهلیزی نیز مبتلا شده بودند، تفاوت هایی را در مقایسه با سایر بیماران مبتلا به این ویروس مشاهده کردند. در نمونه خون افرادی که دچار فیبریلاسیون دهلیزی شدند، سطح بالاتری از پرتروپونین و NT-proBNP (دو نشانگر شناخته شده استرس قلبی) وجود داشت.

این مسئله نشان می دهد بیمارانی که سطح بالاتری از این پروتئین ها را دارند، باید با دقت بیشتری تحت مراقبت های پزشکی قرار گرفته و در صورت لزوم برای این بیماران اکوکاردیوگرافی انجام شود.

پیشگیری از مشکلات قلبی بعد از ابتلا به بیماری کرونا

برخی پزشکان می گویند مصرف داروهای رقیق‌کننده‌ خون در بیماران مبتلا به کرونا، می‌تواند به پیشگیری از بروز عوارض ناشی از فیبریلاسیون دهلیزی کمک کند اما مطالعاتی که تا کنون انجام شده، این مسئله را مورد بررسی قرار نداده است. دارو های رقیق‌کننده‌ خون، معمولاً برای بیماران مبتلا به فیبریلاسیون دهلیزی تجویز می‌شوند تا خطر لخته شدن خون و بروز سکته مغزی در این بیماران کاهش پیدا کند.

با این حال، مطالعات جدید نشان می دهد که درمان برخی از افراد، برای مثال، بیمارانی که فشار دهلیز چپ در آن ها پایین است، می تواند یک گام رو به جلو باشد. در این زمینه تحقیقات بیشتری باید انجام شود. محققان همچنین در حال بررسی این مسئله هستند که چگونه پس ابتلا به ویروس SARS-CoV-2 ممکن است تاثیر این بیماری بر روی قلب باقی بماند. اطلاع از اینکه آیا کاهش فشار دهلیز و کسر تخلیه در بیماران، با گذشت زمان بهبود می‌یابد یا خیر، اهمیت زیادی دارد.

اگر به بیماری کرونا مبتلا شده اید و علائم بیماری های قلبی را تجربه می کنید، برای انجام تست های قلب و بررسی های تخصصی، با دکتر حسین دباغیان در کلینیک قلب سلامت تماس بگیرید.

وبسایت:  ghalbe-salamat.com

تلفن تماس: ۲۶۶۵۷۲۳۴-021 و ۲۶۶۵۷۲۵۴-021

آدرس: قیطریه، بلوار اندرزگو، بین دانیالی و اشکستان‌پور، پلاک ۴۳، واحد ۱

 

 






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 4063]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


پزشکی و سلامت
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن