تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 1 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):مؤمن شوخ و شنگ است و منافق اخمو و عصبانى.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797170690




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تست کرونا در منزل با آزمایش آنلاین


واضح آرشیو وب فارسی::

در کمتر از یک سال گذشته، بیش از 60 میلیون نفر در دنیا به ویروس خطرناک کووید 19 مبتلا شده‌اند و متاسفانه حدود 2 میلیون نفر بر اثر ابتلا به این بیماری، فوت کرده‌اند. با این احتساب و با وجود سرعت فزاینده شیوع کرونا، متاسفانه احتمال اینکه نفر بعدی من و یا شما باشیم، کم نیست! در چنین شرایطی علاوه بر پیشگیری‌های لازم برای جلوگیری از ابتلا، آمادگی داشتن برای استفاده از روش‌های تشخیصی مانند تست کرونا ضروری به نظر می‌رسد تا سرعت انتشار آن را کاهش دهیم. اما بسیاری از افراد با این خدمت آشنایی ندارند و ما تلاش کرده‌ایم به سوالاتی مانند نحوه انجام تست کرونا در محل، هزینه‌های احتمالی آن، مدت پاسخ‌دهی، مراقبت از بیماران کرونایی و سایر خدمات مربوطه را با استناد به منابع معتبر پاسخ دهیم.

علائم کرونا (کووید 19)

بر حسب اطلاعات به روز شده سازمان بهداشت جهانی (who)، علائم ابتلا به ویروس کرونا در افراد به شکل‌های مختلفی بروز می‌کند و آگاهی از این علائم به میزان زیادی در کاهش سرعت انتقال ویروس موثر خواهد بود:

علائم با درجه شیوع بالا

علائم با میزان شیوع کم

علائم جدی در ابتلا

تب

سرفه خشک

خستگی

درد عضلات بدن

گلودرد

اسهال

سردرد

از دست دادن مزه بو و چشایی

تظاهرات پوستی در بخش‌های مختلف بدن مانند اگزما

تغییر رنگ انگشتان دست و پا

سختی در تنفس و یا تنگی نفس

درد یا فشار در قفسه سینه

از دست دادن حرکت و یا گفتار

این علائم در حالت معمول، حدود 4 تا 5 روز پس از ورود ویروس به بدن، ظاهر می‌شوند و در برخی موارد دوره نهفتگی و یا همان کمون بیماری، بیش از 14 روز طول می‌کشد.

به خاطر داشته باشید اگر علائم کرونا به صورت جدی ظاهر ‌شوند، در اسرع وقت باید درمان شروع شود. چرا که محل اصلی فعالیت ویروس کرونا، دستگاه تنفسی و ریه‌ها هستند و ممکن است با شروع دیرهنگام درمان، بخش زیادی از ریه، درگیر شده و کارایی خود را از دست دهد که عواقب دیگری مانند ایست قلبی و در نهایت مرگ به دنبال دارد.

راه‌های پیشگیری از ابتلا به کرونا



در ابتدای حضور ویروس کرونا در جهان، همه ما فکر می‌کردیم با قرنطینه کردن خودمان به مدت نهایت 1 تا سه ماه، این ویروس، برای همیشه ناپدید شده و یا راه قطعی مقابله با آن را پیدا خواهیم کرد. اما متاسفانه در مدت حدود یک سالی که از این ماجرا می‌گذرد، هنوز درمان قطعی یافت نشده و واکسن‌هایی که تولید شده‌اند، با شبهه و ابهام روبرو هستند. بنابراین به میزان بسیار زیادی مهم است راه‌هی پیشگیری را جدی بگیریم:

  • روزانه سعی کنید تمام سطوح را ضدعفونی کنید. ضد عفونی می‌تواند با انواع مواد بهداشتی مانند سفید کننده‌ها و الکل انجام بگیرد.
  • تا حد امکان از تماس دست با چشم، دهان و بینی جلوگیری کنید.
  • دست‌ها را قبل از مصرف غذا و نوشیدنی، با شوینده‌ها بشویید.
  • تلاش کنید سیستم ایمنی خود را با مصرف غذاهای مناسب تقویت کنید.

تست کرونا با دقت بالا

در حال حاضر، دو روش بررسی ابتلا به ویروس کرونا وجود دارد که با انجام همزمان هر دو، دقت پاسخ تست بسیار بالاتر می‌رود: روش اول، که به تست تشخیصی عفونی و یا آزمایش پی سی آر (PCR) معروف است، به سراغ نمونه گیری از مخاط حلق و یا بینی می‌رود. با یک گوش پاک کن یا در اصطلاح علمی، سواب، از مخاط بینی و یا حلق نمونه گرفته می‌شود و در عرض یک تا دو روز نتیجه تست مشخص خواهد شد. این تست دقت بالایی دارد و عفونت فعال در اثر ویروس کرونا را نشان می‌دهد.

در روش دوم، با نام تست آنتی بادی و انجام نمونه‌گیری خونی، شمارش آنتی بادی‌ها، یا همان پادتن‌ها (سلول‌های فعال ایمنی در مقابل ویروس‌ها و عوامل خارجی) انجام می‌شود تا میزان احتمال به بیماری ویروسی بررسی شود. پاسخ این تست در یک روز مشخص می‌شود و دقت صحت نتیجه آن هم بالاست، اما لازم است گاهی آزمایش تکرار شود.

تست کرونا در محل، خدمت ضروری این روزها

به جز ظهور نشانه‌های جدی ابتلا به ویروس کرونا که معمولا در افراد دارای بیماری زمینه‌ای دیده می‌شود، مرز باریکی بین تشخیص علائم ابتلا به ویروس کرونا، آنفلونزا و حتی سرماخوردگی وجود دارد و در صورت ظهور این علائم، ممکن است چندان بیماری را جدی نگیریم.

اما همه مراجع معتبر، از جمله وزارت بهداشت، پیشنهاد می‌کنند در وضعیت حساس کنونی با دیدن چنین علائمی 7 تا 14 روز خود را قرنطینه کنیم و پس از یک هفته از ظهور علائم به سراغ استفاده از خدمت تست کرونا در منزل برویم، اما چرا؟

روش نمونه گیری در محل سه مزیت اصلی دارد: اگر به ویروس کرونا مبتلا شده باشید، از انتقال آن به سایر افراد، از جمله کادر درمان جلوگیری می‌شود و در صورت عدم ابتلا، با مراجعه حضوری به مراکز آزمایشگاهی، احتمال ابتلا به بیماری افزایش پیدا می‌کند. علاوه بر آن، از اتلاف وقت و انرژی در حین رفت و آمد به محل آزمایشگاه‌ها هم جلوگیری کرده‌ایم.

از تست کرونا در محل چه انتظاری می‌رود؟

در حال حاضر، مجموعه ما مرکز معتبری است که در زمینه انجام انواع آزمایش‌ها در محل و البته تست کرونا در محل فعالیت می‌کند و فقط کافی است، درخواست استفاده از تست را در این سامانه‌ (به صورت آنلاین در وب سایت و یا اپلیکیشن و یا حتی تلفنی) ثبت کنید. در این حالت، متخصصین نمونه‌گیری به صورت رایگان در کمترین زمان ممکن به محل اعزام می‌شوند و نمونه گیری را برای هر کدام از تست‌های کرونا که درخواست داده‌اید، انجام می‌دهند. جواب آزمایش کرونا هم در کمتر از 48 ساعت آماده شده و برای افراد از طریق آنلاین ارسال می‌شود. اگر جواب آزمایش کرونا، مثبت باشد، امکان استفاده از خدمت مراقبت از بیمار کرونایی هم وجود دارد.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 568]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


پزشکی و سلامت
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن