واضح آرشیو وب فارسی:: اگرچه برخی افراد به جای یکدیگر از آنها استفاده می کنند، عکاسی صنعتی و عکاسی تبلیغاتی کاملاً متفاوت هستند. هر دو برای اهداف تبلیغاتی استفاده میشوند.
عکاسی تبلیغاتی در اصفهان
عناصر عکاسی صنعتی
عکاسان صنعتی از ساختمانها، مدلها، کالاها، مصنوعات و مناظر که برای اهداف تبلیغاتی در کتابها، گزارشها، تبلیغات و کاتالوگها استفاده میشوند، عکس میگیرند. یک عکس صنعتی معمولاً در بخش های خرده فروشی و عمده فروشی و در مواد فروش یا برای تلاش های تبلیغاتی استفاده می شود. در عکاسی صنعتی، کل عکاسی به محصولی که در حال عکاسی است اختصاص مییابد.
عناصر عکاسی تبلیغاتی
عناصر اساسی عکاسی تبلیغاتی، ثبت حالت، احساس یا احساسی است که یک محصول می تواند در بیننده ایجاد کند. همانطور که از نام آن پیداست، عکاسان تبلیغاتی به فروش یا جلب غرایز درون بیننده توجه دارند که نیاز به خرید را ایجاد می کند. چه قاب عکس به گونهای باشد که جذاب، زیبا یا مد روز به نظر برسد، تأثیر کلی آن ترغیب به انجام هر کاری است، یعنی خرید. عکاسان تبلیغاتی به کار خود به عنوان هنرمندانی برخورد می کنند که کارشان بیان یک داستان جذاب از طریق استفاده از تصاویر، رنگ ها، نورپردازی و کادربندی است.
طراحی لوگو
عکاسی صنعتی در مقابل عکاسی تبلیغاتی: هدف
یکی از تفاوت های عمده عکس صنعتی با عکس تبلیغاتی، هدف است. هدف عکاسی صنعتی این است که ماهیت یک محصول را به بهترین شکل ممکن ثبت کند. در مقابل، هدف از عکاسی تبلیغاتی این است که بیننده را متقاعد کند که آن محصول را در خانه خود بخواهد.
عکاسی صنعتی در مقابل عکاسی تبلیغاتی: سبک
تفاوت دیگر این است که عکاسی صنعتی غالباً در کادربندی آن آرامتر است به طوری که هیچ چیز چشم بیننده را از محصول دور نمیکند. در نتیجه، نور، استایل و پسزمینه به طور کلی تا حدودی خنثی هستند. با این حال، در عکاسی تبلیغاتی، قاببندی اغلب جسورانهتر، مبتکرانهتر و شیکتر است، زیرا فقط بینندگان محصول را میبینند، بلکه ایجاد احساسات خاص است.
عکاسی صنعتی در مقابل عکاسی تبلیغاتی: کاربر نهایی
کاربر نهایی نیز در صنعت عکاسی صنعتی با صنعت عکاسی تبلیغاتی متفاوت است. به طور کلی، عکاسان صنعتی عکس هایی می گیرند که در تجارت خرده فروشی یا صرفاً برای اهداف تبلیغاتی استفاده می شوند. با این حال، شرکت هایی که یا به دنبال فروش محصولات هستند یا به دنبال بازاریابی آنها برای مخاطبان جدید هستند، معمولاً عکاسان تبلیغاتی را استخدام می کنند.
اصول ترکیب بندی عکس
اصول اولیه هر ترکیب هنری مربوط به چیزهایی است که بر نحوه استفاده از اجزا تأثیر می گذارد. همیشه باید اجزای یک عکس را ببینید که در ترکیب بندی دلپذیری از فضاها سازماندهی شده اند تا جلوه مورد نظر عکاس را برآورده کند. گاهی اوقات عکاس قادر است اجزاء را جابجا کند تا به ترکیب بندی بهتری دست یابد... در مواقع دیگر عکاس باید خود را به موقعیتی برساند که بهترین ترکیب بندی را برای او فراهم کند.
عکاسی صنعتی در اصفهان
برخی از اصولی که می توان از آنها استفاده کرد در زیر مورد بحث قرار می گیرد:
وحدت
با گروه بندی، قرار دادن یا چیدمان به گونه ای که به نظر می رسد چندین جزء منفرد حس یگانگی و وحدت داشته باشند، حاصل می شود. ظاهر مطلوب باید از همه نظر حاصل شود. برای ایجاد وحدت می توان از یک الگوی تکراری استفاده کرد. یک سطح چمن یا آب که در یک باغ پخش می شود می تواند برای گره زدن اجزای دیگر به یکدیگر استفاده شود و حس وحدت ایجاد کند. وحدت را می توان با استفاده از اجزای بافت، شکل یا رنگ مشابه یا با احاطه کردن یک ناحیه به عنوان یک واحد به دست آورد.
تعادل
این به تعادل متقارن یا نامتقارن اشاره دارد. با تعادل متقارن، در دو طرف یک خط فرضی از اجزاء از نظر خط، فرم یا رنگ، تکرار وجود دارد. تعادل نامتقارن شامل قرارگیری غیرمشابه اجسام یا جرم های مختلف در دو طرف یک نوع خط خیالی است، اما به گونه ای که تعادل وجود دارد (به نظر نمی رسد تصویر در یک طرف زیاد باشد و در طرف دیگر کافی نباشد).
تناسب
این به اندازه یا مقیاس بندی مناسب اجزاء نسبت به یکدیگر و کل تصویر اشاره دارد. یک درخت دویست پا در یک حیاط کوچک تناسب ندارد. نه یک بونسای به نسبت در وسط یک گستره بزرگ از چمن.
هارمونی
این به نحوه قرار گرفتن قسمت های مختلف تصویر با هم اشاره دارد. هماهنگی معمولاً هدف است. با این حال، نه همیشه در همه بخش های طراحی. یک عکس با هارمونی تاثیر آرامش بخشی بر بیننده دارد.
تضاد
تضاد در تقابل با هارمونی است و نباید زیاده روی کرد. تضادهای گاه به گاه با هارمونی یک عکس، ویژگی چشم نوازی را در عکس ایجاد می کند و به منطقه ای که در غیر این صورت مرده بود، زندگی و علاقه می بخشد. اگر تمام شاخ و برگ ها بافت یا رنگ مشابهی داشته باشند، با وجود یک گیاه با بافت یا رنگ متفاوت در وسط، تضادی ایجاد می شود که یک نقطه کانونی در باغ ایجاد می کند. یک بزرگسال بلند قد که در میان گروهی از کودکان ایستاده است، جلوه ای متضاد را ایجاد می کند.
کنتراست توجه فرد را جلب می کند.
ریتم
ریتم تکرار آگاهانه اجزای مساوی یا مشابه در تصویر است. معمولاً با تکرار و انتقال ایجاد می شود.
قانون یک سوم
"قاعده یک سوم" یک اصل اصلی است که اغلب در نوشتن یک عکس استفاده می شود. می توان آن را به شرح زیر توصیف کرد:
آنچه را در یک عکس می بینید تصور کنید و تصویر را به 3 قسمت مساوی به صورت افقی و 3 قسمت به صورت عمودی تقسیم کنید. دو نقطه در بالای عکس و دو نقطه در سمت پایین علامت بزنید. تصور کنید (یا بکشید) دو خط از نقاط بالا و دو خط در مقابل نقاط کناری. با این کار عکس به 9 کادر (مستطیل یا مربع) تقسیم می شود.
مرکز توجه در هر عکس باید در یکی از نقاطی که این خطوط تلاقی می کنند باشد. چهار نقطه از این قبیل وجود خواهد داشت.
هنگامی که عناصر کلیدی یک عکس در این نقاط یافت می شوند. متوجه خواهید شد که عکس به نوعی بهتر به نظر می رسد.
"قاعده یک سوم" در بین همه انواع هنرمندان، از نقاش گرفته تا عکاس، بسیار محبوب است.
علاوه بر استفاده از تقاطع ها، می توانید مناطق را به صورت نوارهایی که یک سوم را اشغال می کنند ترتیب دهید یا چیزها را در امتداد خطوط خیالی قرار دهید. همانطور که می بینید اجرای آن نسبتاً ساده است. مکان های خوب برای قرار دادن چیزها؛ یک سوم راه به بالا، یک سوم راه از سمت چپ.
استفاده از "قاعده یک سوم" می تواند به ایجاد تصاویر متعادل و آسان برای چشم کمک کند. همچنین، از آنجایی که باید اشیا را نسبت به لبههای کادر قرار دهید، به خلاص شدن از شر سندروم «سوژههای کوچک احاطهشده با فضای خالی وسیع» کمک میکند.
رسانه هنر برتر مجری طراحی لوگو، عکاسی تبلیغاتی و عکاسی صنعتی است جهت مشاوره و استعلام قیمت با شماره های زیر تماس بگیرید و نمونه کارها را در آدرس وب سایت رسانه هنر برتر می توانید ببینید.
09133055156
09124184600
www.saynadesign.com