تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نماز شب، موجب رضايت پروردگار، دوستى فرشتگان، سنت پيامبران، نور معرفت، ريشه ايمان، آس...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798437838




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بر اساس مطالعات مشاوره قبل ازدواج 8 اقدامی که زوجین برای ماندگاری ازدواجشان باید انجام دهند چیست؟


واضح آرشیو وب فارسی::

خانواده ، نهادی است که از یک سو با جامعه ی بزرگ تر در تعامل است و از طرفی مستقیما با فرد در ارتباط است . بر اساس مطالعات مشاوره قبل ازدواج یکی از مهم ترین عواملی که بر بقا و رشد و خانواده اثر می گذارد، روابط سالم و مبتنی بر سازگاری و تفاهم بین اعضا به خصوص زن و شوهر است و می توان گفت که ازدواج یکی از مهم ترین رویداد هایی است که در زندگی افراد اتفاق می افتد و زوج ها ممکن است با مشکلات متفاوتی رو به رو شوند که میزان آرامش آن ها کاهش پیدا کرده و در نهایت تنش و کشمکش بین آن ها افزایش یابد . شما با تغییراتی که در روابطتان ایجاد می کنید ، می توانید زندگیتان را تغییر دهید و ازدواج خود را ماندگار تر نمایید . در ادامه به چند کاری که می توانیم برای ماندگار کردن ازدواج انجام دهیم اشاره می کنیم و برای آشنایی بیشتر توضیحات مختصری را ارائه می دهیم .


مطب روانشناسی
قدردانی کردن :

قدر دانی کردن زمانی حاصل می شود که تلاش برای تغییر دادن دیگران را متوقف کنید و احترام به یکدیگر را افزایش دهید و قدردان و سپاسگزار همدیگر باشید . طبق نظر مشاور روانشناس زنان جوان ممکن است که اعتقاد داشته باشند که می توانند مردان خود را بعد از ازدواج تغییر دهند ولی آن ها نمی توانند این کار را انجام دهند . بزرگ ترین مشکلی که ما در زندگی با آن رو به رو هستیم این است که سعی داریم افراد را مطابق میل خودمان تغییر دهیم اما این اشتباه است و رابطه را با مشکلات بسیاری مواجه می کند . یکی از نیاز های اساسی هر انسانی این است که مورد قدردانی قرار بگیرد . اگر که به دنبال این هستید که از تنش موجود در روابط خود بکاهید و کمتر دعوا کنید و کمتر مایوس و ناراحت شوید ، دست از تلاش برای تغییر دیگران بردارید و به جای آن قدر دانی کنید . زمانی که شما نسبت به دیگران احساس قدردانی می کنید و نسبت به آن ها مهربان و سپاسگزار هستید آن شخص نیز یاد می گیرد که خودش را بپذیرد و به تدریج تغییراتی رخ می دهد . شما هیچ وقت نمی توانید کسی را تغییر دهید برای این که تغییر هر شخصی مربوط به خود آن شخص می باشد و بهترین کاری که می توانید انجام دهید این است که به فرد مورد علاقه خود عشق بورزید و به طرف مقابل خود این فرصت و آزادی را بدهید که در صورتی که خودش مایل است تغییر کند . پس برای ماندگاری و موفقیت ازدواج قدر دانی خود را ابراز کنید . یکی از راه های ساده ابراز قدردانی به دیگران این است که به زبان بیاورید یعنی با زبان خودتان و با به کار بردن واژه ها و عباراتی زیبا که بلد هستید ، از همسر خود تشکر و قدردانی کنید و از همسر خود به دلیل همه ی کار های کوچک و بزرگی که انجام داده است قدر دانی کنید و سپاس گزار باشید .

صرف زمان کافی برای یکدیگر :

طبق نظر بهترین مشاور خانواده برای جلوگیری از دلزدگی در روابط باید تلاش کنید . شاید فکر کنید که علائم دلزدگی با افزایش مشاجره و درگیری شما و همسرتان رخ می دهد در حالی که ممکن است اصلا اینگونه نباشد و رابطه ی آرام و ساکتی داشته باشید اما به مرور زمان شما از یکدیگر دور می شوید و صمیمیت بین شما از بین می رود و دیگر لذتی وجود ندارد و این وضعیتی است که امروزه بسیاری از خانواده ها و زوج ها را درگیر کرده است .  زمانی که تلاشی برای پیشگیری از دلزدگی روابط نمی کنیم ، در آینده ای نزدیک باید منتظر پیامد های نا خوشایند آن باشیم . پس سعی کنید برای این که رابطه تان را با همسرتان قوی و مستحکم کنید ، یک برنامه مشترک که او هم با شما هم نظر باشد را ترتیب دهید و اجازه ندهید که این برنامه مشترک دو نفره بین شما و همسرتان کنسل شود .

خود دوستی :

طبق نظر روانشناس تلفنی شما در صورتی می توانید روابط خوب و رضایت بخشی را با دیگران تجربه کنید که در درجه ی اول ، خودتان را دوست داشته باشید و به خودتان عشق بورزید . اگر یاد بگیریم که خودمان را دوست داشته باشیم خیلی از مشکلات روانی مانند خود کم بینی از بین می رود . تنها راه غلبه بر احساس نیاز بیمار گون ، خود دوستی است . اگر شما یاد بگیرید که خودتان را دوست داشته باشید ، کمتر احساس نیاز خواهید کرد . بعضی از افراد ممکن است فکر کنند که پوچ ، تهی و تو خالی هستند و این دیگران هستند که باید به نوعی آن ها را پر کنند . در ازدواج فرد اعتقاد دارد که باید با ازدواج با فرد دیگر کامل شود . چون قبل ازدواج کامل نبوده است و به دنبال فردی است که او را کامل کند . تنها راه حل برای داشتن رابطه ایمن و رضایت بخش این است که خودتان را دوست داشته باشید . یعنی اول برای خودتان احترام قائل باشید و به خودتان عشق بورزید . همچنین برای خود دوستی باید به ارزش های خودتان باور داشته باشید و به رویا هایتان تحقق ببخشید و به نیاز هایتان اهمیت بدهید و با افراد سالم ، رابطه بر قرار کنید .

مدیریت توقعات :

هر انسانی در ذهن خود می تواند همسر رویایی خود را به تصویر بکشد اما ممکن است در زندگی واقعی با کسی ازدواج کند با همسر رویاهایش مغایر است . حواستان باشد که بعد از ازدواج همسر رویایی را در ذهنتان کنار بگذارید و با همسر واقعی خود زندگی کنید . زوجین باید در آرامش خواسته ها و نیاز هایشان را به یکدیگر منتقل کنند و اگر به درستی آن را انتقال دهند یکدیگر را درک کرده و با هم لحظات خوبی خواهند داشت . همچنین داشتن انتظارات و خواسته های بی حد و اندازه و غیر معقول پایه های زندگی مشترک را متزلزل می کند و عشق و محبت را از بین می برد همیشه باید سعی کنیم که انتظاراتی از همسرمان داشته باشیم که واقعا از عهده ی انجام آن ها بر می آید .

نیاز هایتان را به همسرتان بگویید .

مهم ترین خطری که زوجین را تهدید می کند این است که آن ها فکر می کنند که همسرشان با ذهن خوانی می تواند نیاز های آن ها را بفهمد . این طرز تفکر بسیار سمی است و قرار نیست که هیچ شخصی از نا گفته های شما چیزی را بفهمد . در تمام مراحل زندگی تمام خواسته ها و حرف هایتان را به همسرتان بگویید و بدانید که او درکتان خواهد کرد . بر قراری ارتباط با همسر و جویا شدن خواسته ها و توقعات همسر یک نوع مهارت است که ممکن است برای رسیدن به تسلط کمی زمان ببرد .

مشاجره منصفانه :

زوجین برای این که بتوانند ماندگاری ازدواجشان را بیشتر کنند باید مشکلاتی که برایشان پیش می آید  را با کمک یکدیگر حل کنند و نسبت به آن ها آگاه باشند . مشکلات و مشاجره از جزء جدا نشدنی هر رابطه ای می باشد و آن چه که زوجین موفق را از زوجین نا موفق جدا می کند چگونگی حل کردن مسائل می باشد . زمانی که با همسر خود به مشکل بر می خورید باید رک و صریح باشید  زمانی که مبهم و غیر مستقیم صحبت می کنید ، موجب ایجاد فاصله و اضطراب می شوید ، چون با توجه به مسائلی که همسرتان در ذهن دارد ، نمی تواند شرایط را ارزیابی کند . وقتی رک و صحیح سخن می گویید ، همسرتان متوجه می شود که از دید شما ، چه موضوعی مشکل ساز شده است . از طرفی مشاجره ی منصفانه دو طرفه است و همسرتان ، به زمانی برابر با شما نیاز دارد ، در غیر این صورت فقط احساس انزوا و ناکامی خواهید کرد و همچنین نکته ای که در ازدواج بسیار اهمیت دارد این است که وقتی با هم جر و بحث می کنید ، در زمان حال باقی بمانید و درباره ی موضوع صحبت کنید و اتفاقات و مشکلات حل نشده گذشته را تکرار نکنید .

گوش دادن فعال :

ارتباط خوب بستگی به گوش دادن دارد . گوش دادن فعال شامل گوش دادن همراه با توجه می باشد . اغلب مشاجره هایی که بین همسران اتفاق می افتد به خاطر این است که آن ها وقتی را برای گوش دادن به دیگری و درک صحبت های او اختصاص نمی دهند . توسعه ی مهارت های گوش دادن فعال بسیار مهم است . بنابراین بسیار ضروری است که گفته های دیگران را به درستی بشنویم . زوج ها اغلب اعتقاد دارند که چون عاشق یکدیگرند تمام جزئیات درباره ی نحوه ی احساس طرف مقابل درباره ی خود می دانند ولی اگر عمیقا درباره ی امور صحبت کنیم آن موقع تفاوت های واقعی آشکار خواهد شد . در هر حال انسان ها منحصر به فرد هستند و با یکدیگر متفاوتند . دقت در بر قراری ارتباط و تشریح عقایدمان برای پیشگیری از سوء تفاهم از اهمیت زیادی برخوردار است .

لذت بردن از تنهایی :

تعادل با هم بودن و با هم نبودن و همراهی و دوری در یک ارتباط صمیمانه بسیار اهمیت دارد . یک ارتباط صمیمانه به هر دوی آن ها نیاز دارد . برای ایجاد تعادل زوجین باید بتوانند زمانی که با همدیگر نیستند از فعالیت های جداگانه ، لذت ببرند .


دکتر تابع جماعت

با توجه به تغییرات و پیچیدگی روز افزون جامعه و گسترش روابط اجتماعی ، آموزش مهارت ها برای آماده سازی افراد جهت رویارویی با دیگران و موقعیت های دشوار ، امری ضروری به نظر می رسد . بدون شک اگر زوجین در روش های ارتباطی مهارت داشته باشند ، می توانند بسیاری از مسائل زندگی را حل کرده و از زندگی لذت ببرند . مطب روانشناسی انتخاب نو با مدیریت دکتر محمد رضا تابع جماعت و دکتر نسرین باقری طی جلسات مشاوره ، مشکلات زوجین را بررسی می کنند و راه حل هایی را ارئه می دهند .


دکتر باقری

این جلسات می تواند به نفع افرادی باشد که در روابط زناشویی خود دچار مشکل هستند و همچنین افرادی که قصد ازدواج دارند نیز می توانند برای آموزش مهارت ها درخواست مشاوره ازدواج نمایند .






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 2367]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن